وزیر ارتباطات : تلگرام فیلتر نخواهد شد

چند روزی است که شایعه شده که اپلیکیشن پیام رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام به زودی در ایران فیلتر خواهد شد.حالا محمود واعظی ، وزیر ارتباطات کشور در پاسخ به این شایعات اعلام کرده که برنامه فیلترینگ تلگرام در دستور کار قرار نداشته و این نرم افزار فیلتر نخواهد شد.

چندی قبل شایعات منتشر شدند که تلگرام به زودی فیلتر خواهد شد و سازمان های مرتبط با آن در حال کار برروی این موضوع هستند اما در حال حاضر و پس از گذشت زمانی چند روزه وزیر ارتباطات در مورد مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این رابطه واکنش نشان داد.

محمود واعظی در مراسم ختم پدر فرمانده نیروی انتظامی حاضر شده بودند و پس از آن و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شدند. وی در این رابطه توضیحاتی داد و در جواب به سوال ، آیا امضا شدن نامه ای برای فیلتر شدن تلگرام از سوی شما صحت دارد ، گفت :

چنین چیزی صحت ندارد و من چنین نامه ای را امضا نکرده ام.

او در این باره ادامه دارد :

تصمیم برای فیلتر کردن تلگرام نداریم اما فیلترینگ هوشمند ادامه میابد.

وی ادامه داد:

بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات هیچ برنامه ای برای محدودسازی شبکه های اجتماعی نداریم و به کاربرد این شبکه ها در زندگی روزمره واقفیم و طی این مدت همواره پیگیر تداوم فعالیت شبکه های اجتماعی نیز بوده ایم.

وی از کاربران خواست تا حصول اطمینان نسبت به یک خبر، از انتشار و ارسال آن در شبکه های اجتماعی و ارتباطی خودداری کنند تا اینگونه شایعات کمتر فضای نشر در جامعه داشته باشند.

منبع : mehrnews