تاثير گرانش زمين طي 4 میليارد سال باعث چرخش 60 درجه اي کره ماه شده است

همواره یک سوی ماه رو به زمین بوده اما تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می دهد که قمر زمین، “ماه” ممکن است بر اثر تاثیر چهار میلیارد ساله نیروی جاذبه زمین، دچار جابجایی و چرخش ۶۰ درجه ای قطب های خود شده باشد.

طبق آخرین پژوهش‌های دانشمندان ژاپنی، کره ماه تنها قمر زمین، بارها در مسیر نیروی گرانشی قرار گرفته است و مشاهده و مقایسه تصاویر قبلی و جدید آن حقیقتی را آشکار می‌‌کند، بدین ترتیب که قمر زمین طی چهار میلیارد سال تحت تأثیر نیروی جاذبه زمین، چرخش ۶۰ درجه‌ای را تجربه کرده است. یک تیم نجومی از کارشناسان ژاپنی با استفاده از مدارگردهای اکتشافی کاگویا JAXA و مدارگرد اکتشافی ناسا پس از تحقیق‌های گسترده و رصد ماه در حالات و زوایای مختلف و با بررسی ۵۷ سایت علمی- نجومی به این حقیقت پی برده‌اند که ماه در برابر زمین چرخشی به اندازۀ ۶۰ درجه‌ای داشته است.

در واقع بررسی قطب‌های مختلف ماه و خطوط میدان مغناطیسی، این راز قمر اسرار‌آمیز زمین را فاش کرد و برخلاف زمین، قطب‌ها و میدان‌های مغناطیسی کره ماه با تغییر و تحولات و چرخش‌هایی روبه رو شده است. کشف اخیر تأثیر بسیار مهمی در شناسایی و بررسی حالات مختلف کرات کیهانی خواهد داشت، از این رو دانشمندان قصد دارند تحولات گذشته و اتفاق‌های احتمالی کرات در معرض جاذبه را بررسی و پیش‌بینی کنند. تأثیر متقابل ماه و زمین از دیرباز در کانون توجه‌ اندیشمندان نجومی بوده است. حاصل این تحقیق جدید در نشریه علمی –نجومی «Nature » منتشر شده است.

منبع : dailymail

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*