هرآنچه که از کنفرانس ۱۸ شهریور اپل انتظار داریم

طبق برنامه ، کمپانی اپل فردا در رویدادی باشکوه کنفرانس سالانه معرفی محصولات جدید خود را با محوریت رونمایی از آیفون های جدید برگزار خواهد کرد.همانطور که می دانید ،معرفی دو آیفون جدید با نام های آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) و آیفون ۶ اس پلاس ( iPhone 6S Plus ) در مراسم فردا قطعی است اما کنفرانس های اپل همیشه به معرفی آیفون های جدید ختم نمی شود.در این مطلب با جمع بندی شایعات و اخبار منتشر شده نگاهی داریم به هرآنچه که از کنفرانس ۱۸ شهریور اپل انتظار داریم ، با گجت نیوز همراه باشید.

محصولات که بی تردید معرفی می‌شوند: آیفون ۶S و آیفون S6 Plus

iPhone-6c-6s-and-6s-Plus-4

شرکت اپل سال گذشته در جواب به نیاز رو به افزایش بازار، آیفون های جدید خود را با نمایشگری بزرگ نسبت به محصولات قبلی به بازار عرضه کرد. با توجه به این که فروش این دو گوشی از تمامی آیفون‌های قبلی اپل بیشتر بود، درک میزان موفقیت و سودآوری این دو گوشی برای اپل، کمی دشوار است. صفحه نمایش بزرگ این گوشی ها مورد استقبال بسیاری از کاربران در سراسر جهان و به ویژه بازار پر پتانسیل کشور چین قرار گرفته است.

طراحی کلی آیفون‌های امسال اپل با تغییر چشمگیری همراه نخواهند بود و در نهایت شاهد رونمایی از آیفون ۶ اس ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ اس پلاس ۵.۵ اینچی خواهیم بود. در حقیقت درست مانند آیفون های ۳GS و ۴S، تشخیص تفاوت ظاهری این دو گوشی جدید نسبت به آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دشوار خواهد بود.

پردازنده سریع تر

آنچه این دو گوشی جدید را نسبت به اعضای قبلی خانواده اپل متفاوت خواهد کرد، در قلب آنها نهفته است. علاوه بر چیپ جدید A9 که موجب ارتقا سرعت و گرافیک گوشی خواهد شد، انتظار می رود که میزان رم نیز افزایش یافته و از ۱ گیگابایت به ۲ گیگابایت برسد. این شرکت همچنین ممکن است مانند آیپد ایر ۲، یک هسته اضافه نیز برای این محصولات در نظر بگیرد.

علاوه بر ارتقای پردازنده، پیش‌بینی می‌شود که اپل محصولات جدیدش را از جنس آلومینیوم ۷۰۰۰ بسازد، ماده‌ای که که آیفون های جدید را در برابر خم شدن مقاوم خواهد کرد. استفاده از این آلومینیوم بسیار مقاوم معایبی نیز دارد که از جمله آنها می توان به افزایش قیمت اشاره کرد. با این حال برای اپل که معروف به قیمت گذاری بالا برای محصولات است، مقاومت بالا در مقایسه با قیمت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فورس تاچ

شاید بتوان فناوری فورس تاچ را مهم‌ترین ویژگی آیفون‌های جدید اپل دانست، ویژگی کارامدی که اپل پیش از این در اپل واچ و ترک پد مک بوک های خود از آن استفاده کرده بود.

طی روز‌های گذشته شایعات زیادی در خصوص فورس تاچ در گوشی های اپل منتشر شد. فورس تاچ در اپل واچ به کاربران امکان می دهد تا با فشارهای مختلف دست تنظیمات مختلف ساعت را تغییر داده و به ویژگی‌های بیشتر در یک اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. این فناوری روی ترک پدها می تواند مکانیزم استاندارد “کلیک” را شبیه‌سازی کرده و عملکردهای بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.

