مقایسه کامل گلکسی نوت ۵ با گلکسی اس ۶ اج پلاس

کمپانی سامسونگ چندی پیش از نسل جدید فبلت های سری نوت خود با نام گلکسی نوت ۵ ( Galaxy Note 5 ) به همراه درشت هیکل خمیده جدیدش با نام گلکسی اس ۶ اج پلاس ( Galaxy S6 Edge Plus ) رونمایی کرد.گلکسی نوت ۵ طبق سنت قدیمی این سری از محصولات سامسونگ به قلم دیجیتال و ویژگی های مربوط به آن مجهز شده و گلکسی اس ۶ اج پلاس هم تازه وارد سایز بزرگی از سری گوشی های جدید خمیده سامسونگ با برند اج ( Edge ) است.اما این دو گوشی جدید چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و اگر بخواهیم یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنیم ، کدامیک مناسب تر می باشد ؟

شاید بهترین راه برای رسیدن به پاسخ این پرسش ، انجام یک مقایسه کامل و تخصصی است.کاری که ما در این مطلب برای شما انجام داده ایم.پس اگر شما قصد خرید یکی از این دو اسمارت فون را دارید بهتر است ابتدا این مقایسه تخصصی را مشاهده کنید.با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (8)

ساختار طراحی این دو دستگاه برگرفته از اسمارت فون های Galaxy S6 و S6 edge است که اوایل امسال معرفی شده بودند. ساختار ترکیبی شیشه و فلز نمای ارزشمندی به این سری از محصولات سامسونگ داده است. بعلاوه نمایش خیره کننده حرکت نور بر روی بدنه این گوشی ها و زرق‌وبرق‌های آنها باعث می‌شود تا رنگ این دستگاهها از زوایای خاص ژرف‌تر باشد.

البته ویژگی که دستگاه +Galaxy S6 edge را از Note5 متمایز می سازد، نمایشگر منحنی در دو لبه دستگاه است، چیزی که برگرفته از Galaxy S6 edge می باشد. همانطور که احتمالا مستحضرید Galaxy S6 edge بیشتر از Galaxy S6 استاندارد توانسته خریداران را به سمت خود بکشاند.

Galaxy Note5 برای نگه داشتن در دست ارگونومیک تر می باشد، و با وجود اینکه اندکی عریض تر، ضخیم تر و سنگین تر است، اما در دراز مدت نگه داشتن ان بسیار راحت تر می شود. سطح شیک شیشه ای هر دو فبلت اثرات انگشت و لکه را جذب می نماید، اما نوت۵ شامل لبه های منحنی در بدنه پشت است که نگه داشتن دستگاه را راحتتر می سازد.

در مقابل، +Galaxy S6 edge همچنین نشان می دهد که ذره ای در پهلوهای خود تیز بوده و هرگز برای نگه داشتن طبیعی جلوه نمی کند. در کل گرچه +Galaxy S6 edge از لحاظ سبک خود نسبت به نوت۵ برنده است، اما نوت۵ بدلیل ساختار مناسب ارگونومی خود بهتر در دست حس می شود.

بطور خاص، هر دو فبلت شامل سنسور اثرانگشت، ضربان قلب در بدنه پشت جهت اندازه گیری پالس، شارژ وایرلس داخلی، پورت microUSB 2.0 جهت شارژ سریع می باشند. حتی جایگاه پورت و دکمه بر روی این دستگاه ها مشابه است. اما یک مشخصه منحصر به فرد در هر یک از اینها وجود دارد، قلم فشاری استایلوس با نوت۵ ارائه شده که همواره در نسخه های قبلی این سری از دستگاهها ارائه می شد، درحالی که ادج پلاس همانطور که از نام ان می توان دریافت دارای نمایشگر منحنی در دو لبه خود است.

صفحه نمایش

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-

از لحاظ مشخصات، هر دو فبلت دارای نمایشگر مشابه ۵.۷ اینچی ۱۴۴۰x2560 (Quad-HD) Super AMOLED هستند. البته تفاوت های بصری وجود دارد مبنی بر اینکه چگونه نمایشگر ادج پلاس در دو لبه خمیده شده است. جزئیات در این نمایشگرها بسیار شفاف و البته فراوان است، بنابراین در این زمینه تعادل برابری وجود دارد. فراتر از ان، گرچه در برخی از مشخصات کیفیت با هم تفاوت دارند، اما در کل از لحاظ عملکرد نمایشگرهای بسیار شبیه به هم می باشند.

