ایلان ماسک و رونمایی از کارآمدترین پنل‌های خورشیدی جهان

ایلان ماسک را که می شناسید ، همان مدیر عامل جاه طلب کمپانی های بزرگ تسلا و اسپیس ایکس ، وی که صاحب یک کمپانی فعال در زمینه تولید پنل های خورشیدی با نام Solar City هم هست ، امروز از پنل‌های جدید خورشیدی این شرکت رونمایی کرد، پنل‌هایی که نسبت به پنل‌های عادی بازار، ۲۲ درصد بهره‌وری بیشتری داشته و در حال حاظر لقب کارآمدترین پنل‌های خورشیدی جهان را به خود اختصاص داده اند.

تولید انرژی بیشتر در هر فوت مربع از این پنل، به معنای تولید و ذخیره‌ی انرژی بیشتر به صورت سالیانه بوده و این درست همان هدفی‌ است که ایلان ماسک به دنبال آن است. سازندگان اعلام کرده‌اند که تولید محدود این پنل‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود و به زودی نیز شاهد تولید پنل‌های ۳۶۰ واتی و ۱ گیگاواتی از سوی Solar City برای شهر نیویورک خواهیم بود.

یکی از شرکای تجاری Solar City، شرکت Renewable Energy Test Center نیز به دنبال آزمایش این پنل‌ها، به صورت رسمی تایید کرده که پنل‌های جدید این شرکت ۲۱.۵ درصد بهره‌وری بیشتری از پنل‌های خورشیدی SunPower دارند. نکته‌ی بسیار مهمی که در مورد پنل‌های این شرکت باید به آن اشاره کنیم، این است که پنل‌های جدیدی که مهندسین Solar City تولید کرده‌اند، با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر نسبت به پنل‌های سایر شرکت‌ها تولید شده و اندازه‌ی آن نیز دقیقا با پنل‌های معمول بازار که در مناطق مسکونی پیدا می‌شود، برابر است.

علاوه بر این موضوع،  شرکت Solar City مدعی شده که پنل‌های جدیدی که تولید کرده، ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌توانند انرژی بیشتری را نسبت به پنل‌های عادی بازار تولید نمایند. همچنین هزینه‌ی کمتر این پنل‌ها با همان ابعاد همیشگی،  معنای واقعی کلمه‌ی “بهره‌وری” را منتقل می‌کند.

Solar City امیدوار است بتواند با تولید انبوه این پنل‌ها، آنها را بر روی سقف خانه‌ها، پارکینگ‌ها، مدرسه‌ها، شرکت‌ها و همینطور مناطق بزرگ قرار داده و کاربران را به خرید این پنل‌ها تشویق نماید. جالب است بدانید که یک پنل ۱ گیگاواتی شرکت Solar City می‌تواند در روز، به اندازه‌ی ۱۰,۰۰۰ پنل خورشیدی کوچک، انرژی تولید نماید.

منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*