مقایسه سه غول چهار هسته ای معرفی شده در کنگره جهانی موبایل

 


نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون امسال محل رقابت تلفن های چهار هسته ای بود. پردازشگرها طی چند سال گذشته با سرعت خیره کننده ای در تلفن های هوشمند قدرتمند شده اند و حالا کم کم شاهد ورود این تلفن ها به بازار مصرفی توسط شرکت های مختلف هستیم.
سه غول چهار هسته ای امسال در نمایشگاه بارسلون معرفی شده اند. HTC One X ، Optimus 4X HD و Ascend D quad هر سه با چهار هسته (یا بیشتر) هستند و با نمایشگر اچ دی و اندروید 4.0 به بازار می آیند. پس بیایید تا آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک می تواند قلب ما را تصرف کند. ادامه مطلب را از دست ندهید.
در میان آنها تلفن شرکت هووایی تازه وارد محسوب می شود. چرا که این شرکت چینی با وجود سابقه طولانی در مخابرات و شبکه در مورد تلفن های پیشرفته آن هم با پردازشگر ساخت خودش تازه وارد محسوب میشود.
تلفن Ascend D quad به خوبی نشان می دهد که این شرکت چینی هم حالا با جدیت وارد رقابت اندرویدی ها شده و مشغول رقابت با اچ تی سی و ال جی است.
شرکت اچ تی سی هم شروع جدیدی با تلفن های سری One داشته و این بار وعده داده که به دنبال کیفیت برتر در ساخت تلفن هایش است و به دنبال تولید مدل های متنوع نخواهند بود. به همین خاطر بود که این شرکت در نمایشگاه امسال فقط سه تلفن جدید معرفی کرد. تعداد کم و کیفیت زیاد سیاست کاری جدید اچ تی سی است.
شرکت ال جی هم به ما یادآوری می کند که نخستین تلفن چهار هسته ای جهان را یک سال پیش معرفی کرده و حالا با Optimus 4X HD آمده تا نشان بدهد که قدرت ساخت تلفن های فوق سریع را با کیفیت عالی دارد.
حالا که مقدمات را گفتیم، در جدول پایین می توانید مشخصات فنی این تلفن ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید چه کسی در مجموع برنده این رقابت است.

 


در جدول متوجه می شوید Huawei Ascend D quad نمایشگری به نسبت کوچکتر دارد که این سبب می شود که این تلفن چینی تراکم پیکسلی بالاتر و در نتیجه کیفیت تصاویر بهتری داشته باشد.
اما وقتی کیفیت نمایشگر Super IPS LCD2 تلفن One X را ببینید چشمان تان خیره خواهد شد. با روشنایی فوق العاده و رنگ های عالی. در حال حاضر سه نوع نمایشگر IPS روی تلفن های اندرویدی پیدا می شود که مدلی که در این تلفن به کار رفته، بهترین به حساب می آید. البته نظرات ممکن است بعد از ارایه عمومی این تلفن ها تغییر کند.
تلفن ال جی و اچ تی سی از پردازشگر تگرا 3 شرکت انویدیا استفاده می کنند که دارای چهار هسته برای کارهای سریع و یک هسته اضافی برای کارهای سبک و مصرف کم باطری است. اما شرکت هووایی پردازشگر خودش را با نام K3V2 ساخته و ادعا می کند که سریع ترین پردازشگر چهار هسته ای موبایل هست.
فعلا این شرکت می تواند ادعایش را نگه دارد تا زمانی که این تلفن ها ارایه عمومی بشوند و بتوان آنها را از نزدیک بررسی و مقایسه کرد.
هر سه تلفن دوربین های ۸ مگاپیسکلی دارند و حدود ۹ میلیمتر ضخامت شان است که این دوست داشتنی است. در این میان تلفن One X می تواند هنگام فیلمبرداری به صورت 1080p، عکاسی هم بکند که قابلیت برتری به حساب می آید و این شرکت روی توانایی های عکاسی و سنسور این تلفن هم صحبت های زیادی کرده است.
در پایان وقتی سراغ باطری میرویم باید حواستان باشد که یک تلفن چهار هسته ای نیاز به یک باطری پرقدرت دارد تا بتواند از عهده ساعات طولانی کار بر بیاید. به همین خاطر است که شرکت انویدیا یک هسته اضافه کم مصرف به پردازشگرش اضافه کرده. اما در مورد تلفن شرکت هووایی نمی دانیم که چطور از پس چهار هسته گرسنه بر خواهد آمد؟ اما به هر حال پرظرفیت ترین باطری را روی تلفن Optimus 4X HD ال جی پیدا می کنید.
در نهایت واقعیت این است که نمی توان به سادگی گفت که کدام تلفن برتر کارزار است. هر سه مدل از توانایی های فوق العاده ای برخودارند و از نظر بسیاری مشخصات فنی، شبیه به یکدیگرند. اما فعلا هنوز قیمت ها مشخص نشده. اطمینان داشته باشید وقتی قیمت این تلفن ها اعلام بشود می توان بین آنها کیلومترها تفاوت قایل شد. فعلا شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*