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (1)

نتایج ازمون های بنچمارک انجام شده را بررسی می کنیم. اولین و مهمترین مورد مشاهده بدون مشکل در زیر نور خورشید است، چنانکه هر دو دستگاه روشنایی کافی قوی را تولید می کنند، حداقل روشنایی نوت۵ نیز ۴۷۰ نیت و برای ادج پلاس نیز ۴۹۶ نیت است.

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus

در بخش دمای رنگ، انحراف کمی در مقدار تقریبی تولیدی ۶۷۰۰ کلوین این دستگاهها وجود دارد. جالبتر از همه اینکه صفحه‌ نمایش های سامسونگ به‌ خوبی کالیبره شده و پایبند به نمودار طیف رنگ sRGB می باشند، بنابراین کار سامسونگ عالی بوده است.

حداکثر روشنایی (nit)
مقدار بیشتر، بهتر است
حداقل روشنایی (nit)
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار بالاتر، بهتر است
دمای رنگ (کلوین)گاماDelta E rgbcmy مقدار کمتر، بهتر استDelta E grayscale مقدار کمتر، بهتر است
+Samsung Galaxy S6 edge۵۰۲
(عالی)
۱
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۶۵۸
(عالی)
۲.۱۲۲.۵۹
(خوب)
۳.۱۲
(خوب)
Samsung Galaxy Note5۴۷۰
(خوب)
۲
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۷۲۲
(عالی)
۲.۰۹۱.۳۲
(عالی)
۱.۹۴
(عالی)

 

حداکثر روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است

حداقل روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است

کنتراست
مقدار کمتر، بهتر است

دمای رنگ
مقدار کمتر، بهتر است

گاما
مقدار کمتر، بهتر است

Delta E rgbcmy مقدار کمتر، بهتر است

Delta E grayscale مقدار کمتر، بهتر است

Samsung Galaxy Note5۶۰.۴%۵۰%غیرقابل اندازه گیری۵.۷%۲.۴%۲۸۱.۱%۱۲۸.۹%
+Samsung Galaxy S6 edge۷۳.۵%۰%غیرقابل اندازه گیری۱۴.۸%۰.۹%۶۷.۲%۱۵۰.۳%

رابط کاربری و قابلیت ها

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (3)

هر دو فبلت اخرین نسخه از رابط کاربری تاچویز را بر فراز اندروید Android 5.1.1 Lollipop اجرا می کنند. با نگاه سطحی به این نتیجه رسیدیم که هر دو دستگاه تجربه برابری را ارائه می دهند. رابط دستگاهها پیچیدگی ها و درهم برهمی نسخه های ماقبل خود را ندارد، شرکت سازنده برخی مشخصه های غیرکاربردی را حذف کرده، اما همچنان تجربه سفارشی جامع عالی را برای طیف وسیعی از کاربران فراهم می آورد. بعلاوه مشخصه Multi-Window همچنان وجود دارد.

از لحاظ بصری تغییرات ظریفی صورت گرفته و شکل ایکون ها تغییر کرده است. امکان دانلود تم های سفارشی مختلف جهت تغییر نمای تاچویز دستگاهها وجود دارد، شامل حالت استفاده one-handed mode برای کوچک کردن بخش خاصی از صفحه جهت دسترسی سریعتر و راحت تر انگشتان می باشند. اما تلفن ها برای قابلیت های منحصر به فرد خود دارای بخشهای منحصر به فردی در بخش نرم افزاری هستند.

برای مثال قلم نوت۵ را درنظر بگیرید، که امکان یادداشت برداری بر روی صفحه خاموش را می دهد و به محض خارج سازی خودکار ان از دستگاه منوی Air Command که شامل برنامه های ویژه این ابزار است را به نمایش می گذارد، بعلاوه اینکه قابلیت نوشتن بر روی pdf را به کاربران می دهد.

از سوی دیگر احساس می کنیم که مشخصه های نرم افزاری ارائه شده برای بخش نمایشگر منحنی ادج پلاس معنی دار نیست. برای مثال، ایا شما می خواهید گوشی را برعکس روی زمین یا میز قرار دهید تا به محض دریافت پیامی لبه های ان روشن شود؟ واقعا نه، بویژه اینکه بدانید در این حالت امکان خط افتادن روی صفحه گوشی زیاد است. گرچه نمایش اپلیکیشن ها در لبه نمایشگر تجربه خوبی بحساب می اید، اما تنها شکل دیگری از مشخصه مالتی تسکینگ است.

