بهترین ساعت های هوشمند نمایشگاه IFA 2015

یکی از تازه وارد های گجت های هوشمند در دنیای دیجیتال ، ساعت های هوشمند و دیگر گجت های پوشیدنی هستند.محصولاتی که هنوز به شکل گوشی های هوشمند جای خود را در میان کاربران باز نکرده اند و نیازمند زمان بیشتری برای رسیدن به منظور می باشند.با این حال کمپانی های بزرگ و کوچک تولید کننده کالای دیجیتال طی سال های اخیر تلاش بسیاری برای طراحی ، تولید و توسعخ اینگونه گجت ها کرده اند تا بتوانند سهمی از بازار گجت های پوشیدنی را به خود اختصاص دهند.در نمایشگاه IFA امسال هم جدیدترین ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی کمپانی های مختلف به نمایش درآمد.در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین ساعت های هوشمند حاظر در نمایشگاه IFA 2015 آشنا کنیم ، با گجت نیوز همراه باشید.

نمایشگاه IFA یکی از بزرگ‌ترین رویدادها برای بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی ابزارهای هوشمند IFA است. این کنفرانس هر سال در هفته‌ی اول سپتامبر در شهر برلین برگزار می‌شود. در این کنفرانس بسیاری از شرکت‌ها آخرین نسل از لوازم الکترونیکی هوشمندی را که طراحی و تولید کرده‌اند، معرفی می‌کنند. همه ساله بسیاری از توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی خود را برای حضور و رقابت با دیگر شرکت‌های حاضر در این کنفرانس آماده می‌کنند. در جریان مراسم IFA 2015 بسیاری از شرکت‌ها مدل‌های جدیدی از ساعت‌های هوشمند را رونمایی کردند. این در حالی است که بسیاری از علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان کنفرانس IFA سال گذشته، انتقادهای زیادی در مورد گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند معرفی شده در این مراسم داشتند. بر همین اساس سعی کردیم ۱۰ مورد از برترین ساعت‌های هوشمندی که به‌تازگی رونمایی یا در بازار عرضه شده‌اند را معرفی کنیم.

ساعت هوشمند Gear S2 سامسونگ

samsung-gear-s2-_h-970x647-c

سامسونگ در این کنفرانس دو ساعت هوشمند Gear S2 و Gear S2 کلاسیک را به‌طور رسمی معرفی کرد. در مدل کلاسیک این محصول از بند چرمی استفاده شده است. این محصولات از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با ساعت‌های هوشمند قبلی شرکت سامسونگ دارند. شکل ظاهر آن‌ها شباهت کمتری به ساعت‌های کامپیوتری دارد و بیشتر شبیه به یک ساعت کلاسیک طراحی شده است. در ساعت گلکسی Gear S2 از یک صفحه‌نمایش لمسی استفاده شده که چند کلید مختلف هم روی آن دیده می‌شود. لبه‌های آن‌ها به شکل چرخان طراحی شده و کاربران می‌توانند با چرخاندن آن به منوهای مختلف، برنامه‌ها و اشکال گوناگون دسترسی داشته باشند. سامسونگ از سیستم عامل تایزن برای این ساعت هوشمند استفاده کرده است. این محصولات با تمام گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید ۴.۴ و بالاتر از آن بهره می‌برند و ۱.۵ گیگابایت رم دارند، سازگار هستند. همچنین این محصولات قابلیت استفاده از سامسونگ Pay را هم دارند.

ساعت هوشمند Moto 360 موتورولا

moto_360_2nd-gen_combo_lifestyle-970x647-c

شرکت موتورولا در جریان این مراسم دو ساعت هوشمند (Moto 360 (2015 و Moto 360 اسپورت را رونمایی کرد. این محصولات نسل دوم ساعت‌های هوشمند Moto 360 هستند و صفحه‌نمایش آن‌ها مانند نسل قبلی گرد است. موتورولا همچنین بهبودهایی از نظر عملکرد و باتری را در این محصولات ایجاد کرده است.شرکت موتورولا ساعت هوشمند Moto 360 را در دو سایز طراحی و تولید کرده است. ساعت Moto 360 بزرگ‌تر ۴۶ میلی‌متر بوده و مدل کوچک‌تر آن ۴۲ میلی‌متر است. این شرکت همچنین در ساعت (Moto 360 (2015 یک قابلیت جدید به‌نام Quick Release Bands را افزوده است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند به‌راحتی بند مورد علاقه‌ی خود را بدون نیاز به صرف زمان زیاد تعویض کنند. موتورولا در ساعت Moto 360 اسپورت دو سنسور GPS  و سنسور ضربان قلب را به‌کار گرفته است. یکی از ویژگی‌های این مدل، وجود صفحه‌نمایش AnyLight در آن است که یکی از قابلیت‌های آن امکان استفاده در محیط‌های پرنور است. لازم به‌ذکر است که این مدل قادر است تا ۳۰ دقیقه زیر آب بماند.

