گوشی ماژولار Fairphone 2 برای رقابت با پروژه‌ Ara گوگل وارد میدان شد

گوگل با پروژه‌ Ara برای اولین بار ایده گوشی ماژولار را مطرح نمود.منظور از گوشی ماژولار تلفنی است که کاربر می تواند بسته به نیاز خود سخت افزار های مورد نظر را خریداری کرده و بر روی گوشی خود نصب کند.اما به نظر می رسد که گوگل در این راه تنها نیست و کمپانی های دیگری هم در حال کار بر روی محصولاتی مشابه می باشند.یکی از این محصولات ، گوشی ماژولار Fairphone 2 است که توسط یک استارتاپ هلندی ساخته شده و برای رقابت با پروژه‌ Ara گوگل وارد میدان شده است.البته تعویض قطعات در گوشی Fairphone 2 به راحتی پروژه Ara گوگل نیست.

این استارتاپ هلندی در سال ۲۰۱۳ میلادی مدل اولیه این گوشی را به نام Fairphone معرفی رو روانه بازار فروش ساخت که چندان مورد توجه قرار نگرفت و تنها ۶۰ هزار واحد از آن به فروش رفت؛ از این رو تصمیم گرفت تا این بار با قدرت بیشتری قدم در عرصه رقابت گذاشته و ادعا می کند Fairphone 2 را به گونه ای طراحی کرده که از استحکام فوق العاده ای برخوردار است. هم چنین گفته می شود این گوشی هوشمند در برابر سقوط از ارتفاع و رطوبت مقاومت قابل توجهی را دارا می باشد.

Fairphone-2-5

اما نوبتی هم که باشد نوبت به آشنایی با مشخصات فنی Fairphone 2 رسیده است البته نخست این نکته را خاطر نشان می کنیم که با استفاده از یک پیچ‌ گوشتی می‌توان به راحتی تمام اجزای این گوشی هوشمند را از هم باز کرده و با قطعات جدیدتر بروزرسانی کرد. مشخصات فنی اولیه این اسمارت فون نیز عبارتند از:

– صفحه‌ نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p به همراه پوشش گوریلا گلس ۳ به ضخامت ۰.۷ میلی‌متر
– چیپ ست اسنپدراگون ۸۰۱
– ۲ گیگابایت حافظه رم
– ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی قابل ارتقا از طریق اسلات میکرو SD
– دوربین ۸ مگاپیکسلی
– سیستم عامل اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی
– باتری ۲۴۲۰ میلی آمپر ساعت
– پشتیبانی از ارتباط ۴G LTE
– دو سیم کارت

گفته می شود Fairphone قصد دارد تا در آینده قطعات به روزتری مانند دوربین بهتر و قاب پشتی با قابلیت NFC عرضه نماید؛ این گوشی هوشمند در فصل تابستان و با قیمت ۵۹۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*