آیا گوگل نرم افزارها و سرویس های خود را برای ویندوز ۱۰ عرضه خواهد کرد ؟!

با اینکه دو شرکت گوگل و مایکروسافت اختلافات بسیاری با هم دارند اما گزارش شده که گوگل قصد دارد در آینده نزدیک نرم افزار ها و سرویس های خود را برای سیستم عامل موبایل مایکروسافت نیز عرضه کند!

تا به این لحظه به دلیل عدم عرضه نرم افزار ها و سرویس های محبوبی چون جیمیل، یوتیوب، Google Maps ،Hangouts و… برای ویندوز فون از جانب گوگل، کاربران ویندوز فون مجبور بوده اند تا از نرم افزار های شخص ثالث به جای این سرویس ها استفاده کنند که متاسفانه آن کیفیت و کارایی را ندارند. پیش تر گوگل اعلام کرده بود که به دلیل عدم گسترگی ویندوز فون و سهم اندک آن از بازار سیستم عامل ها، تمایلی برای توسعه سرویس هایش برای این پلتفرم ندارد. این تصمیم گوگل شاید در نگاه اول عاقلانه باشد اما از طرفی دیگر می تواند جلوی رشد پلتفرم موبایل مایکروسافت را بگیرد!

گویا بالاخره این دعوا و یک دندگی ها به پایان رسیده است! یک وب سایت خبری عرب زبان امروز گزارش داده است که به احتمال زیاد گوگل نیز در کنفرانس ۱۴ مهر مایکروسافت حضور خواهد یافت و در این کنفرانس تمام و یا تعداد زیادی از سرویس ها و نرم افزار های خود را برای پلتفرم ویندوز ۱۰ مایکروسافت معرفی می کند!

وب سایت مذکور اعلام نکرده است که این سرویس ها برای ویندوز ۱۰ عرضه می شوند یا ویندوز ۱۰ موبایل. اما از آن جایی که دسترسی به سرویس های گوگل از طریق ویندوز ۱۰ دسکتاپ بسیار آسان است، می توان گفت این سرویس ها برای دسکتاپ نیز هم اکنون در دسترسند. به احتمال زیاد گوگل نرم افزار ها و سرویس های خود را تنها برای پلتفرم موبایل مایکروسافت منتشر می کند.

فردا کنفرانس مایکروسافت برگزار می شود و صحت یا عدم صحت این شایعه نیز مشخص می شود اما ممکن است از آن جایی که مایکروسافت ایجاد نرم افزار های یونیورسال را بسیار آسان کرده است، گوگل نیز از این فرصت استفاده کرده و نرم افزار های خود را به صورت یونیورسال برای دسکتاپ و موبایل عرضه کند.

با توجه به این که رابطه میان گوگل و مایکروسافت در طول تاریخ چندان خوب نبوده، باور این خبر کمی دشوار است. اما با توجه به اهمیتی که مایکروسافت برای پلتفرم گوگل و اپل قائل شده و در طول یک سال گذشته نرم افزار های خود را برای این دو عرضه کرده، امکان دارد که روابط میان شرکت ها دو طرفه شود.

منبع : NEOWIN

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*