ساخت اولین پهپاد زیر آبی جهان توسط شرکت دانش بنیان OpenROV آمریکا

اگر چه در سه دهه گذشته تا به حال پهپادهای متنوعی با اهدافی نظامی ، علمی و تفریحی سر از آسمان درآورده و دنیا را از چشم اندازی متفاوت برای مردم سراسر جهان نمایش داده اند. اما حالا نسخه جدیدی از این فناوری ارایه شده که دنیای زیرآبی را به تصویر خواهد کشید که  مخترعینش آن را «پهپاد زیر آبی» نامیداند. 

توضیح بیشتر این که این طرح خلاقانه و کاربردی که توسط شرکت دانش بنیان OpenROV در سانفرانسیسکوی آمریکا به اجرا درآمده است، فناوری جدید Trident ROV را طراحی و قصد دارد که با نفوذ به عمق اقیانوس ها بتواند اطلاعاتی بیشتر و بهتر از آن اعماق را برای انسان ها ارسال کنند که البته این طرح ارائه شده از چنین توانایی برخوردار نیست.

لازم است بدانید که این ساختار زیرآبی دارای دو سیستم رانشی در قسمت عقب است که نیروی لازم برای حرکت آن در راستای افقی را تأمین می کند. در عین حال سیستم رانشی سومی نیز برای این پهپاد آبی تعبیه شده که حرکت عمودی آن را با حداکثر سرعت Trident ROV دو متر بر ثانیه میسر ساخته و جالب اینکه قابلیت نفوز تا عمق یکصدمتری آب را هم دارد.

در خصوص چشم این پهپاد زیر آبی نیز باید گفت که دوربین پیشرفته HD نصب شده بر روی این سیستم زیرآبی به همراه ۶ چراغ LED باکیفیت امکان تصویربرداری چشمگیری را در زیر آب فراهم می کند و از آنجا که انتشار امواج رادیویی در زیر آب به خوبی صورت نمی گیرد، محققان از کابل مخصوصی برای برقراری ارتباط سطح با این پهپاد زیرآبی استفاده می کنند.

افراد و مهندسینی که این سیستم زیرآبی را کنترل و هدایت می کنند می توانند از از سیستم های همراه نظیر رایانه همراه برای کنترل حرکات آن استفاده کنند.همچنین بسته باتری نصب شده در این پهپاد زیرآبی امکان استفاده از آن تا حداکثر سه ساعت را می دهد.

منبع : designboom      ترجمه: گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*