اپلیکیشن Photos گوگل ، سیاه پوستان را گوریل برچسب گذاری می کند !

کمپانی گوگل به تازگی قابلیت جدیدی به اپلیکیشن Photos اضافه کرده که می تواند عکس های کاربران را براساس اجزای داخلی عکس برچسب گذاری کند. به عنوان مثال این نرم افزار ، عکس های همه آسمان خراش ها را برچسب گذاری کرده و در یک آلبوم به نام آسمان خراش جمع آوری می کند.بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است به نظر می رسد این اپلیکیشن عملکرد نژاد پرستانه دارد ! در روز ۲۸ ماه ژوئن یک برنامه نویس سیاه پوست متوجه شد که اپلیکیشن Photos عکس های او و دوستش را که ملیتی آفریقایی-آمریکایی دارند ، در دسته گوریل ها برچسب گذاری می کند. او یک توییت برای گوگل ارسال کرد و پرسید این شرکت از چه شاخصی برای عکس ها استفاده می کند که اجازه چنین اشتباه بزرگی را به اپلیکیشن داده است.

یکی از مهندسان ارشد گوگل که Yonatan Zunger نام دارد بلافاصله به این توییت پاسخ داد و به خاطر این اشتباه عذر خواهی کرد. قابلیت جدید در اپلیکیشن Photos با دریافت اطلاعات جدید حدس های درست تری خواهد زد و روش شناسایی و دسته بندی را رفته رفته بهبود می بخشد. این قابلیت نقص های زیادی دارد و دسته بندی تنها یکی از بخش های دردسرساز در حیطه عکاسی است که شرکت ها را با مشکل مواجه می کند.

سالهای سال عکس های گرفته شده توسط دوربین های Kodak به سمت پوست های روشن تمایل داشت و یک کاور روشن روی عکس ها کشیده می شد که عکس گرفتن از افرادی که پوست تیره تری دارند را دشوار می کرد. نیکون و دیگر شرکت های متمرکز بر عکاسی و ساخت دوربین نیز با نرم افزار تشخیص چهره خود مشکلات زیادی داشتند که به چهره های سفید تمایل داشت.

 Yonatan Zunger اعلام کرد تشخیص چهره گوگل نیز به دلیل تحلیل اشتباه از رنگ های پوستی و نوردهی تصویر با این مشکل مواجه شده است و خاطر نشان کرد مشابه چنین مشکلی برای تمامی نژادها وجود داشته است که تصاویر افراد به دلیل نوردهی نامناسب با نام سگ برچسب می خوردند. این شرکت به دنبال راه حل دایمی ست و در تلاش است برچسب های مشکل دار را شناسایی کند و تشخیص چهره افراد سیاه پوست را بهبود ببخشد.

منبع : forbes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این سیاه پوستای بدبخت توی نرم افزارا هم بدبختن 😀