در کل، نوت۵ در فضای فبلت ها با چالشی مواجه نیست. تجربه قوی از رابط تاچویز را ارائه می دهد، بعلاوه توابع مختلف قلم استایلوس دستگاه بر ارزش کلی ان نسبت به ادج پلاس می افزاید.

پردازنده و فضای ذخیره سازی

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (2)

همانطور که احتمالا می دانید، Galaxy S6 و S6 edge جزء سریعترین تلفن های تا به امروز بازار بحساب می ایند، و به همین دلیل سامسونگ از پیکربندی سخت افزاری این اسمارت فون ها در جدیدترین پرچمداران فبلت خود استفاده کرده است. تراشه ۱۴nm Exynos 7420 SoC شامل چهار هسته ۲.۱ گیگاهرتزی Cortex-A57 و چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 می باشد. برخلاف اسمارت فون های Galaxy S6 و S6 edge، میزان حافظه رم فبلت های Note5 و +Galaxy S6 edge به چهار گیگابایت رسیده است.

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (1)

قدرت پاسخگویی این دو فبلت در تمامی نوع عملیات عالی است. از کارهای ساده و بی دردسر گرفته تا وظایف سخت تر، بدون شک فبلت های سامسونگ قدرت لازم برای مدیریت وظایف را دارند. حقیقت را بگوییم، در هیچ بخشی متوجه نشدیم که یکی از این فبلت ها نسبت به دیگری بهتر است، به بنچمارک ها نگاهی بیاندازید تا به صحت حرف ما پی ببرید.

تنها در برخی زمانها نگرانی های مرتبط با پردازش گرافیکی وجود دارد، چرا که رزولوشن Quad-HD نمایشگرها گاهی اوقات بر تراشه گرافیکی دستگاه فشار می اورد.

هر دو فبلت ما در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایت تهیه شده اند، انها دارای حافظه نوع UFS 2.0 هستند که سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریعی را ارائه می دهد. متاسفانه، فاقد اسلات کارت های microSD می باشند.

اینترنت و اتصالات

تجربه وبگردی عالی خوشایندی را بر روی این فبلت ها داشته ایم. از سرعت بالای نرخ های دیتا، فضای صفحه بزرگ نمایشگرها و کنترل های ناوبری روان، هیچ شکایتی در اینجا نداریم. اما نوت۵ با قلم خود اجازه انتخاب دقیق و درست اپشن ها در صفحات وب را می دهد، درنتیجه قلم استایلوس یک ابزار ارزشمند است که بر تجربه های این بخش می افزاید.

در بخش اتصالات هر دو گوشی شامل مشخصه هایی مانند aGPS with Glonass ،Bluetooth 4.2 ،dual-band 802.11 a/b/g/n Wi-Fi و NFC هستند. اما تفاوت کوچکی وجود دارد و اینکه نوت۵ با پشتیبانی از LTE-A category 9 سرعت تئوری ۴۵۰/۱۰۰Mbit/s را ارائه می دهد، در حالی که +Galaxy S6 edge با پشتیبانی از LTE-A category 6 به سرعت تئوری ۳۰۰/۵۰Mbit/s دست یافته است.

دوربین

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (3)

پس از چند تحقیق، متوجه شدیم که دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی پشت فبلت های Galaxy Note5 و +Galaxy S6 edge شامل سنسورهای IMX240 ساخت سونی است که در سایز ۱/۲.۶ اینچی با ۱.۱۲ میکرون پیکسل تهیه شده است. این دوربین ها شامل لنزهای با دیافراگم f/1.9، ایزو، فلش های تک LED می باشند. دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی گوشی از سنسور ISOCELL ساخت سونی استفاده کرده است، چنانکه برای Galaxy S6 استفاده شده بود.