فورس تاچ در آیفون می تواند به طور کلی نحوه تعامل کاربر با برنامه ها را متحول کند. این فناوری هم چنین می تواند الگوهای جدیدی را برای طراحی بازی‌ها ایجاد کند. مطابق با آخرین اخبار، فورس تاچ در آیفون قدرت تشخیص سه نوع تماس لمسی مختلف شامل ضربه، فشار، فشار عمیق را دارند.

رنگ های بیشتر

متاسفانه عرضه آیفون بعدی با رنگ صورتی توسط بسیاری از منابع خبر رد شده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود که اپل رنگ جدید طلای سرخ را به سری آیفون های خود اضافه کند.

دوربین بهتر با قابلیت فیلمبرداری ۴k

اپل سال‌هاست که آیفون‌های خود را با دوربین ۸ مگاپیکسلی طراحی می‌کند. اگرچه کیفیت دوربین هر سال بهتر می‌شود، اکنون زمان آن فرا رسیده تا اپل تعداد پیکسل های حسگر دوربین آیفون را افزایش دهد. بنابراین انتظار می‌رود که اسمارت فون جدید اپل به دوربین عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و بتواند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کند. با توجه به علاقه روزافزون کاربران به عکس های سلفی، پیش بینی می شود که دوربین جلوی این گوشی نیز از ۱.۲ مگاپیکسل به ۵ مگاپیکسل ارتقا یابد.

حافظه داخلی

اگرچه مدت هاست که انتظار می رود تولید گوشی‌هایی با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت توسط اپل متوقف شود، این شرکت امسال نیز اسمارت فون های خود را با حافظه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد کرد. با توجه به قابلیت تصویربرداری ۴K در گوشی‌های نسل آینده اپل، این شرکت باید به زودی محدودیت ۱۶ گیگابایتی را از محصولات تولیدی خود حذف کند.

عرضه iOS 9 و OS X El Capitan

ios-9

گوشی های جدید اپل مجهز به جدیدترین بروزرسانی iOS9 به بازار عرضه خواهند شد، با این حال اپل فردا تاریخ عرضه نهایی این سیستم عامل را برای سایر آیفون‌های قدیمی نیز اعلام خواهد کرد. کاربرانی که گوشی‌های آنها آیفون ۴ اس و بالاتر و آیپد ۲ و بالاتر است نیز می توانند از این آپدیت استفاده کنند.

بروزرسانی سیستم عاملی جدید اپل شامل صدها ویژگی جدید است که از میان آنها می توان به حالت Low Power برای عملکرد بهتر باتری، ارتقای سیری، اسپات‌لایت و ارتقای چشمگیر Apple Maps اشاره کرد.

پیش‌بینی می شود که این دو سیستم عامل هفته آینده و چند روز پیش از شروع فروش آیفون های جدید، برای دانلود در اختیار کاربران قرار گیرند.

اپل تی وی

apple-tv

حدود سه سال و نیم از آخرین بروزرسانی اپل تی وی توسط اپل می‌گذرد. در این بازه زمانی اپل سهم بازار خود را به سایر دستگاه‌های استریمینگ مانند Roku و Chromecast واگذار کرده است. علاوه بر این اکوسیستم و رابط کاربری این دستگاه پخش نیز بسیار قدیمی شده است.

به همین دلیل اپل قصد دارد فردا یک اپل تی وی جدید معرفی کند که از رابط کاربری و سخت افزار بهتری برخوردار بوده و از بازی‌های ویدیویی، سیری و حتی دستورات حرکتی پشتیبانی می‌کند.

پیش بینی می‌شود که این دستگاه به پردازنده A8 (پردازنده فعلی آیفون ۶ و ۶ پلاس) مجهز شده و انرژی مورد نیاز آن به جای باتری از طریق یک پریز برق تامین شود.

