حکایت ساعت دست ساز مشکوک به بمب نوجوان ۱۴ سال و حمایت مایکروسافت ، فیس بوک و باراک اوباما از او !

این روز ها حکایت ساعت دست ساز نوجوان ۱۴ ساله ای که مسئولین مدرسه به اشتباه آن را بمبی دست ساز قلمداد کردند و حمایت مایکروسافت ، فیس بوک و باراک اوباما از او حسابی خبر ساز شده است.

احمد محمد کودکی مسلمان و فوق العاده با استعداد است که به همراه خانواده اش در ایالات متحده زندگی می کند اما ساخت یک ساعت در منزل و بردن آن به مدرسه باعث شد که وی دچار دردسر شود! مسئولین مدرسه گمان می کردند که او یک بمب را حمل می کند اما به محض مشخص شدن عدم صحت این موضوع، هر شخص و یا شرکتی سعی می کند تا به نشانه عذر خواهی، هدایایی را برای وی ارسال کنند.

Ahmed-Mohamed-1

مایکروسافت به عنوان بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا نیز به نشانه ی عذر خواهی هدایای نفیسی را برای احمد محمد ارسال کرده است. هدایایی از قبیل یک سرفس پرو ۳، یک مایکروسافت بند، بسته آفیس ۳۶۵، چاپگر سه بعدی و ده ها نرم افزار کاربردی که می توانند به احمد محمد ۱۴ ساله در شکوفا کردن استعدادش کمک شایانی کنند. البته مایکروسافت تنها شرکت مطرحی نیست که از احمد محمد حمایت کرده، بلکه مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک نیز از احمد محمد درخواست کرده تا با وی یک ملاقات شخصی داشته باشد. باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده نیز از احمد محمد دعوت کرده تا یک بازدید رایگان از کاخ سفید داشته باشد. دیگر افراد سرشناس نیز به نوعی از احمد محمد حمایت کرده اند.

این پسر در هفته ای که گذشت، جنجال بسیاری به پا کرد و اشخاص بسیاری از وی عذر خواهی کردند. جالب است که بدانید تعداد دنبال کنندگان اکانت توییتر وی از هفته گذشته تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته است. حمایت شرکت های بزرگی نظیر مایکروسافت و فیسبوک از این پسر چندان عجیب نیست، چرا که این شرکت ها سعی می کنند تا از موقعیت های این چنینی به نفع خود استفاده کرده و هر چه بیشتر به مخاطبانشان نزدیک شوند و نشان دهند که آن ها به این مسائل نیز اهمیت می دهند. مایکروسافت سعی می کند تا وجهه خود را تغییر دهد و به کاربران نشان دهد که دیگر آن مایکروسافت دوران استیو بالمر نیست.

کار کردن با مشتریان و سهیم کردن آن ها در امر توسعه یکی از سیاست های ساتیا نادلا است و راه اندازی پروژه اینسایدر و عضویت میلیون ها نفر در آن جهت آزمایش نسخه های مختلف ویندوز ۱۰ نشان از موفقیت این سیاست هوشمندانه دارد.

نظر شما در مورد این داستان جالب چیست ؟

منبع : softpedia

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حالا اگه تو ایران می بود بعد از اینکه از زیر شکنجه معجزه وار زنده می موند . میفرستادنش مکه بعد اونوقت …
    اصن ولش کن اشکم در اومد .

  2. مردم هم چه شانس هایی دارند 😀