هیچ چیز فوق العاده در اپلیکیشن دوربین این دستگاهها وجود ندارد، چنانکه هر دو شامل مجموعه مشابهی از ابزارها، کنترل های دستی و حالت های تصویربرداری هستند. حالت اتوماتیک برای کاربران تازه کار به منظور عکاسی راحت تر وجود دارد، اما حالت ‘Pro’ وجود دارد که در کنار کنترل های دستی بیشتر شامل تنظیمات سرعت شاتر برای عکاسی بهتر در شرایط نوری کم می باشد. متاسفانه، هیچ تابع جدیدی در بخش تجربه دوربین برای نمایشگر منحنی ادج پلاس افزوده نشده است.

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus (2)

شاید تصور شما این است که این دو دوربین از لحاظ کیفیت تصاویر یکسان می باشند؟ اگر به نتیجه کلی نگاه کنیم، می توانیم استدلال کنیم که این دو دوربین نتایج عالی مشابهی را تحویل می دهند، اما با بررسی جزء به جزء دریافتیم که تفاوت های ناچیزی وجود دارد که موجب برتری نوت۵ نسبت به ادج پلاس می شود.

تصاویر فضای باز این دو دستگاه عالی است، چنانکه با جزئیات شفاف و رنگ های غنی پر شده است. بهتر از همه اینکه وجود جزئیات فراوان ضبط شده توسط دوربین ها این اجازه را می دهد که با کراپ بخشی از تصویر تاثیر زیادی بر کیفیت نداشته باشد. با بررسی نزدیک تر متوجه شدیم که نوت۵ جزئیات بیشتری نسبت به برادرش ضبط می کند، البته درک این مساله در اکثریت موارد سخت است، اما قابل مطرح می باشد.

زمان گرفتن یک تصویر به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است

زمان گرفتن یک تصویر HDR به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است

امتیاز CamSpeed
مقدار بالاتر، بهتر است

امتیاز CamSpeed همراه با فلاش
مقدار بالاتر، بهتر است

Samsung Galaxy Note5

۲.۱۲.۷۸۴۲بدون داده

+Samsung Galaxy S6 edge

۲.۱۲.۷۷۹۱بدون داده

در دیگر صحنه ها دوربین های این دستگاهها مشابه با یکدیگر کار می کنند. در شرایط نوری کم، مقدار ایزو جهت روشن تر کردن صحنه افزایش می یابد، اما در این فرایند جزئیات دارای نمای برفکی هستند، شفافیت تصاویر گرفته شده در طول روز نیز در این صحنه های خاص از دست می رود. می توانیم در این موقعیت ها از حالت های ‘Pro’ دوربین ها استفاده کنیم تا سرعت شاتر را در زمان طولانی تر تنظیم نماییم. گرچه این فرایند به کاهش از دست دادن جزئیات کمک می نماید، اما با طولانی تر نگه داشتن تلفن تصور نکنید که مانع ساخت تصاویر تار می شوید.

هیچ استدلالی مبتنی بر برتری یکی از این دوربین ها نسبت به دیگری وجود ندارد، اما اگر در مورد ضبط جزئیات سخت گیر هستید، نوت۵ تضمین خواهد کرد که از این لحاظ ماکزیمم بهترین نتایج را رقم می زند. گذشته از ان، تصاویر تولید شده با این دو دستگاه از نمای بی عیب و نقصی برخوردار هستند.

کیفیت ویدئو

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus

حالت های فیلمبرداری ۳۸۴۰x2160 UHD ،۲۵۶۰ x 1440 QHD ،۱۰۸۰p 60fps ،۱۰۸۰p 30fps ،۷۲۰p و VGA در +Galaxy S6 edge و Note5 ارائه شده است. لازم به گفتن نیست که همچنین ما دارای فیلم‌برداری صحنه آهسته و صحنه تند در جعبه‌ابزار خود هستیم.

گرچه تفاوت های ناچیزی در مورد عملکرد ضبط تصاویر این دو فبلت مطرح بوده، اما در بخش ویدئو اینچنین نیست، و در مجموع هر دو گوشی سامسونگ قادر به ضبط ویدئوهای ماهرانه و خیلی خوب می باشند. ضبط ویدئوهای ثابت و بدون لرزش، ضبط صدای واضح و تمیز، تنظیمات نوردهی تدریجی و فوکوس خودکار مداوم این فبلت ها ما را شگفت زده کرده است. دلایل زیادی برای استفاده از حالت ضبط UHD نسبت به دیگر حالت ها وجود دارد، اما ضبط ۱۰۸۰p با این دو دستگاه کاربردی تر است.

