از سیستم هوشمند درون خودرویی اپل CarPlay چه مي دانيد ؟

apple-carplay

اواخر سال گذشته بود که کمپانمي معظم اپل از سیستم هوشمند درون خودرویی خود با نام CarPlay پرده برداشت اما جزئياتي زيادي از آن را در اختيار کاربران قرار نداد.اکنون اين غول دنیای فن آوری به برخی پرسش‌ها در باره سیستم هوشمند درون خودرویی خود پاسخ داده است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا این سیستم هوشمند پیشرفته را فقط با یک گوشی آیفون هماهنگ و کنترل کنند.در ادامه با گجت نيوز همراه باشيد.

کافیست فقط آیفون خود را متصل کنید!

در این فناوری کافی است به داخل خودرو خود بروید، آیفون خود را به سیستم متصل کنید و بعد از هماهنگ سازی، خودرو خود را روشن کنید و بدون وقفه به همان کارهایی که با آیفون خود می‌کردید با CarPlay ادامه دهید و از همین روی اپل می‌خواهد یک انتقال بدون وقفه بین گوشی آیفون شما و ماشین بر روی این سیستم امکان‌پذیر شود.

apple-carplay

CarPlay کنترل‌های مختلفی برای استفاده شما مهیا کرده است، شما می‌توانید از سیستم کنترل صوتی، صفحه لمسی و دکمه‌های لمسی برای کنترل آن بهره ببرید و نیازی به اینکه بخواهید کار با این سیستم را فرا گیرید نیز وجود ندارد چرا که دارای همان رابط کاربری است که در تلفن همراه آیفون شما وجود دارد.

این سیستم به جای بلوتوث با کابل ارتباطی Lightning اپل کار می‌کند که ارتباطی تنگاتنگ‌تر از بلوتوث را امکان‌پذیر می‌کند و اجازه تبادل داده‌ها بین ماشین و تلفن همراه را امکان‌پذیر می‌کند و بدین ترتیب صفحه نمایش هوشمند خودرو مکث بسیار کمی برای پاسخ دادن به اطلاعات ورودی خواهد داشت.

ببینید و احساس کنید

این مهم است که درک کنید که این سیستم برای هماهنگ سازی با آیفون شما طراحی شده است و علاوه بر نرم افزارهای آیفون، دارای نرم افزارهای خاصی نیز است که این بدان معناست که این سیستم هوشمند برای کسانی که آیفون ندارند نیز قابل استفاده است. هنگامی که شما این سیستم را روشن می کنید آیکون هایی در یک شبکه 2 در 4 انتظار شما را می‌کشند و شما قادر به استفاده از این نرم افزارها از طریق صفحه نمایش لمسی و یا دکمه‌های استاندارد اطراف آن را دارید و علاوه بر این شما می‌توانید با فشردن دکمه تشخیص صدا اقدام به فعال‌سازی دستیار صوتی اپل یعنی siri کنید.

apple-carplay

در زمانی CarPlay در حال اجراست شما دکمه آشنا “Home” را در گوشه سمت چپ CarPlay مشاهده می‌کنید که به شما امکان بیرون آمدن از یک برنامه و سوئیچ به برنامه‌های دیگر را همانند آیفون امکان‌پذیر می‌کند. شما به راحتی می‌توانید به لیست موسیقی‌های گوشی خود از طریق این سیستم دسترسی داشته و حتی از رادیو آی‌تونز بعد از اتصال به اینترنت بهره ببرید و در زمانی که اقدام به پخش موسیقی دلخواه خود کنید خواهید دید که آلبوم آرت آهنگ شما در پس زمینه سیستم شروع به نمایش می‌کند و تمامی آیکون‌ها در اندازه سرانگشتان شما آماده پذیرش دستورات شما در کسری از ثانیه هستند.

شما می‌توانید به وسیله سیری و بدون نیاز به وارد کردن دوباره مقصد پیامک‌ها و یا ایمیل‌ها، اقدام به ارسال آنها کنید، بدون اینکه نیاز باشد تمامی محتوای آن دوباره بر روی CarPlay قرار گیرند. چندین برنامه جانبی نیز با سیستم مذکور ادغام شده‌اند که آیکون‌های آن بر روی صفحه نمایش اصلی وجود دارند که از آن جمله می‌توان به iHeartRadio ،Spotify ،Pandora ،Stitcher ،Beats Music و پادکست‌های گوناگون اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد که در جریان موسیقی آنلاین هماهنگ با بقیه سیستم‌ها ادامه دهید که البته امکان کنترل آن با siri نیز وجود دارد.

تاریخ عرضه

اکثر خودروسازان بر روی مدل های 2015 خود از این سیستم بهره خواهند برد که در میان آنها می‌توان به مرسدس، ولوو، فراری و هوندا اشاره کرد که ویدیوها و تصاویری از ادغام این سیستم با محصولات خود نیز منتشر کرده‌اند.

apple-carplay

حتی اگر وسیله نقلیه شما تولید این کارخانه‌ها نیست جای نگرانی وجود ندارد چرا که شرکت‌هایی مانند آلپاین و پایونیر اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت صفحات نمایش سازگار با این فناوری برای نصب در خودروهای مختلف هستند.

فقط آیفون

این سیستم هوشمند اپل تنها با آیفون 5 و به بالا سازگار است (به خاطر کابل نوری) و این بدان معنی است که دستگاه‌های قدیمی‌تر از دور خارج می‌شوند که البته شاید مشوق خوبی برای کاربرانی که از این سیستم استفاده می‌کنند، نباشد و امکان هماهنگ سازی با بلوتوث می‌توانست آیفون‌های قدیمی تر را نیز به جمع کاربران CarPlay افزود.

apple-carplay

یک تفاوت بسیار بزرگ بین سیستم اپل و سایر سیستم های مشابه وجود دارد و ان این است که اپل به شما دیکته می‌کند که چه برنامه‌هایی برای استفاده در سیستم موجود است ولی برای برنامه‌های مشابه نیز یک راهنمای استاندارد وجود دارد.

اتصال سیری

هنگامی که اپل سیری را همراه با پنجمین نسخه سیستم عامل خود معرفی کرد آن را به عنوان یک دستیار شخصی در تلفن همراه شما معرفی کرد که نیاز رانندگان به حفظ حواس و نگاه بر روی سطح جاده را نیز برطرف می کرد که البته در آن زمان چندان برای کنترل تلفن همراه آیفون مناسب به نظر نمی‌رسید و در اغلب موارد در حالی که در حال استفاده از سیری هستید احتیاج به نگاه کردن به صفحه نمایش خود نیز داشتید.

apple-carplay

حالت جدید “Siri Eye-Free mode” در برخی از خودروهای جدید در دسترس است و سیستم هوشمند اپل نه تنها یک عنصر بصری نیز به این موارد افزوده است بلکه با ادغام دکمه‌های فیزیکی و سایر کنترل های مشابه، ظاهر بسیار مدرن‌تری به سیری بخشیده است.

به هر حال شما می‌توانید از اواخر سال جاری و با وسایل نقلیه سازگار با CarPlay گامی رو به جلو برای بهبود لذت رانندگی داشته باشید هدفی که مطمئنا تمامی سیستم‌های هوشمند به دنبال آن هستند.

منبع : autoguide

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*