مقایسه عکس‌های گرفته شده با دوربین دو گوشی ال‌جی جی ۴ و گلکسی اس ۶

یکی از مواردی که ال جی در پرچم دار جدید خود یعنی ال جی جی ۴ تمرکز زیادی بر آن داشته ، عملکرد دوربین در این گوشی است.اما جی ۴ در این بازار تنها نیست و رقبای سرسختی نظیر هموطن کره‌ای خود یعنی گلکسی اس ۶ سامسونگ دارد.هیچ شکی نیست که هر دو گوشی از بهترین اسمارت فون های حال حاضر بازار هستند و هر دو از دوربین های خوبی بهره می برند.اما با اینکه دوربین هر دوی این گوشی‌ها ۱۶ مگاپیکسل است، اما تصاویر خلق شده توسط آنها از کیفیت بسیار متفاوتی برخوردار هستند.

جی ۴ ال جی دارای دهانه دیافراگم f/1.8 و S6 دارای دهانه دیافراگم f1/9 است، به این معنی که جذب نور دیافراگم جی ۴ اندکی از S6 بیشتر است. سنسور جی ۴ ال جی نیز اندکی از اس ۶ سامسونگ بزرگ‌تر است.

در این مطلب عملکرد نهایی این دو دوربین را در شرایط مختلف مشاهده می کنیم. تمامی تصاویر با استفاده از تنظیمات پیش فرض گوشی‌ها و به صورت همزمان گرفته شده‌اند. در هیچ یک از تصاویر از فلش یا ابزارهای ویرایشی استفاده نشده است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با مقایسه عکس های گرفته شده توسط گلکسی اس ۶ و ال جی جی ۴ بدانیم کدامیک دوربین بهتری دارند.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی بر روی آنها کلیک کنید

تصویر زیر عملکرد این دو دوربین را در سایه و آفتاب نشان می‌دهد. دوربین S6 روشنایی برگ‌ها را به درستی نمایش داده و محیط اطراف که تحت تابش خورشید قرار دارند را بیش از حد در معرض نور قرار نداده است. از سوی دیگر دوربین G4 مناطق تحت تابش را بیش از حد در معرض نور قرار داده و در نتیجه مانع از مشاهده جزییات می شود. اگرچه رنگ برگ‌ها تیره تر ثبت شده است، رنگ گل‌ها دقیق تر است و دوربین S6 کمی رنگ‌ها را اشباع کرده است. در حالت کلی، در ثبت این عکس S6 از G4 بهتر عمل کرده است.

با این حال در زمان عکاسی از محیط‌هایی با نور بیشتر، اس ۶ اندکی ضعیف عمل می‌کند. در تصویر ثبت شده توسط اس ۶ مناطق روشن بیش از حد نوردهی شده و موجب از بین رفتن رنگ‌ها و جزییات تصویر شده است. نوردهی G4 بهتر است، سبزه‌ها رنگ سبز خود را حفظ کرده‌، بیش از حد نوردهی نشده‌اند و آجرهای پل نیز رنگ بیشتری دارند. عملکرد هر دو دوربین در محیط های سایه مشابه است. در حالت کلی عملکرد جی ۴ در این عکس بهتر بوده است.

رنگ گل‌ها در تصویر ثبت شده توسط اس ۶ کمی اشباع شده است که به معنی عدم نمایش جزییات یا روشن بودن رنگ‌ها است. رنگ گل‌ها در عکس گرفته شده توسط جی ۴ اشباع کمتری داشته و دقیق‌تر هستند، به این ترتیب می‌توان جزییات بیشتری از گل‌ها مشاهده کرد. با این حال جی ۴ دارای اثر بوکه است، به این معنی که عناصر موجود در پس زمینه تصویر در مقایسه با سایر بخش‌ها، مات هستند.

همان طور که به طور واضح دیده می‌شود، عملکرد اس ۶ در این تصویر بسیار ضعیف‌تر از جی ۴ ال جی است، رنگ ساقه‌های بامبو در تصویر ثبت شده توسط اس ۶ بسیار سبز‌تر از واقعیت هستند. رنگ ساقه‌های بامبو در تصویر جی ۴ بسیار دقیق‌تر بوده و سایه های سبز نیز واقعی‌تر هستند.

تصویر ثبت شده توسط اس ۶ در محیط داخلی بر پنجره و چشم انداز آن تمرکز داشته است که متعاقباً موجب تیره‌تر شدن عکس می‌شود. از سوی دیگر جی ۴ موفق شده روشنایی داخل اتاق را حفظ کند. اگرچه نتیجه حفظ این روشنایی، رنگ پریده شدن عکس است، رنگ‌ها بسیار دقیق بوده و جزییات بیشتری از اتاق دیده می‌شود. جی ۴ برنده رقابت عکاسی در محیط داخلی است.

گلکسی اس ۶ در ثبت تصویر منظره این شهر عملکرد خوبی داشته است، جزییات ابرها در آسمان صاف به خوبی ثبت شده و در نتیجه ساختمان‌ها کمی پر رنگ نمایش داده شده‌اند. جزییات آسمان در عکس ثبت شده توسط G4 بیشتر بوده و اگرچه تصویر کمی رنگ پریده به نظر می‌رسد، با این حال دقیق‌تر است.

در این تصویر اس ۶ در مقایسه با جی ۴ جزییات بیشتری را ثبت کرده است، خطوط ما بین آجرها در سمت راست واضح‌تر هستند. از سوی دیگر رنگ آبی آسمان در تصویر جی ۴ بیشتر بوده و می‌توان آسمان را از ابرها تفکیک کرد. در حالت کلی، با توجه به جزییات بیشتر اس ۶ برنده عکاسی از این منظره است.

