تکنولوژی انقلابی سامسونگ عمر باتری‌ها را دوبرابر می کند

به نظر می رسد که سامسونگ یکی از بزرگترین مشکلات گجت های همراه امروزی نظیر اسمارت فون ها و تبلت ها را تا حد زیادی حل کرده است.این کمپانی به تازگی از تکنولوژی انقلابی جدیدی پرده برداشته که می تواند عمر باتری های موبایل را تا دو برابر افزایش دهد.

سامسونگ و اپل از بزرگترین شرکت های فعال در تولید گوشی های همراه به شمار می روند و بیشترین سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند.از آنجایی که گوشی های سامسونگ در سال های اخیر با استقبال قابل توجهی از سوی خریداران مواجه بوده است این شرکت در نظر دارد با توسعه این تکنولوژی و پوشاندن سطح سیلیکون باتری توسط گرافین، چگالی انرژی بیشتری تولید کند و با استفاده از این تکنولوژی در باتری های لیتیومی، عمر باتری ها را افزایش دهد.

هم اکنون شرکت های تولید کننده تلفن های همراه به سمت کاهش اندازه و ضخامت محصولات خود گام بر می دارند و از آنجایی که رابطه مستقیمی میان اندازه باتری و طول عمر آن وجود دارد این نگرانی بوجود می آید که آیا استفاده از این تکنولوژی، موجب افزایش حجم باتری ها خواهد شد یا نه.

samsung battery

اما سامسونگ اعلام کرده است این تکنولوژی به هیچ‌عنوان تغییری را در اندازه باتری ها ایجاد نخواهد کرد چرا که عمده تغییرات بر روی عناصر و موادتشکیل دهنده ای که در داخل باتری وجود دارند اعمال خواهد شد.محققان این شرکت کره ای موفق به ابداع روشی شده اند که بر اساس آن، از گرافین که یک ماده رساناست برای پوشش ذرات سیلیکون استفاده می کنند.

به عقیده این محققان، در این روش چگالی انرژی حجمی سلول های باتری ۱.۵ تا ۱.۸ برابر در مقایسه با باتری های معمولی افزایش خواهد یافت، به طوری که اگر تاکنون باتری معمولی قابلیت نگهداری شارژ تا ۱۲ ساعت را داشت از این پس می تواند تا ۲۱ ساعت شارژ نگه دارد. همچنین با توجه به طراحی چند لایه این باتری ها، هیچ گونه نگرانی در خصوص آسیب دیدن باتری وجود نخواهد داشت. گفته می شود با روی کار آمدن این تکنولوژی و استفاده از آن در نسل های بعدی تلفن های همراه می توان شاهد تغییری چشمگیر در صنعت ساخت گوشی های هوشمند بود.

علاوه بر این، سامسونگ اعلام کرده است که از این باتری ها می توان در باتری محصولات دیگری از قبیل اتومبیل های برقی نیز استفاده کرد. از این طریق طول عمر باتری ها بیشتر شده و کاربر می تواند مسافت بیشتری را با یک بار شارژ  بپیماید.

نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست ؟

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*