ساعت هوشمند هوآوی

huawei-watch-stainless-leather-tilt-2-970x647-c

نهایتا شرکت هوآوی در جریان مراسم IFA 2015 نخستین ساعت هوشمند خود را که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است، معرفی کرد. طراحی این محصول کلاسیک بوده و در ساخت آن از مواد با کیفیت استفاده شده است. در این محصول یک صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی با رزولوشن ۴۰۰×۴۰۰ پیکسل به‌کار رفته است. هوآوی این ساعت هوشمند را با قیمت‌ها و امکانات مختلف راهی بازار خواهد کرد. مدل معمولی این ساعت با بند چرمی و قیمت ۳۴۹ دلار در بازار عرضه می‌شود. مدل دیگر این ساعت با بند استیل و رنگ طلایی با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. همچنین مدل دیگری از این ساعت با ظاهری فلزی هم با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. هوآوی برای این ساعت از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ که یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز در خودش قرار داده، استفاده کرده است. این ساعت هوشمند ۵۱۲مگابایت رم دارد.

ساعت هوشمند Urbane Luxe ال‌جی

lg-watch-urbane-luxe-side-1500x1000

شرکت ال‌جی برای طراحی و ساخت این محصول از طلای ۲۳ عیار، پوست تمساح و یک صفحه‌نمایش گرد استفاده کرده است. این ساعت با همکاری شرکت جواهرسازی REEDS آمریکا و ال‌جی تولید شده است. قرار است ساعت هوشمند Urbane Luxe ال‌جی با قیمت ۱۲۰۰ دلار در بازار عرضه شود. البته این قیمت برای یک ساعت گران است اما قیمت آن هنوز از اپل‌واچ ۱۰ هزار دلاری اپل که در آن از طلای ۱۸ عیار استفاده شده بود، کم‌تر است. این محصول مدل ارتقا یافته‌ی ساعت Urbane ال‌جی است که پیش از این در جریان مراسم MWC معرفی شده بود. این محصول ظاهری کلاسیک دارد و در آن از یک صفحه‌نمایش ۱.۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰ پیکسل استفاده شده است. توان پردازشی این محصول از طریق چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ همراه با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز تامین می‌شود. همچنین در این ساعت ۵۱۲ مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار داده شده است.

ساعت هوشمند Zen Watch 2 ایسوس

asus-zenwatch-2-0001-2-970x647-c

یکی دیگر از ابزارهای هوشمندی که در جریان این مراسم به‌طور رسمی رونمایی شد،  ساعت Zen Watch 2 ایسوس است. این ساعت هوشمند در دو اندازه راهی بازار خواهد شد. مدل ۴۹ میلی‌متری این محصول که یک صفحه نمایش ۱.۶ اینچی برای آن در نظر گرفته شده، با قیمت ۱۶۹ یورو (۱۹۰ دلار) در اروپا به‌فروش می‌رسد. همچنین مدل ۴۵ میلی‌متری این ساعت که یک صفحه نمایش ۱.۴۵ اینچی دارد هم با قیمت ۱۴۹ یورو (۱۷۰ دلار) در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. ایسوس در هر دو مدل از این محصولات یک صفحه نمایش با کیفیت AMOLED را قرار داده است. شرکت سازنده برای این ساعت از یک پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ و ۵۱۲ مگابایت رم استفاده کرده است. همچنین ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است. به‌گفته‌ی ایسوس باتری این ساعت تا دو روز کار می‌کند. با توجه به گفته‌های ایسوس باتری این ساعت در مدت زمان ۳۶ دقیقه بیش از ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

ساعت هوشمند Spark Cardio + Music

tomtom-spark-cardio-music-970x647-c

این ساعت هوشمند یکی از محصولات شرکت TomTom است. روی این محصول GPS، سنسور ضربان قلب و حافظه‌ی مخصوص برای ذخیره‌سازی موزیک قرار گرفته است. کاربران با استفاده از این محصول قادرند تعداد قدم‌ها، مدت زمان فعالیت، فاصله طی شده، کالری‌های سوزانده شده و میزان خواب را محاسبه کنند. همچنین مهمترین ویژگی این ساعت قابلیت استریم کردن موسیقی در آن است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند بدون نیاز به گوشی هوشمند، آهنگ‌های مورد نظر خود را گوش دهند. شرکت سازنده این محصول را با قیمت ۱۹۰ یورو (۲۵۴ دلار) در بازار عرضه می‌کند.