در این تصویر نیز عملکرد اس ۶ از جی ۴ بهتر بوده است و با وجود دقیق نبودن، رنگ‌ها زنده‌تر هستند. رنگ‌ها در تصویر جی ۴ به واقعیت نزدیک‌تر هستند، اما در این عکس نیز اثر بوکه به وضوح دیده می‌شود.

در زمان عکاسی از محیط با نور مصنوعی، اس ۶ روی موز فوکوس کرده است و رنگ‌ها نیز دقیق‌تر هستند. رنگ موز در تصویر جی ۴ مانند یک موز مصنوعی اشباع شده است. جی ۴ نتوانسته از پس نور مصنوعی محیط بر آید و روی هیچ یک از عناصر فوکوس نکرده است.

در ثبت تصویر از این لیوان در محیط کم نور، رنگ‌ها بر اثر نور مصنوعی متمایل به زرد هستند، با این حال تصویر شفاف و دارای فوکوس است. رنگ تصویر ثبت شده توسط جی ۴ به واقعیت نزدیک تر است. جی ۴ به خوبی از تاثیر نور مصنوعی زرد برآمده است، با این حال تصویر شفافیت عکس اس ۶ را ندارد.

اس ۶ موفق شده است در ثبت این تصویر به خوبی روشنایی نور سمت راست را کاهش دهد و در نتیجه تصویر کمی تیره‌تر است. اگرچه نور سمت راست در تصویر ثبت شده توسط جی ۴ کمی زیاد است، نور به خوبی در تمامی تصویر پخش شده و تصویر روشن‌تر است.

این دو دوربین عملکرد بسیار مشابهی دارند، اما در نهایت گلکسی S6 به عنوان برنده انتخاب می‌شود. اگرچه با توجه به دقت رنگ بیشتر، به نظر می‌رسد که جی ۴ برنده باشد، گلکسی اس ۶ در شرایط مختلف تطبیق‌پذیری بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل برتری اس ۶، اثر بوکه در تصاویر جی ۴ است. اس ۶ مناسب ثبت عکس‌های اتفاقی بدون نیاز به ویرایش‌های ثانویه است. دقت رنگ بیشتر در جی ۴ مزیت این دوربین محسوب می‌شود اما برای ارتقای کیفیت عکس‌ها به ویرایش نیاز است.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. ذوست عزیز این که نشد روش مقایسه ، یعنی وقتی عکسها رو آپلود کردی حجم عکسها کوچک شده (حدود 200 کیلو) با این حساب باید گفت کیفیت هردو برند از یک مگاپیکسل هم کمتره بنابراین می خواهی واقعا مقایسه کنید حجم واقعی عکس ها بزار و هردو را به یک اندازه بزرگ کن آن دوربینی که زوردتر کیفیتشو از دست داد دارای دوربین ضعیف تری است

  2. من نه ال جی دارم نه سامسونگ و نه تعصبی دارم روشون. اما تحقیقات زیادی کردم. سایت های دیگه جی4 رو برنده دونستن. اما این سایت اس6. خودم قصد خرید جی4 دارم. فوکوس جی4 برای فیلمبرداری خیلی سریع تر و بهتر از اس6 هست اما خدایی کیفیت سامسونگ بهتر و شفاف تره. حتی توی سایت هایی که جی4 رو برنده دونسته بودن من با مقایسه کیفیتشون توی همون سایت ها سامسونگ رو برتر دونستم. البته با این وجود بازم میخوام جی4 بخرم!! D:

  3. مگه می خوایید برید مسابقه ی عکاسی کیفیت دوربین دوتا گوشی خوبه اینقد سخت نگیرید

  4. سلام.
    دوستان فقط کافیه یه بچه رو بیارید و اون عکس موزه رو نشونش بدید ببینید رنگ کدوم واقعی تره یا هر چیز دیگه.
    تعصب کورتون کرده ول کنید بابا

  5. با احترام به نظر همه دوستای گلم
    درسته من طرفدار پر و پا قرص اپلم ولی بین عکسای این دو من موندم دوستان چیو مدنظر گرفتن؟بابا سامسونگ که خیلی بهتراز الجی هستش.البته بازم میگم نظر دوستان گلم همگی محترمه

  6. نه الجی نه سامسونگ فقط ایسوس اونم زنفون ۲ ۵۵۱ از همه بهتره هم قیمت کم تری داره کار امد تر وشیک تره
    تو چند سایت دیدم که با اس سیکس مقایسه کرده بودن زنفون عکس بهتری انداخته بود

  7. بنظر منم ال جی عکس های طبیعی تری میگیره!
    بنظر شما واقعیت بهتره؟یا اغراق؟؟؟

  8. تعریف عروسو کی کنه? مادرعروس

  9. سلام دوستان خوبم
    من طرفدار پر و پا قرص سامسونگم
    ولی ال جی رنگش واقعی تره

  10. باز هم سامسونگ بازندست!

  11. شخصا تعصبی روی گوشی های کره ای ندارم ولی به نظرم کیفیت دوربین ال جی خیلی بهتره

  12. سامسونگ بهتره :Wink:

  13. واقعا الجی بهتره ولی اگه فکر کرده شاخه بیاد با لومیا ۹۳۰ و ۱۵۲۰ کل بندازه

  14. متاسفانه نمیدونم چرا این سایت روی سامسونگ اینقدر تعصب داره معتبرترین سایت ها دوربین گوشی ال جی جی۴ رو بهترین دوربین انتخاب کردن اگه سهام دارین به ما هم بگین چطوری میشه سهام دار شد

  15. در کل ال جی بهتر بود

  16. ال جی رنگ هاش واقعی تره

  17. من که طرفدار سامسونگم ولی از عکاسی جی۴ این انتظار را نداشتم واقعن مطلب عالی تشکر.