اپل هم چنین خود را آماده کرده است تا برای ارایه اپلیکیشن‌های اپل تی وی با توسعه دهندگان به ویژه توسعه دهندگان بازی‌ها وارد همکاری شود. پیش از این شرکت‌های زیادی مانند گوگل و آمازون تلاش کرده اند تا تجربه بازی‌های موبایلی را به نمایشگرهای بزرگ بیاورند و تا حد زیادی ناموفق بوده‌اند. با این حال اپل می تواند از این تجارت ناموفق برای ارتقای سرویس جدید خود استفاده کند. امکان انجام بازی در اپل تی وی چیزی است که توسعه دهندگان بازی مدت ها انتظارش را می‌کشیدند و این تجربه بازی می‌تواند در کنار سخت افزار ارتقا یافته بسیار لذت بخش باشد.

اپل این روزها دستیار صوتی خود را به تمامی محصولاتش اضافه کرده است و اپل تی وی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اضافه کردن این دستیار به اپل تی وی بی معنی نیست و سیری می‌تواند نقش بسیار پر رنگی بر تعامل کاربر با دستگاه داشته باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از کنترل ریموت، گوشی یا حتی داد زدن با اپل تی وی صحبت کرده و محتوا، برنامه یا بازی پخش کنند.

علاوه بر سیری، پیش بینی می‌شود که ریموت کنترل جدید اپل از دستورهای حرکتی نیز پشتیبانی کند. به عنوان مثال کاربر قادر خواهد بود با چرخاندن کنترل در جهتی خاص، محتوای در حال پخش را جلو یا عقب ببرد.

پیش بینی می‌شود که اپل دستگاه استیریمینگ جدید خود را با قیمت ۱۴۹ دلار به بازار عرضه کند. اگرچه این قیمت برای برخی کاربران بالا خواهد بود، استفاده از پردازنده A8، پشتیبانی از کنترل‌های حرکتی، بازی و جستجوی صوتی می تواند قیمت بالای این محصول را توجیه کند.

بعید به نظر می‌رسد که اپل فردا از سرویس عضویت محتوایی تلویزیونی خود پرده بردارد.

اپل واچ

watchOS-2-see-all-the-upcoming-new-features-for-the-Apple-Watch-05

شرکت اپل در کنفرانس WWDC امسال بروزرسانی سیستم عامل watchOS 2 را تنها شش ماه پس از عرضه اپل واچ معرفی کرد. مهم ترین ویژگی این بروزرسانی پشتیبانی از اپلیکیشن Native اپل واچ است، به این معنی که اپلیکیشن‌ها می توانند بدون نیاز به گوشی و به صورت مستقیم روی ساعت اجرا شوند.

پیش بینی می‌شود که اپل در کنفرانس فردا از بندهای اسپرت رنگی جدیدی برای این ساعت پرده بردارد. شایعه دیگر در حوزه ساعت نیز احتمال عرضه نسخه طلای سرخ اپل واچ اسپرت است. این نسخه نمی تواند با مدل طلای ۱۸ عیار واچ ادیشن رقابت کند با این حال به کاربران علاقه‌مند به طلا امکان می دهد تا نمونه مشابه این ساعت را با قیمتی معقول تر خریداری کنند.

آیپد پرو

ipad-pro

یکی دیگر از محصولات قابل پیش بینی کنفرانس فردا، یک آپید پرو ۱۲.۹ اینچی خواهد بود. احتمال عرضه آیپد مینی ۴ نیز دور از ذهن نیست. یکی از دلایل احتمال رونمایی از آیپد پروی جدید توسط اپل معرفی این تبلت پیش از رونمایی سرفیس پرو ۴ توسط مایکروسافت است.

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مرسی بابت اطلاعات به روز که در اختیار من گذاشتید٠

  2. به صورت تقریبی iphone 6s چقدر می شه قیمتش بیاد تو بازار ایران؟؟!!

  3. ملت غیور داره مییاد

  4. عالی عالی، به شدت منتظرم