ساعت هوشمند Runtastic

runtastic-moment-__-1500x1000

این ساعت هوشمند آنالوگ یکی از بهترین محصولات در حوزه‌ی سلامتی به‌شمار می‌رود. از جمله سنسورهای به‌کار رفته در این ساعت می‌توان به سنسور قدم شمار، ثبت مقدار فعالیت، کالری‌های سوزانده شده و سنسور دوره‌های خواب اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این ساعت امکان بردن آن به زیر آب تا عمق ۹۲ متری است که بدین ترتیب آن را به یک گجت ضد آب برای شنا تبدیل می‌کند. همچنین این ساعت با یک باتری سکه‌ای حدود ۶ ماه دوام دارد. اتصال و ارسال اطلاعات از ساعت به تلفن هوشمند در این ساعت از طریق  بلوتوث و با کمک اپلیکیشن مخصوص صورت می‌گیرد. این دستگاه در دو سری تولید شده است. سری Fun و Basic آن بدنه‌ای فلزی و ضد زنگ با بند سیلیکونی دارد که قیمت آن ۱۳۰ دلار است. همچنین مدل‌های Elite Moment  و Moment Classic هم با قیمت ۱۸۰ دلار عرضه می‌شوند. این شرکت پیش از این هم دستبند هوشمند Orbit با صفحه‌نمایش OLED را تولید و عرضه کرده بود.

ساعت هوشمند سلامتی فیلیپس

phillips-health-watch-970x647-c

یکی از جالب‌ترین محصولات هوشمندی که در جریان مراسم IFA 2015 به‌طور رسمی معرفی شد، Health Watch فیلیپس است. شرکت فیلیپس تا به‌حال آزمایش‌های زیادی در مورد تکنولوژی‌های سلامتی که در خانه مورد استفتاده قرار می‌گیرد، انجام داده است. یکی از این محصولات که فیلیپس آن را به‌طور آزمایشی در جریان مراسم IFA 2015 معرفی کرده، ساعت هوشمند سلامتی است. شرکت سازنده در این ساعت سنسور ضربان قلب، شتاب‌سنج، سنسور بررسی خواب و سایر سنسورهایی که فعالیت‌های فیزیکی کاربر را محاسبه می‌کنند را به‌کار گرفته است. این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد سیستم‌عامل این محصول اعلام نکرده است، البته به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل این دستگاه مانند دیگر محصولات فیلیپس باشد. کاربران با استفاده از برنامه‌ی Philips HealthSuite روی گوشی هوشمند خود می‌توانند داده‌های ارایه شده از ساعت را آنالیز کنند.

ساعت هوشمند ZTE Axon

zte-axon-watch_-2-970x647-c

این محصول ظاهری زیبا و شیک دارد و از حرکت‌های لمسی برای کنترل ساعت، پشتیبانی می‌کند. این محصول یک صفحه‌نمایش دایره‌ای دارد و نخستین محصول هوشمندی است که در آن از سیستم‌عامل Tencent به‌جای اندروید بهره گرفته شده است. از ویژگی‌های این سیستم‌عامل باید به قابلیت‌ برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام و کنترل حرکات ورزشی اشاره کرد. شرکت ZTE در ساعت هوشمند Axon از یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی با پوشش یاقوت کبود استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این ساعت قابلیت پشتیبانی از بلوتوث ۴.۱ را دارد. شرکت ZTE در این ساعت از یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره گرفته است. براین اساس نمی‌توان انتظار طول عمر طولانی را از باتری آن داشت؛ این باتری احتمالا در استفاده‌های معمولی تنها یک تا دو روز دوام خواهد داشت.

ساعت هوشمند Go آلکاتل

alcatel-onetouch-go-watch-3-2-970x647-c

از ویژگی‌های این ساعت هوشمند باید به مقاومت آن در برابر آب، گرد و خاک و شوک الکتریکی اشاره کرد. کاربران می‌توانند اعلان‌هایی که روی گوشی دریافت می‌کنند را روی این ساعت مشاهده کنند. این ساعت از سیستم‌عامل Android Wear استفاده می‌کند. همچنین باتری آن بین ۲ تا ۵ روز دوام خواهد داشت. در این محصول سنسور ضربان قلب وجود دارد. کاربران برای استفاده از این سنسور باید دکمه‌ی مربوط به آن را فشار دهند تا میزان ضربان قلب کاربر توسط ساعت بررسی شود. شرکت سازنده این محصول را با قیمت ۱۵۰ دلار در بازار عرضه خواهد کرد.

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*