پاسخ سونی به ایراد عدم پشتیبانی کامل از رزولوشن ۴K در گوشی اکسپریا Z5 پریمیوم

سونی توانست با عرضه اکسپریا Z5 پریمیوم که اولین گوشی جهان با نمایشگر ۴K است، توجه طرفداران خود را جلب کند. اما تنها چند روز بعد از عرضه رسمی این پرچمدار جدید سونی، منتقدین توانستند اولین اتهامات خود را به این اسمارت فون وارد کند. آنها معتقد هستند که صفحه نمایش این گوشی به صورت کامل از رزولوشن ۴K استفاده نمی کند و صد در صد ۴K نیست. فناوری ۴K در این اسمارت فون بررسی شده و ASAP اعلام کرده که تمامی ۸ میلیون پیکسل در صفحه نمایش Z5 وجود دارد اما رابط کاربری این گوشی تنها هنگام پخش فایل های UHD از تمامی ظرفیت پیکسلی خود استفاده می کند. در غیر این صورت، رزولوشن این گوشی در حال عادی همان ۱۰۸۰ پیکسل است.

بالاخره سونی نیز این مشکل را پذیرفت و یک بیانیه برای توضیح دلیل این مساله ارایه کرد. در متن زیر می توانید جملات دقیق سونی را درباره این موضوع ببینید.

Xperia Z5 Premium features a 4K display with a resolution of 3840×2160 pixels based on SID Standard and enables all video and image content to be enjoyed in 4K resolution. All other content is displayed at 1080P or lower resolution in order to optimise the performance and battery stamina for this device, ensuring you can enjoy the 4K resolution when you need it most.

با این بیانیه تمامی رازهای پنهان فاش شد و حالا کاربران سونی مطمین هستند که استفاده از رزولوشن ۴K در موارد نیاز، روش بسیار مناسبی ست. ارایه یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی UHD از سوی سونی یک اقدام خارق العاده بود اما این شرکت باید مواظب قدم های بعدی خود نیز باشد. ممکن است همه پیکسل های مورد نیاز در این گوشی وجود داشته باشد، اما استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ و پردازنده گرافیکی Adreno 430 نمی تواند از چنین رزولوشن قدرتمندی پشتیبانی کند.بنابر این اگر از این قابلیت به صورت مداوم استفاده کنید، با مشکل داغ شدن گوشی و مشکلات اساسی باتری مواجه خواهید شد.

تبلیغات تجاری سونی نشان می دهد که Z5 Premium نیز مانند دیگر اعضای خانواده یعنی Z5 وZ5 Compact می تواند تا دو روز شارژ باتری را نگه دارد. باید به سونی تبریک گفت که حتی وجود چنین ادعایی درباره باتری نتوانسته مانع توسعه قابلیت های Z5 Premium و اضافه شدن رزولوشن ۴K به این گوشی شود. می توان گفت قابلیت مصرف کم باتری در گوشی های سونی می تواند تمام اتهامات وارده را کنار بزند و کاربران را به خود جذب کند.

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*