نوکیا رسما تایید کرد : به بازار تولید گوشی هوشمند باز خواهیم گشت

نوکیا نامی ماندگار و دوست داشتنی در صنعت گوشی های موبایل است که سخت می توان آن را فراموش کرد.طرفداران بی شمار این برند از زمان فروش بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت ، لحظه شماری می کنند تا قرارداد این شرکت با مایکروسافت به پایان رسیده و دوباره شاهد حضور گوشی های هوشمند نوکیا در بازار باشند.اکنون مدیرعامل شرکت نوکیا در مصاحبه ای رسما تایید کرده که این شرکت به زودی به بازار تولید گوشی هوشمند باز خواهد گشت.

Rajeev Suri مدیرعامل شرکت نوکیا در مصاحبه ای با یک مجله آلمانی اظهار داشته که این شرکت در حال بررسی راه‌های بازگشت به کسب و کار گوشی‌های هوشمند است. او در همین‌باره می‌گوید:

ما به دنبال شرکای مناسب هستیم. مایکروسافت گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. اما ما آن‌ها را طراحی می‌کنیم و سپس برندمان را برای اعطای لایسنس به شرکت‌های تولیدکننده ارایه خواهیم کرد.

بر اساس قراردادی که بین مایکروسافت و نوکیا منعقد شده، این شرکت فنلاندی تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نمی‌تواند از برندش در یک گوشی هوشمند استفاده کند.نوکیا قصد دارد به جای تولید یک گوشی هوشمند، آن‌ها را طراحی و سپس لایسنس برندش را به دیگران بفروشد. تبلت N1 نوکیا که با همکاری فاکس‌کان چین تولید و روانه بازار شد، به عنوان یک تجربه موفق از این سیاست پیش‌ روی نوکیا قرار دارد.

اعلام رسمی خبر بازگشت نوکیا به بازار اسمارت‌فون پس از آن منتشر می‌شود که مایکروسافت در اطلاعیه ای خبر از جداشدن «استیون الوپ» مدیرعامل قبلی نوکیا از شرکتش داده بود. آیا این جدایی می‌تواند مقدمه ای برای بازگشت الوپ به فنلاند و کار با نوکیا در طراحی گوشی‌های جدید اندرویدی باشد؟

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*