چندرسانه ای

اپلیکیشن پلیر موزیک تاچویز و Google Play Music بر روی این دو فبلت ارائه شده که هر دو یکی هستند و بنابراین هیچ برتری اضافی در یکی نسبت به دیگری وجود ندارد.

قدرت خروجی اسپیکرهای ادج پلاس، ۷۳.۱ و برای نوت۵ اندکی ضعیف تر ۷۰.۷ دسی بل می باشد. از انجا که صدای خروجی این دستگاهها در فضاهای کوچک قوی است، درنتیجه تشخیص تفاوت میان اینها تقریبا سخت است. اما کیفیت صدا در بالاترین ولوم تنظیمات بیش از حد گوشخراش و تصنعی بوده و در کل ذره ای ناخوشایند است.

جک هدفون ۳.۵ میلیمتری ادج پلاس دارای قدرت خروجی قوی تر است، اما در دنیای واقعی بسختی قابل توجه می باشد. هر دو فبلت شامل مشخصه ‘UHQ Upscaler’ در منوی تنظیمات هستند، به ادعای سامسونگ از این مشخصه می توانید برای بهتر کردن صدا به منظور شنیدن صدای شفاف استفاده کرد. برخلاف ادعای سامسونگ در تست های خود متوجه شده ایم که این قابلیت اندکی بیس بیشتر به صدا می افزاید و فقط همین!

تجربه تماشای فیلم بر روی این فبلت ها وسوسه انگیز است. نمایشگر در حالت adaptive، بطور خودکار کنتراست و اشباع رنگ ویدئوها را تنظیم می نماید تا حتی کلیپ های با نمای با روح تری را از طریق پانل نمایشگر خود ارائه دهد. با مشخصه Pop Up Play قادر به پخش ویدئو بر روی هر برنامه ای هستیم. بعلاوه با مالتی ویندوز می توانیم برای پخش همزمان ویدئو در حین انجام دیگر کارها استفاده نماییم.

کیفیت تماس

۵۷۸۴۸۸

گرچه کاملا بی نقص نیستند، اما از کیفیت کلی صدای تولید شده در این بخش راضی هستیم. حالت ‘extra volume’ در هر دو فبلت وجود دارد که در شرایطی که ولوم معمولی earpiece برای شنیدن کافی نباشد، بکار می رود، چنانکه تن صدا را کمی تقویت می کند. برخلاف نوت۵، صدای ادج پلاس در این حالت با خش همراه نیست. راستش را بخواهید کیفیت صدای معمولی بسیار خوب و قابل شنیدن است.

باتری

۵۷۸۴۹۱

هر دو فبلت دارای باتری به ظرفیت برابر ۳۰۰۰mAh می باشند. در تست های بنچمارک ما فبلت ادج پلاس برای ۹ ساعت و ۲۹ دقیقه و نوت۵ برای ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه دوام اورده اند، در کل این نتایج قابل قبول بوده است.

از طرفی گرچه باتری این فبلت ها قابل تعویض نیست، اما برای شارژ کامل باتری ادج پلاس و نوت۵ به ترتیب ۸۰ و ۸۱ دقیقه زمان نیاز است.

نتیجه گیری

۵۷۸۴۹۸

بسته به اینکه از کدام اپراتور خرید کنید، ادج پلاس در حدود ۸۰ دلار دارای قیمت بالاتری نسبت به نوت۵ است. قطعا نوت۵ با قابلیت های ارائه داده با قلم خود و البته قیمت اندکی کمتر خود اپشن بهتری برای خرید است، ما در اکثریت بخشها به این نتیجه رسیدیم که قلم و مشخصه های همراه نوت۵ کاربردی تر و تاثیرگذارتر از مشخصه های لبه های منحنی نمایشگر ادج پلاس است. اما طراحی ادج پلاس شیک تر و منحصر به فردتر می باشد.

۵۷۸۵۱۰

در نهایت انتخاب این دو فبلت به تمایلات شخصی شما بستگی دارد، نوت۵ پکیج کاملتری بحساب می اید، اما ادج پلاس دارای قابلیت های قابل توجه خود برای جذب مشتریان است.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

54 دیدگاه

  1. سلام دوستان.من هم اس۶ دارم هم نوت ۵ تقریبا هردو گوشی مثه هم هستن ولی خودم ب شخصه میگم نوت ۵ خیلی بهتره چون ی قلم داره ک خیلی جاها ب کارت میاد.اس ۶ واقعا کیفیت نمایشگر خوبه ولی خیلی لیزه حواست نباشه همش سُر میخوره از دستت نیافته واسه خودم پیش اومده ک میگم.

