فرانسه 20 ميليارد دلار پول قطار هايي را داده است که در ايستگاه هاي اين کشور جا نميشوند !

french trains error sncf too wide for stations

شرکت قطارهای ملی فرانسه (SNCF) بعد از خرید ۱۸۶۰ قطار جدید برای سیستم ریلی این کشور (به ارزش ۲۰.۵ میلیارد دلار)، مجبور به عریض کردن بیش از هزار ایستگاه در این کشور شده. این اشتباه که توسط توسط مجله هزل نویس Le Canard Enchainé رو شده، تقریبا ۶۹ میلیون دلار خرج اضافه روی دست SNCF گذاشته و آن را مجبور کرده بی سر و صدا شروع به تصحیح ایستگاه های قطار کند. اما ماجرا چه بوده؟

۱۳۰۰ ایستگاه از مجموع ۸۷۰۰ ایستگاه قطار در این کشور دارای دهانه هایی تنگ برای قطارهای جدید بوده اند که تا الآن ۳۰۰ تا از آنها، عریض شده اند. قطارهای جدید که از سال ۲۰۱۶ روی ریل خواهند افتاد بعد از مشورت SNCF با دیگر شرکت مدیریت کننده ریل ها RFF گرفته شده. RFF به تقاضای SNCD اقدام به ارسال اندازه های مربوط به ایستگاه ها کرده اما چیزی که از قلم افتاده، اندازه های ایستگاه هایی با عمر بیش از ۳۰ سال بوده که می بینید، تعدادشان کم هم نیست.

تصور کنید یک فراری خریده اید که در گاراژ خانه شما جا نمیشود ، خب حق دارید قبلا که فراری نداشته اید !

در حالی که SNCF می گوید تنها ۳۴۱ قطار تحت تاثیر این مشکل هستند اما مجله فوق الذکر می گوید این عدد فقط مربوط به قطارهایی است که تا الان تحویل شده اند و تمام ۱۸۶۰ قطاری که در آینده به ریل وارد خواهند شد، دقیقا با همین مسئله مواجه اند. فدریک کاویلیر، وزیر حمل و نقل فرانسه این ماجرا را یک “درام کمدی” خوانده و کاسه-و-کوزه-ها را بر سر دولت قبلی شکسته که تصمیم جداسازی SNCF و RFF از هم را گرفته بود.

قرار است RFF و SNCF هفته آینده گزارشی درباره علت این اشتباه منتشر کنند ولی کریستوف پیدنوئل، سخنگوی RFF سعی کرده مشکل را با یک مثال رفع کند: “عین این است که شما یک فراری بخرید و بخواهید آن را در گاراژ خانه پارک کنید، اما متوجه شوید که گاراژ به اندازه کافی جا ندارد، خب قبلا فراری نداشته اید که این را بدانید.”

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*