Splendo ، کامپیوتر جیبی ۱۴۰ دلاری مایکروسافت

وقتی گوشی های موبایلمان با آن سایز کوچک به سخت افزار های قدرتمند مجهز شده و از پس پردازش اطلاعات نسبتا سنگین بر می آیند ، چرا سایز کامپیوتر ها کوچک نشود ؟ بله این کاری ایت که کمپانی مایکروسافت در اسپلندو ( Splendo ) انجام داده است.Splendo در واقع یک کامپیوتر جیبی کوچک و جمع جور است که ابعادی کمی بزرگتر از یک دانگل یو اس بی داشته و به سخت افزار نسبتا خوبی مجهز شده است.

مایکروسافت بر روی این کامپیوتر کوچک نسخه ای کامل از ویندوز ۸.۱ نصب را نصب کرده و اگرچه به درد کارهای بسیار سنگین و پردازش های آنچنانی نمی خورد، اما به راحتی می توانید آن را جایگزین کامپیوتر رومیزی و حجیم خود بکنید چون به هیچ وجه در کارایی های روزمره و معمولی کم نمی آورد.

اما سخت افزار اسپلندو ، مایکروسافت در قلب این کامپیوتر از یک پردازنده ی ۴ هسته ای  Intel Atom quadcore استفاده کرده  که با دو گیگا بایت حافظه ی رم و ۳۲ گیگا بایت حافظه ی داخلی تلفیق گشته و شیار Micro SDX آن هم گزینه ای قابل توجه برای کسانی به شمار می رود که به دنبال منبع ذخیره سازی پر و پیمان تری می گردند.

شما می توانید این محصول بند انگشتی را توسط کابل HDMI به تلویزیون یا مانیتورهایی که دارای این پورت هستند متصل نمایید و علاوه بر آن وجود شیار USB در کنار نوع Micro USB آن نیز می تواند گزینه های مناسبی برای جابجایی داده ها و فایل ها یا استفاده از ماوس و صفحه کلید در اختیارتان قرار دهد.

علاوه بر همه این ها ، بهره بردن اسپلندو از نسخه ی چهارم بلوتوث این امکان را در اختیارتان می گذارد که بتوانید ابزارهای بلوتوثی و وایرلس خود را به آن متصل نمایید.

گفتنی است که این ابزار همه فن حریف تحت لیسانس مایکروسافت و توسط شرکت هندی iBall ساخته شده اما هیچ کدام از این دو شرکت هنوز عنوان نکرده اند که آیا این محصول بند انگشتی قابلیت ارتقا به ویندوز ۱۰ را دارا خواهد بود یا خیر.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، کامپیوتر جیبی اسپلندو ( Splendo ) قرار است ماه آینده و با قیمت ۱۴۰ دلار روانه بازار گردد.

  منبع :  ubergizmo 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*