تماشا کنید : ثبت رکورد ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت با دوچرخه !

فکر میکنید حداکثر سرعتی که تاکنون با یک دوچرخه به ثبت رسیده است ، چه قدر می باشد ؟ در پاسخ این پرسش باید گفت که به تازگی تیمی به نام AeroVelo موفق شده سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت را با دوچرخه به ثبت رسانده و رکورد جهانی آن را به نام خود بزند.

این رکورد در نوادا ثبت شده است، جایی که مسابقات World human Powered Speed Challenge در آن در جریان است. در این مسابقه به هر تیم فرصت داده می‌شود که خودروی خود را در طول مسافتی ۸ کیلومتری به سرعت مد نظر برساند و این سرعت را در مسافتی مسطح به طول ۲۰۰ متر ادامه دهد. این مسافت ۲۰۰ متری جایی است که سرعت وسیله نقلیه ثبت می شود. این تیم امسال موفق شد در این مسافت ۲۰۰ متری رکورد قبلی ۱۳۳ کیلومتر در ساعت خود را بشکند.

این وسیله نقلیه که طراحی آن کاملا متفاوت از دوچرخه‌های سنتی است، کاملا مسقف بوده و شبیه به یک گلوله طراحی شده است، به این ترتیب راننده آن مجبور است در حالت دراز کشیده و کاملا افقی قرار بگیرد. ترکیبی از وزن، ایرودینامیک و مقاومت فیزیکی بالا به این دوچرخه امکان می‌دهد تا به چنین سرعت بالایی برسد.

این رکورد دیروز ثبت شده است اما مسابقات نوادا هم چنان ادامه دارد و ممکن است در روزهای آتی رکورد جدیدی در این مسابقات ثبت شود.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*