بازگشت وایو با تبلت ۲ هزار دلاری VAIO Z Canvas

همانطور که می دانید ، مشکلات والی و ضعف مدیریتی در کمپانی سونی باعث شد که این کمپانی تجارت بخش کامپیوتر های وایو خود را به یک شرکت ژاپنی واگذار کند.حالا پس از غیبتی ۱.۵ ساله ، یک بار دیگر وایو با تبلت ۲ هزار دلاری VAIO Z Canvas به این بازار بازگشته است.

کیبوردی که واقعاً جداشدنی نیست، بلکه بی‌سیم است

features-side

VAIO Z Canvas از توانمندی‌های ویندوز ۱۰ برای عملکرد خوب دستاپی و در عین حال تبلتی بهره می‌گیرد. همان‌طور که از نامش پیداست، برای طراحی، گرافیک، عکاسی و ویرایش ویدیو طراحی شده است. Z Canvas به همراه استایلوس، کیبورد جداشدنی و استندی حرفه‌ای عرضه می‌شود. به همین علت می‌توان آن را با سرفیس‌های مایکروسافت مقایسه کرد. البته کیبورد آن در واقع متصل نمی‌شود که بگوییم جداشدنی است، در صورتی که از کیبورد به عنوان کاور نمایشگر استفاده کنیم، کیبورد جداشدنی محسوب می‌شود ولیکن حین استفاده‌ی لپ‌تاپی، کیبورد متصل به نمایشگر نیست.

شاید قیمت ۲۰۰۰ دلاری در قیاس با آیپد پرو و سرفیس پرو عجیب به نظر برسد اما به هر حال سخت‌افزار و طراحی این تبلت بسیار خوب است. استند آن می‌تواند تبلت را در هر زاویه‌ی دلخواهی نگه دارد، علاوه بر این استند حالت ناپایدار ندارد و تبلت را محکم در زاویه‌ی قرار داده شده، نگه می‌دارد.

نمایشگر مرغوب و بهینه برای امور آفیس و گرافیک

features-front

نکته‌ی جالب توجه در مورد نمایشگر حرفه‌ای تبلت Z Canvas این است که برخلاف نمایشگرهای معمولی، حدود ۹۵ درصد گستره‌ی رنگ Adobe RGB را پوشش می‌دهد. معمولاً بهترین نمایشگرهای پی‌سی پوششی در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد دارند. دقت رنگ برای گرافیست‌ها مقوله‌ی مهمی است لذا وایو توجه مشتریان زیادی از این قشر را به خود جلب کرده است. قطر نمایشگر ۱۲.۲ اینچ است و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۷۰۴ پیکسلی دارد، به عبارت دیگر نسبت تصویر ۳ به ۲ است. چنین نسبت تصویری قبلاً در سرفیس‌های مایکروسافت هم به کار رفته و معمولاً مناسب اپلیکیشن‌های آفیس، مرورگرها و ویرایشگرهای تصویر و ویدیوست.

اما نگاهی داشته باشیم به عامل اصلی تعیین سرعت عمل یعنی پردازنده و رم و فضای ذخیره‌سازی

features-side2

وایو از پردازنده‌ی Core i7 اینتل استفاده کرده اما نه اسکا‌ی‌لیک و حتی برودول، مدل انتخابی از سری ۴۰۰۰ است! شاید عملکرد اختلافی با سری ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ نداشته باشد اما قطعاً مصرف باتری متفاوت خواهد بود. مقدار رم بین ۸ یا ۱۶ گیگابایت است و حافظه‌ی ذخیره‌سازی هم بین ۲۵۶ گیگابایت تا حداکثر ۱ ترابایت است.

features-back

وایو دو پورت USB 3.0 ، یک اسلات کارت حافظه و یک پورت HDMI روی Z Canvas تعبیه کرده است و قیمت آن از ۲۲۰۰ دلار تا ۳۱۰۰ دلار بسته به کانفیگ انتخابی متغیر است. دقت کنید که استایلوس و کیبورد بی‌سیم هم به همراه تبلت به فروش می‌رسند.در ادامه تصاویری از این تبلت را تماشا خواهید کرد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*