پاناسونیک و رونمایی از دو دوربین جدید لومیکس FZ300 و لومیکس GX8

کمپانی ژاپنی پاناسونیک به تازگی از دو دوربین جدید از خانواده دوربین های سری لومیکس ( Lumix ) خود رونمایی کرده است.اولین دوربین جدید پاناسونیک ، لومیکس DMC-FZ300 نام داشته و یک دوربین شبه اس ال آر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲۴X اپتیکال و فیلم برداری ۴K است.دوربین دوم لومیکس DMC GX8 می باشد.این دوربین درواقع اولین دوربین بدون آینه بازار است که از سنسور میکرو چهار سوم (MFT) با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل بهره می‌برد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با دوربین های جدید پاناسونیک بیشتر آشنا شویم.

Panasonic Lumix DMC-FZ300 :

Panasonic-Lumix-DMC-FZ300-1

پاناسونیک لومیکس DMC-FZ300 ، یک ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲۴X اپتیکال است.این دوربین درواقع جانشین دوربین FZ200 شده که حدود ۱ سالی از عرضه آن می‌گذرد.مهمترین بروزرسانی این دوربین نسبت به FZ200 در اضافه شدن فیلمبرداری ۴K خلاصه می‌شود، چراکه میزان رزولوشن و زوم، افزایش نیافته است.در واقع میزان رزولوشن، سنسور ۱/۲٫۳ اینچ CMOS, گشادگی دیافراگم F/2.8 و فاصله کانونی ۲۵-۶۰۰ میلیمتر لنز هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته اند.پاناسونیک در این دوربین همانند GX8 از سیستم فوکوس خودکار مجهز به فناوری DFD بهره برده که امکان فوکوس بر روی سوژه، ظرف مدت ۰٫۰۹ ثانیه را میسر می‌سازد.

Panasonic-Lumix-DMC-FZ300-3

پردازنده نیز نسخه جدید موتور پردازش تصویر ونوس است و امکان تنظیم ایزو از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ و عکاسی پیاپی ۱۲ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.البته عکاسی پیاپی با فوکوس خودکار مداوم، با نرخ ۶ فریم برداشت می‌شود.فیلمبرداری ۴K نیز با نرخ‌های ۳۰ و ۲۴ فریم صورت می‌گیرد.

در بخش پشتی دوربین یک صفحه نمایش از نوع ۱٫۰۴ میلیون نقطه ۳ اینچی LCD تعبیه شده است.منظره یاب الکترونیک EVF نیز از نوع OLED و با رزولوشن ۱٫۴۴ میلیون نقطه می‌باشد.

Panasonic-Lumix-DMC-FZ300-4

از امکانات دیگر این دوربین می‌توان به مواردی نظیر بیشینه و کمینه سرعت شاتر ۶۰ و ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه، فلش بالاجهنده، وای فای و باتری با ظرفیت ثبت ۳۸۰ عکس اشاره نمود.پاناسونیک لومیکس اف زد ۳۰۰ از اکتبر ۲۰۱۵ (مهر ۹۴) با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

نگاهی نزدیک به دوربین Panasonic Lumix DMC-FZ300 :

Panasonic Lumix DMC GX8 :

Panasonic-Lumix-GX8-1

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم ، پاناسونیک Lumix DMC GX8 اولین دوربین بدون آینه بازار است که از سنسور میکرو چهار سوم (MFT) با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل بهره می‌برد.لومیکس جی ایکس ۸ به فناوری Dual IS یا لرزشگیر ۲ گانه مبتنی بر حذف لرزش سنسور (Sensor-Shift) و حذف لرزش لنز (Lens-Shift) مجهز شده که پیش از در دوربین‌های MFT دیده نشده بود.

Panasonic-Lumix-GX8-2

GX8 به پردازنده ارتقایافته از سری ونوس مجهز شده که امکان تنظیم میزان ایزو از ۲۰۰ تا ۲۵۶۰۰, عکسبرداری پیاپی ۸ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری ۴K با نرخ‌های ۳۰ و ۲۴ فریم را به ارمغان آورده است.علاوه بر این کاربران می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم در رزولوشن‌های Full HD و HD به ضبط ویدئو بپردازند.سیستم فوکوس خودکار این دوربین با استفاده از فناوری Depth From Defocus یا DFD حتی در فضاهای کم نور، تنها ظرف مدت ۰٫۰۷ ثانیه بر روی سوژه متمرکز می‌شود.

Panasonic-Lumix-GX8-5

در قسمت پشتی دوربین یک منظره یاب الکترونیکی بزرگ ۲٫۳۶ میلیون نقطه OLED تعبیه شده تا کاربران حس و حال عکاسی حرفه ای را تجربه نمایند!

صفحه نمایش دوربین نیز از نوع ۳ اینچی بازشو ۱٫۰۴ میلیون نقطه OLED است.این صفحه نمایش از نوع لمسی بوده و رنگ‌ها را طبیعی و درخشان نمایش می‌دهد.

Panasonic-Lumix-GX8-4

از دیگر امکانات و قابلیت‌های این دوربین ۴۸۷ گرمی‌می‌توان به کمینه و بیشینه سرعت شاتر ۶۰ و ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه، عکسبرداری در فرمت RAW, ثبت تصاویر تایم لپس، باتری با توان شارژدهی تا ۳۳۰ عکس، وای فای و NFC اشاره نمود.پاناسونیک لومیکس GX8 از ماه آینده میلادی (اواخر مرداد ۹۴) در ۲ رنگ نقره ای و مشکی با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای بدنه، عرضه خواهد شد.

نگاهی نزدیک به دوربین Panasonic Lumix DMC GX8 :

منابع : CNet & Theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*