ایسوس و رونمایی از دو گوشی جدید Zenfone 2 Deluxe و Zenfone 2 Laser

ایسوس دو گوشی جدید به خانواده اسمارت فون های سری Zenphone خود اضافه کرد.گوشی هوشمند Zenfone 2 Deluxe نسخه بهبود یافته ای از مدل اصلی آن یعنی Zenfone 2 محسوب می شود که اوایل سال جاری روانه بازار شده بود، در حالی که گوشی Zenfone 2 Laser یک مدل ۵ اینچی و کوچکتر از آن بوده و کارایی بهتری در زمینه دوربین خواهد داشت.در ادامه با این دو محصول جدید ایسوس آشنا خواهیم شد.

Asus Zenfone 2 Deluxe

ASUS-ZenFone-2-Deluxe-3

با این که گوشی هوشمند Zenfone 2 Deluxe از لحاظ ابعاد کاملا مشابه مدل اولیه می باشد، ولی طراحی بدنه عالی و متشکل از چند ضلعی های متعدد باعث شده است تا این محصول ظاهری بسیار شیک و جذاب داشته باشد.

ایسوس در طراحی بدنه این گوشی هوشمند از بیش از ۵۰۰ مثلث متصل به هم استفاده کرده است که در نوع خود بسیار جالب می باشد و ظاهری الماس گونه به این گوشی هوشمند بخشیده است.

Asus-Zenfone-2-Deluxe-4

گوشی Zenfone 2 Deluxe کماکان از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی خواهد کرد و مجهز به صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با دقت تصویری ۱۰۸۰p می باشد، که به وسیله شیشه ضد خش Gorilla Glass 3 محافظت می شود.

قلب تپنده این گوشی هوشمند نیز مانند نمونه اصلی آن، چیپ ست های Z3560 و Z3580 اینتل اتم خواهد بود، که البته این بار هر کدام از این چیپ ست ها با ۴ گیگابایت حافظه رم همراه شده اند (در مدل اولیه Zenfone 2 چیپ ست Z3560 با ۳ گیگابایت حافظه رم جفت شده بود).

Asus-Zenfone-2-Deluxe-1

بهبود دیگری که در این مدل نسبت به مدل اولیه شاهد خواهیم بود این است که میزان حافظه داخلی به ۶۴ گیگابایت ارتقا یافته است و با استفاده از کارت های حافظه microSD نیز می توان تا ۱۲۸ گیگابایت آن را افزایش داد. سیستم عامل این گوشی نیز تفاوتی نکرده است و این محصول همچنان از اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی بهره خواهد برد.

مشخصات دوربین گوشی هوشمند Zenfone 2 Deluxe نیز مشابه مدل اصلی بوده و دوربین پشتی آن کیفیتی ۱۳ مگاپیکسلی دارد. همچنین ایسسوس در این محصول از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در جلوی بدنه استفاده کرده است. با این که دقت تصویری ویدیو های ضبط شده بوسیله دوربین اصلی این گوشی مشخص نشده است ولی به احتمال فراوان ۱۰۸۰p خواهد بود.

Asus-Zenfone-2-Deluxe-2

همانند مدل ZE500CL گوشی Zenfone 2، گوشی هوشمند Zenfone 2 Laser نیز از صفحه نمایشی ۵ اینچی با دقت تصویری ۷۲۰p برخوردار خواهد بود که نسبت به مدل قبلی که صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی دارد، جمع و جور تر می باشد. مهمترین تغییری که در این مدل نسبت به ZE500CL صورت گرفته است، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به کار رفته در آن می باشد (این مقدار در مدل ZE500CL برابر ۸ مگاپیکسل بود)، که البته با استفاده از تکنولوژی Super Resolution می توان کیفیت تصاویر دوربین را تا ۵۲ مگاپیکسل افزایش داد.

همانطور که از نام گوشی هوشمند Zenfone 2 Laser نیز مشخص می باشد، دوربین این گوشی به قابلیت فوکوس خودکار لیزری مجهز شده سات. دوربین اصلی این گوشی از ۵ لنز برخوردار بوده و اندازه دریچه دیافراگم آن برابر f/2.0 می باشد، در حالی که دوربین جلویی آن نیز نسبت دوربین ۲ مگاپیکسلی ZE500CL پیشرفت داشته است و این بار ایسوس از دوربینی ۵ مگاپیکسلی برای تهیه عکس های سلفی استفاده کرده است.

Asus-Zenfone-2-Deluxe

در مورد ویژگی های دوربین جلویی این محصول نیز می توان گفت که از زاویه دید ۸۵ درجه برخوردار بوده و اندازه دریچه دیافراگم آن هم همانند دوربین پشتی، f/2.0 می باشد. قابلیت فوکوس خودکار لیزری به کار رفته در این گوشی هوشمند باعث خواهد شد تا عمل فوکوس در ۰٫۳ ثانیه انجام گیرد و حتی در ابعاد بزرگ نیز اعمال خواهد شد. یک مد رنگی HDR نیز برای دوربین گوشی هوشمند Zenfone 2 Laser در نظر گرفته شده است که باعث ثبت تصاویری با کیفیت تر در محیط های با نور زیاد می شود. به علاوه برای شرایط محیطی با نور کم هم حالتی قرار داده شده که میزان حساسیت به نور را ۴ برابر افزایش داده و نویز های تصویر را نیز کاهش می دهد.

Asus Zenfone 2 Laser

Asus-Zenfone-2-Laser-3

بر خلاف دو مدل ۵ اینچی قبلی که از گوشی Zenfone 2 عرضه شده بود، گوشی هوشمند Zenfone 2 Laser از یک پردازنده ساخت Qualcomm با نام Snapdragon 410 استفاده می کند (مدل های قبل مجهز به تراشه های اینتل اتم بودند). میزان حافظه رم این گوشی نیز ۲ گیگابایت بوده و در کنار آن از ۸ و یا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد که البته باز هم قابل ارتقا بوسیله کارت های حافظه می باشد.

Asus-Zenfone-2-Laser-1

با اینکه صفحه نمایش ۵ اینچی گوشی هوشمند Zenfone 2 Laser از دقت تصویری نسبتا پایین ۷۲۰ پیکسلی استفاده می کند و همچنین از نوع IPS نیز نمی باشد، ولی با این حال از یک مزیت ویژه برخوردار است و آن هم حفاظت از طریق شیشه Gorilla Glass 4 می باشد.

Asus-Zenfone-2-Laser-2

همانند سایر مدل های Zenfone 2، این گوشی هوشمند نیز مجهز به سیستم عامل اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی بوده و البته از شبکه های LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد. در نهایت این که باطری این گوشی هوشمند با توجه به منطقه عرضه آن، ظرفیتی ۲,۰۷۰ و یا ۲,۴۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت.

Asus-Zenfone-2-Laser

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*