  2. سلام و درود بر همه اهالی دو دل
    آقا من تو کل آشناها به این معروفم که پول بیخودی به چیزی نمیدم… الان یک ماهه نوت ۵ خریدم بسیار بسیار بسیار راضی ام ازش و از چند فروشنده پرسیدم همه گفتن اس برگشتی داره ولی نوت به هیچ عنوان نا رضایتی نداره تو کاربراش
    از طرفی رشتم معماریه و به شدت قلمش به کارم میاد

  3. باسلام لطفا یکی راهنمییم کنه نوت۵بگیرم یا اس۶

  4. با سلام
    منم میخوام یکی از این دوتارو بخرم ولی موندم کدومشو بخرم اس ۶ بخاطر خوشگلیش بهتره
    از طرف دیگر نوت ۵ هم قلم خیلی خوبی داره

    موندم کدومشو انتخاب کنم
    لطفا کمکم کنید

  5. من الان دارم باقلم نوت ۵ مینویسم به نظر من بدون این که تعصب داشته باشم میگم نوت بهتره چون قبل از خرید خودم توی همین سایت اومدم چون بین این دو مونده بودم که بالاخره نوت۵ خریدم به شما سفارش میکنم که اگه دوست دارید یک حس خوب از گوشی داشتنه باشید نوت۵ بخرید تا بعد همه ی دوستان‌ یاعلی

  6. سلام به همه داداشام اقا میخاستم بگم که نوت 5از همه لحاز ازایفون و(اس 6)وغیره که میفرمایید بهتره دلیل هم دارم لطفا تا اخر بخونید
    اولا که اگه پولتون رسید نوت7بخرید اگر نه نوت 5چون درصد گرافراگ جذب نور درزوز وعکس برداری وغیره درروز میتونه تا3مگاپیکسل دوربینشو از بقیه گوشی هاجلوتر بندازه حتی ایفون7پلاس هم این جذب دیافراگ دوربین رو نداره ‘گوشی اس 6 به دلیل داشتن پشت شیشه ای البته طراحیش از دست سورمیخوره واون خوشدستی که باید مثل نوت 5بده رو به شما نمیده ابنو براساس تجربه میگم وغیره چون نمیخوام طولانی تر از این بشه حرفمو همین جا قطع میکنم ……

  7. سلام دوستان من میخوام گوشی بخرم !نوت5بهره یا اس6یه نظر قانع کننده بدید ممنون

  8. باعرض سلام، دوستان من حدود دو میلیون تومان پول دارمم و میخوام با این پول یک گوشی زیبا و بدون دردسر داشته باشم خواهشن اگر اول میخواستم گالکسی ایج بگیرم بعد که چندتا از دوستان داخل کامنتاشون نوشته بدن که مشکل باطری داره و مدام شارژ خالی میکنه الان نمیدونم که باید چه گوشی بگیرم لطفن اگه امکانش هست راهنمایی کنید که چه گوشی خوبه، باتشکر

    • داداش از من میشنویی برو s7بگیر بهتر است به نظر من اخه زد اب من خودم اس ۶ گرفتم همه چیز اش عالی است برو ۷ شو بگیر منم پول گیرم بیاد می خرم

  9. آقای حمید جان صدای تق تق مال همه ی سامسونگ هاست قبلا s3 neoو a5 2015 هم داشتم این صدارو میداد

  10. در یک کلام چی بگیرم ؟؟؟؟

  11. بچه ها بنظر شما گلکسی اس6اج بخرک یا نوت5یا هواییp9

  12. هیچ کدوم فقط نوکیا 108

  13. اقا منم میخام یکیشونو بخرم ولی اس سیکس ظاهرش بیشتر گولم میزنه یکی راهنماییم کنه کدومو ب نظرتون بخرم

  14. من هم نوت۴داشتم هم نوت۵.الان اس۶اج پلاس خریدم.هرچقدرنگاش میکنم سیرنمیشم.وضوحش بااینکه پیکسلش بانوت۵یکسانه ولی بخاطرانحای لبه فوق العادس.نسخه۶اندرویدش آیکون های زیادی بهش اضافه میشه ولی نوت۵فقط aircommondداره.جزارتقای حافظه حتی از اس۷اج هم سرتره

