تبلت آی پد پرو اپل رسما معرفی شد

پنج شنبه شب در جریان کنفرانس رونمایی از آیفون های جدید ، مدیر عامل اپل تیم کوک بار دیگر به صحنه آمد و تبلت جدید اپل یعنی آیپد پرو را معرفی کرد.به گفته‌ی او آیپد پروی جدید با نوآوری‌های بسیاری همراه است. آیپد جدید به بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در مقایسه با دیگر تبلت‌های این شرکت مجهز است.این تبلت با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی جزو بزرگ‌ترین تبلت‌ها به حساب می‌آید. قدرت عملکرد این دستگاه دو برابر شده است. در طراحی این دستگاه، چیپست پردازنده‌ی A9X به کار رفته است. ویژگی جالب آیپد پرو تعداد بلندگوهای آن است؛ این تبلت ۴ بلندگو دارد.همچنین آیپد پرو ۶.۹ میلی متر ضخامت دارد.با گجت نیوز همراه باشید.

Apple-iPad-Pro---all-the-official-images

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، تبلت جدید اپل از نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۱۰۴۸ پیکسل برخوردار است. تیم کوک این جمله را برای توصیف این تبلت به کار برد:

بزرگترین نمایشگر در دستگاه های تحت سیستم عامل iOS، محصولی پرقدرت و با عملکردی باورنکردنی.

فیل شیلر در خصوص این محصول عنوان می کند:

با استفاده از این تبلت می توانید کارهایی را انجام دهید که با امکان انجام آنها از طریق گوشی های هوشمند وجود نداشت. نمایشگر بزرگ این گوشی به شما این اجازه را نمی دهد تا آن را در جیب خود قرار دهید. از این رو، می تواند بسیاری از کارهایی را که یک لپ‌تاپ نمی تواند انجام دهد را برای شما انجام دهد.

ipad-pro-3

در خصوص سایر ویژگی های این محصول تازه وارد می توان گفت که پردازنده قدرتمند ۶۴ بیتی A9X پردازش اطلاعات این گوشی را بر عهده خواهند داشت. ضخامت ۶.۹ میلیمتری این تبلت می تواند برای آن دسته از افرادی که به این ویژگی اهمیت می دهند بسیار جالب توجه باشد.iPAd Pro همچنین به دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight، تاچ آی دی، عمر باتری ۱۰ ساعته و به ۴ اسپیکر مجهز شده است.

کیبورد فیزیکی هوشمند ادغام‌شده با اسمارت کاور به نام Smart Keyboard

Apple-iPad-Pro---all-the-official-images

آنچه که این تبلت را یک سروگردن از محصولات مشابه موجود در بازار متمایز می کند، کیبورد فیزیکی مخصوصی‌ست که اپل صرفاً آن را برای تبلت ۱۲.۹ اینچی خود طراحی کرده است. همچنین در قسمت کناری این تبلت نیز از یک اتصال دهنده مغناطیسی به نام Smart Connector استفاده شده که از آن برای اتصال کیبورد به تبلت استفاده خواهد شد.

ipad-pro-1

این کیبورد جدید که Smart Keyboard نام دارد به عنوان محصولی جانبی روانه بازار خواهد شد وعلاقه‌مندان می توانند در صورت نیاز آن را خریداری نمایند.

Apple Pencil

Apple-Pencil

اپل مدادی با کارایی فوق العاده برای آن دسته از کاربرانی که به طراحی ونقاشی علاقه‌مندند ارایه کرده است. این قلم هوشمند، همانند کیبورد این تبلت، به صورت محصولی جانبی در بازار عرضه خواهد شد. اپل نوک این قلم به گونه ای طراحی کرده است که می تواند شدت فشار وارده را حس کرده و طراحی بهتری را برای کاربران به ارمغان آورد.

مجموعه آفیس مایکروسافت به طور کامل برای تبلت آیپد پرو بهینه سازی شده است

verge-2016-09-09_12-27-16

شرکت اپل در این مراسم، از مایکرسافت دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و دموی مجموعه نرم افزاری آفیس خود را برای محصولات این شرکت به نمایش بگذارد. مایکروسافت، در طی ماه های اخیر همکاری های گسترده ای را با کمپانی اپل به منظور ارایه هرچه بهتر و مطلوب تر بسته نرم افزاری آیس برای کاربران آیپد پرو داشته است.

اریک اسنودن از شرکت Adobe در این مراسم به روی صحنه آمد تا در ویدیویی همگام سازی محصولات Adobe را با تبلت آیپد پرو نشان دهد و از کاربردهای قلم هوشمند این محصول برای کار با نرم افزارهای Adobe پرده بردارد.

در این دمو نشان داده شد که چگونه کاربران می توانند با استفاده از نوک این قلم، رنگ و حتی آب را به طراحی ها و نقاشی های خود اضافه کنند.

قیمت و زمان عرضه

ipad_pro_large_2x

آیپد پرو در سه رنگ طلایی، خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. ظرفیت پایه از ۳۲ گیگابایت آغاز خواهد شد و قیمت مدل‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب ۷۹۹، ۹۴۹ و ۱۰۹ دلار خواهد بود. همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، وسایل جانبی آیپد پرو به طور مستقل به فروش خواهند رسید. کیبورد فیزیکی اشاره‌شده ۱۶۹ دلار و قلم اپل پنسیل ۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. فروش این محصولات از نوامبر آغاز خواهد شد.

منبع: Phonearena