سونی اکسپریا Z5 Premium ، نخستین گوشی جهان با نمایشگر ۴K

همانطور که مطلب قبلی نوشتیم ، شرکت سونی ساعاتی پیش در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه IFA از سه عضو جدید سری گوشی های اکسپریا به نام‌های Z5، Z5 Compact و Z5 Premium رونمایی کرد.سونی Z5 Premium اولین گوشی‌ هوشمند جهان است که به صفحه نمایش با کیفیت ۴K مجهز شده است.

کیفیت نمایشگر ۵.۵ اینچی این گوشی ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسل آن نیز ۸۰۱ppi است. رکورد بیشترین تراکم پسکیل نمایشگر پیش از این به گوشی گلکسی اس ۶ سامسونگ با ۵۷۷ppi تعلق داشت.

این گوشی از لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی با طراحی اعضای پیشین خانواده اکسپریا ندارد و از بدنه‌ای با ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ایجاد شده در ظاهر این گوشی، جایگزینی دکمه پاور دایره‌ شکل با یک دکمه بیضی شکل است. دلیل این جایگزینی نیز استفاده از سنسور اثر انگشت در حاشیه سمت راست گوشی بوده است. اگرچه سونی اولین شرکتی نیست که سنسور اثر انگشت را در این بخش از گوشی قرارداده است (Honor 7i اولین گوشی این چنینی بود)، سه پرچم دار جدید سونی اولین گوشی‌ها با برند برتر جهانی هستند که از این طراحی برخوردار خواهند بود و در حجم انبوه به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

پرمیوم زد ۵ پردازش اطلاعات کاربران را توسط چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۰ انجام می دهد. با وجود عملکرد موفق، این پردازنده از مشکلی بزرگ در زمینه داغ شدن رنج می‌برد. باید منتظر ماند و دید که سونی چه تدبیری برای جلوگیری از داغ شدن گوشی خود اندیشه است، این نکته را در نظر داشته باشید که این پردازنده باید توان مورد نیاز برای یک نمایشگر ۴K را تامین کند.

رم ۳ گیگابایتی این گوشی از نوع DDR4 بوده و حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت است که کاربران می‌توانند این حافظه را با استفاده از کارت حافظه جانبی میکرواس دی ارتقا دهند.سونی جدیدترین حسگر دوربین ۲۳ مگاپیکسلی Exmor Rs خود را برای اولین بار در سری جدید خانواده اکسپریا عرضه کرده است. این گوشی به ویژگی فوکوس خودکار تشخیص فاز با ۱۹۲ نقطه فوکوس مجهز شده است. به ادعای سونی زمان فوکوس این گوشی ۰.۰۳ ثانیه است.

ابعاد این گوشی ۱۵۴.۴ در ۷۶.۰ در ۷.۸ میلی متر و وزن آن ۱۸۰ گرم است. این گوشی نیز مانند پرچمداران قبلی سونی ضد آب بوده و دارای یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپر ساعت است.

قیمت و زمان رسمی عرضه این گوشی به زودی اعلام خواهد شد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*