  15. با سلام خدمت دوستان عزیز
    از قبل تا الان همیشه گفتن و میگن توی سامسونگ ها نات همیشه هم سی پی یو اش و هم تمام چیزاش بهتر تر از اس میباشد
    کلا توی تمام ساخته های سامسونگ از قدیم تا به الان بهتر تر از
    نات نبوده و نیست!!! حالا بازم تصمیم با خودتونه

  16. من بین s6وnot5موندم تروخدا کمکم کنین خیلی گیر افتادم کدوما بخرم

  17. سلام دوستان من از بین سامسونگ s6 age و note 5 و apple iphone 5s موندم کدومو بخرم خواهشا راهنماییم کنید ممنونم بهم ایمیل بزنید ممنون میشم vahidghazi81@gmail.com :Happy-Grin: :Happy-Grin:

  18. بچه ها من اس 6 ایج خریدم همون روز اول از دستم افتاد زمین زیاد هم محکم نخورد زمین الان ک گوشیم رو تکون میدم ی صدایی از داخلش میات واقعا اعصابم خیلی خورد شد بردم ک درستش کنم تعمیر کار بهم گفت این صدای موتور ویبرشه الانم اگه بخوای برات بازش کنم هزینش ک زیاد میشه هیچ دیگه این گوشی در پشتیش مث اول پلمب نمیشه و خیلی زشت میشه . میگن ک هر طور بخوای در پشتیش رو باز کنی دیگه گوشی مث اول نمیشه جاش میمیونه

    • داداش اون صدای داخلش نیست و دلیلش هم اوت افتادن که گفتی نیست. همه مدل های اس ۶ همین صدارو میدن و صدای لنز دوربین پشتیش هست و نیازی به تعمیر و بازکردن نداره چون اون صدا کاملا طبیعی هست که متاسفانه منم از گوشی اس۶ خودمم اون صدارو شنیدم و بعدش فروختمش که الان فهمیدم اشتباه کردم البته نوت ۵ گرفتم بجاش که خیلی از اون بهتره.

  19. سلام سامسونگ اس شش اج پلاس دارم.که خداوکیلی عالیه از هر لحاظ..قلم نوت پنج خوبه اما بجایه خود هرکسی قلم نوت پنج رو بدردش نمیخوره و استفاده نداره پس داشتن قلم واسش مهم نیست ولی در اج پلاس صفحه نمایش خمیده باعث زیبایش شده که لازمه یه گوشی طراحیه شیکه..اج پلاس فقط یک عیب عمده داره وقتی برچسپ گلس بزنی دیگه نمبتونی ضربه گیر پشت بزنی اخه برچسپ گلس رو میشکونه.

  20. سلام من اس شش اج پلاس دارم خداوکیلی عالیه از هر لحاظ..قلم نوت پنج خوبه اما بجایه خود هرکسی قلم نوت پنج رو بدردش نمیخوره و استفاده نداره پس داشتن قلم واسش مهم نیست ولی در اج پلاس صفحه نمایش خمیده باعث زیبایش شده که لازمه یه گوشی طراحیه شیکه..اج پلاس فقط یک عیب عمده داره وقتی برچسپ گلس بزنی دیگه نمبتونی ضربه گیر پشت بزنی اخه برچسپ گلس رو میشکونه.

  21. نوت 5 عالیه از نظر همه چی خوبیش اینه که عریضتره واسه اینترنت و فیلم نگاه کردن و…????

  22. ba salam har 2 awli hastand vali bayad begam ke edge plus bekhatere enhena safhe emkan khash oftadan va shekastegish kheilllli ziade be nazare mn note 5 behtare

  23. اقادورربینش حرف اوله بقیه نظرشان مهترمه

  24. هرکی به نوت پنج بدبگه با
    من طرفه آقاعالیه

  25. دوستان من میخوام تا قبل اردیبهشت بخرم یکشو اما نمیدونم کدومو بخرم
    خودم نظرم بیشتر روی نوت۵ هست لطفا راهنمایی کنید و یه دلیل قانع ککنده هم بگید که راضیی بشم
    نظراتتون رو بهم ایمیل کنید

    matin.94ebrahimi@gmail.com
    :Tears:
    :Sad: :Afraid: :Thinking:

