گوشی هوشمند ال جی V10 معرفی شد : محصولی جالب با دو نمایشگر و دوربین سلفی دوتایی

مدتی بود که اطلاعات و اخبار مربوط به یک گوشی جدید از ال جی با ساختاری جالب و متفاوت منتشر می گردید و حالا به صورت رسمی معرفی شده است.این گوشی که LG V10 نام از دو نمایشگر و دوربین سلفی دوتایی در قسمت جلو بهره می برد و اولین اسمارت فون از سری V ال جی است.

مشخصات فنی گوشی هوشمند ال جی وی ۱۰ ( LG V10 ) :

  • – صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۳ppi
  • – صفحه نمایش دوم ۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل
  • – چیپ‌ست شش هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸
  • – پردازنده گرافیکی Adreno 418
  • – ۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR3
  • – ۶۴ گیابایت حافظه داخلی قابل ارتقا توسط درگاه میکرو SD تا سقف ۲ ترابایت
  • – دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال نسخه ۲.۰
  • – دوربین دوگانه ۵ مگاپیکسلی در بخش جلو
  • – سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱
  • – باتری ۳۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت
  • – قابلیت های ارتباطی ۴G-LTE، بلوتوث، NFC، وای-فای و USB 2.0
  • – ضخامت ۸.۶ میلی‌متر و ۱۹۲ گرم وزن

همناطور که گفتیم این گوشی از دو نمایشگر بهره می برد اما منظور از دو صفحه‌ نمایش این نیست که واقعا یک صفحه‌ نمایش کامل در جلو و یک صفحه‌ نمایش دیگر هم در پشت دستگاه همانند گوشی Yotaphone 2 وجود داشته باشد بلکه این بدان معانست که در گوشی جدید ال‌جی صفحه‌ نمایش دوم یک صفحه‌ کوچک در کنار دوربین جلویی گوشی‌ قرار گرفته است.

LG-V10-4

گفته می شود که وظیفه این نمایشگر، نمایش میانبرهای مربوط به برنامه های خاص و پرکاربرد مانند اینستاگرام و … است؛ به واقع این صفحه نمایش به نوعی هنگام تماشای فیلم و ویدئو بیشتر به چشم می‌آید زیرا که در این حالت در صفحه نمایش دوم خود می توانید اعلانیه های مربوط به گوشی را دریافت کنید.

اوج هنر طراحان و متخصصان شرکت ال‌جی را می توان در قابلیتی مشاهده کرد که کاربران می توانند در هنگام تماشای ویدیو و یا کار با اپپلیکیشنی خاص، نوتیفیکشن ها، تماس ها و پیام ها را بدون قطع کردن فیلم و یا اپلیکیشن مشاهده کرده و یا پاسخ دهند. البته این نمایشگر ثانویه را می توان در حالت “always on” قرار داد و جالب اینجاست که تاثیر چندانی در مصرف باتری نخواهد داشت.

LG-V10-7

ال‌جی از دوربین ۵ مگاپیکسلی دوتایی در قسمت جلویی این گوشی استفاده کرده است که می تواند عکس هایی با زاویه ۱۲۰ درجه ای را برای دوست داران عکس های سلفی به ارمغان بیاورد. الگوریتم خاصی که این شرکت در ترکیب تصاویر ثبت شده توسط این دو لنز به کار برده است، می تواند زاویه دید گسترده تری را ایجاد کرده و از این طریق کاربران LG V10 دیگر نیازی به استفاده از مونوپد های سلفی نخواهند داشت. همچنین به لطف قابلیت Multi-View Recording، امکان ضبط فیلم از سه دوربین این گوشی به صورت همزمان برای کاربران فراهم می شود تا از میان این سه، بهترین ویدیو را انتخاب کنند.

LG-V10-6

در خصوص ویژگی های فیلم‌برداری این گوشی نیز باید گفت که ال‌جی، Manual Mode را به قابلیت های این گوشی اضافه کرده است. این حالت که برای اولین بار در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است به کاربران این اجازه را می دهد تا متناسب با نیاز خود، میزان نرخ فریم، سرعت شاتر، White Balance، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس دوربین را تنظیم کنند.

ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین این گوشی از سه رزولوشن متفاوت HD، FHD و UD و همچنین، از نسبت ابعاد ۱۶:۹ و ۲۱:۹ برخوردار خواهند بود. از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به Quick Video Editor برای ویرایش ویدیوها و فیلتر Wind-Noise برای وضوح بیشتر صدا در فیلم های ضبط شده اشاره کرد.

LG-V10-5

صفحه نمایش اصلی این گوشی ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بوده و با تراکم پیکسل ۵۱۳ppi کار خواهد کرد. نمایشگر ثانویه نیز ۲.۱ اینچ با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۱۳ppi خواهد بود.

در قلب این گوشی پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ به همراه رم ۴ گیگابایتی جای داده شده است که بار پردازشی آن را بر دوش خواهند کشید. همچنین LG V10 به تراشه گرافیکی آدرنو ۴۱۸ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که امکان ارتقای این حافظه تا ۲ ترابایت نیز از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی فراهم شده است.

LG-V10-1

در قسمت پشتی این گوشی یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/1.8 تعبیه شده که می تواند عکس هایی با وضوح بالا را حتی در نورهای کم برای کاربران به ارمغان بیاورد.

باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده که انرژی مورد نیاز را به رگ های این دستگاه تزریق می کند. سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ به صورت پیش‌فرض در این اسمارت فون نصب شده و از ضخامت ۸.۶ میلی متر و وزن ۱۶۲ گرم برخوردار است. پشتیبانی از وای فای، بلوتوث، NFC، USB 2.0 و شبکه ۴G LTE از دیگر امکانات این گوشیست.

LG-V10-2

فریم فلزی که بر قامت این گوشی پوشانده شده است می تواند از آن در برابر ضربات و سقوط های احتمالی محافظت کند. همچنین پوشش Dura Skin بر روی نمایشگر این گوشی می تواند آن را در برابر خط و خش در امان نگه دارد.

اسمارت فون LG V10 در پنج رنگ مشکی، سفید، بژ، آبی آسمانی و آبی تیره عرضه و فروش آن نیز از این ماه در کشور کره جنوبی آغاز خواهد شد. هنوز قیمت و زمان عرضه این گوشی در کشورهای آمریکا، چین و سایر کشورها مشخص نشده است.

نظر شما در مورد این گوشی چیست ؟

منبع : phonearena

4 دیدگاه

  1. تو مشخصات فنی نوشته شش هسته ای ولی در ادامه نوشته ۸ هسته

    بالاخره کدومش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ضمن اینکه حسگر اثر انگشت هم داره

  3. گوشی خوبی فکرکنم باشه .تقریبا یه گوشی کامل ولی ای کاش دوسیم کارت بود