اپل در iOS 9.0.2 به کاربران اجازه نمی دهد که به iOS 8.4.1 و iOS 9 بازگردند !

همیشه زمانی که نسخه جدیدی از یک سیستم عامل منتشر می گردد مشکلات ریز و درشتی نیز در آن دیده می شود که البته به مرور زمان توسط کمپانی تولید کننده توسط چند آپدیت رفع می گردند.همین مسئله گاهی اوقات باعث دلزدگی کاربران از آن نسخه جدید شده و برخی به فکر بازگشت به نسخه قبلی آن سیستم عامل می افتند.همین مسئله در زمان انتشار iOS 9 هم اتفاق افتاد و بسیاری از کاربران ساعاتی پس از نصب و استفاده از iOS 9 ، دیوایس اپلی خود را دوباره به iOS 8.4.1 دان‌گرید کردند.اما همانطور که در راهنمای دان‌گرید از iOS 9 به iOS 8.4.1 پیش بینی کرده بودیم ، کاربران اکنون با نصب iOS 9.0.2 ، دیگر نمی توانند به iOS 8.4.1 و iOS 9 بازگردند.

این بروزرسانی امکان بازگرداندن سیستم عامل به نسخه های قبلی را از کاربر می گیرد (سرورهای اپل اجازه دسترسی به نصب سایر نسخه های نرم افزاری را لغو می کند) اپل معمولاً گزینه بازگشت به نسخه های قبلی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در صورت بروز مشکل در نسخه جدید، به راحتی بتوان به نسخه های قبلی بازگشت. اما این بار با عرضه iOS 9.0.2، اپل راه فرار و بازگشت به iOS 8 را از کاربران گرفته است.

اگر سیستم عامل خود را به iOS 9.0.2 ارتقا داده اید، از این پس فقط به نسخه های ۹.۰.۱ و ۹.۰.۲ دسترسی خواهید داشت. بروز این مشکل در آخرین بروزرسانی نرم افزاری اپل دلایل زیادی داشته است. دلیل اول این است که iOS 9.0.2 نتوانسته تمامی باگ های iOS 9 را برطرف کند و تا زمانی که اپل به آزمایش نسخه های بتای سیستم عامل iOS 9 خود ادامه می دهد، هیچ یک از کاربرانی که با مشکل مواجه هستند نمی توانند به راحتی به iOS 8 بازگردند. همچنین طبق سابقه اپل در عرضه نسخه های بتای iOS، هنوز یک الی دو ماه دیگر تا عرضه iOS 9.1 زمان باقی ست. با این وجود اپل بزودی سومین نسخه جزیی رفع باگ های نرم افزاری iOS 9 را عرضه خواهد کرد تا در این موقعیت آشفته از دلهره کاربران کم کند.

عرضه چهار نسخه مختلف iOS در چنین بازه زمانی کوتاهی بی سابقه بوده است اما اپل هم اکنون سه نسخه از یک بروزرسانی اصلی را برای iOS 9 ارایه کرده است. آخرین بار، اپل دو بروزرسانی برای iOS 8 ارایه کرد که iOS 8.0.2 توانست مشکلات و باگ های نرم افزاری iOS 8.0.1 را برطرف کند.

اما دلیل اصلی حذف دسترسی به نسخه iOS 9 چه بوده است؟ با در نظر گرفتن اینکه iOS 9.0.2 و iOS 9.0.1 تلاش کرده اند بهبودهای iOS 9 را بهینه سازی کنند، به همین دلیل بازگشت به iOS 9 نمی تواند مشکل کاربران را بعد از سر و کله زدن با بروزرسانی های بعدی حل کند. اما شاید بازگشت به iOS 8.4.1 (آخرین بروزرسانی iOS 8) می توانست به درگیری کاربران با سیستم عامل پایان دهد.

منبع : ibtimes