    • واقعا نوت۵ خیلی بهتر از گلکسی s6 هستش تا چند وقت دیگه هم گلکسی s7 میاد ایران اما باز هم نوت بهتره

    • در گوشی ۶ اج لبه های خمیده هیچ کارایی خاص و بدردبخوری نداره فقط زیبایی داره بعد از دوروز استفاده از گوشیت میدنی که واقعا برات وارایی نداره اما نوت ۵ از لحاظ باطری خیلی بهتر و خوش دست تر هستش و رم نوت از اس ۶ بیشتر هست و قلمش هم که مثل لبه های اج زیاد کارایی نداره و بدرد بعضی کارای تخصصی میخوره. دیگه این نظر منه که هردوتاشو دارم و استفاده میکنم.

  26. فقط گلکسی اس ۵ قیمتش هم مناسبه دوربینش هم ۱۶ هست کیفت عکس و فیلم برداریش هم عالیه

  27. بنظر من نوت ۵ بهترینه

  28. من میخوام یکی از اینارو بخرم که به مشکل خیلی بد برخورد کردم این بود که دو تاشون اینفلارد ندارن و من خیلی به این سنسور عادت کرده بودم و نمی تونم ترکش کنم و مجبور اس ۶ ایج معمولی بگیرم چون داره

  29. سلام من گالکسی اس ۶ ایج پلاس دارم واقعا عالیه دوربین که حرف نداره دوربینش از ایفون ۶ پلاس هم بهتره خودم به شخصه امتحان کردم .و در جواب ارین باید بگم که گلس مخصوص این گوشی وارد بازار شده که گلس خودش لبه هاش خمیده هست و عالیه.نوت۵ هم گوشی عالی هست هرکدوم تهیه کنید ضرر نمیکنید..

  30. سلام من گالکسی اس ۶ ایج پلاس دارم واقعا عالیه دوربین که حرف نداره دوربینش از ایفون ۶ پلاس هم بهتره خودم به شخصه امتحان کردم .و در جواب ارین باید بگم که گلس مخصوص این گوشی وارد بازار شده که گلس خودش لبه هاش خمیده هست و عالیه.نوت۵ هم گوشی عالی هست هرکدوم تهیه کنید ضرر نمیکنید.

  31. نمیدونم رونماییش کردن یا نه اما ساخته شده
    عکس واقعیش هم دارم
    کلیپش هم لو رفته
    ولی خیلی گوشی باحالیه

  32. هیچ کدومش فقط A9

  33. بنظر شما نوت۵ بخرم یا اس شش ادج پلاس
    موندم کدوم یکیشو بخرم

  34. سلام دوستان
    من میخام گوشی بگیرم
    بین نوت ۵ و اس ۶ پلاس موندم
    نوت ۴ داشتم از نوت ۵ خوشم میاد خیلی
    ولی از چن نفر پرسو جو کردم میگن نوت ۵ داغ میکنه و این یه باگ بزرگه
    میخاستم راهنماییم کنید
    نظراتونو واس ایمیلم بفرستین دوستان ممنون میشم ازتون
    payamhasanjani@yahoo.com

    • با سلام
      من خودم نوت ۵ خریدم .هر دو کهشکشان سامسونگ عالی هستن
      اما بین خوب و خوب تر خوب تر را انتخاب کنید
      قلم نوت یه سر و گردن بالاتره
      از طرفی کیفیفت رزولیشن تصویری نوت بالاتره نسبت به اس شش .رنگ بیشتری میتونین ببینن و شفاف تره
      اس عفت هم تا اسفند ۲۱ میاد میتونید منتظر اونم باشید

    • پیام جون نت۵چینی آره ولی ویتنام این ضعف و ندارن

  35. بنظر من نوت ۵ بهتره
    ایج اولین گوشی خمیده هست حالا قابلیت هاش به کنار گلس ک بزنی بهش یه گوشش چه بخوای چه نخوای نمیچسبه باعث عصاب خورد کنی میشه
    ولی نوت ۵ صفحه صافی رو داره گلسش هم ک بزنی خیلی ناز میشه
    امکاناتشم بیسته

  36. به نظر من هر دو مدل ویژگی های منحصر به فرد و بسیار خوبی دارن
    تا حدی انتخاب مدل مناسب تر سلیقه ایه
    در کل من s6 edge plus رو به عنوان یک دختر ترجیح میدم