گزارش عملکرد مالی اچ تی سی در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۵ : سقوط همچنان ادامه دارد !

امسال برای اچ تی سی بسیار سال سختی بود.عدم موفقیت پرچم دار این کمپانی و سیاست های نادرست مدیریتی این شرکت را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.اچ تی سی به تازگی گزارش عملکرد مالی خود در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده که نشان می دهد سقوط این شرکت همچنان ادامه دارد.با نگاهی به این آمار به طور خلاصه باید وضعیت HTC را مأیوس کننده و بحرانی تلقی کنیم.آخرین رقم اعلام شده از سوی HTC، مبلغ ۱۳۸ میلیون دلار ضرر خالص را اعلام می کند، که جای امید چندانی را برای آینده این شرکت و توقف روند کاهش سود آن باقی نمی گذارد.

اگر گذشته های نه چندان دور را به خاطر بیاورید، روزهایی بود که HTC غول نوظهور بازار موبایل محسوب می شد، و حتی پیش از عرضه اندروید به بازار، و با مدل های مختلفی از گوشی های مجهز به سیستم عامل Windows CE، رقابت شانه به شانه ای را با بزرگان این صنعت همچون Palm و BlackBerry پیش می برد. انتخاب HTC از طرف گوگل برای ساخت نخستین مدل Nexus نیز گواهی بر گذشته پر افتخار این شرکت است. با این حال، آنچه امروز از HTC باقی مانده، چیزی جز پوسته ای برای آن دوران افتخار نیست، که حتی با عرضه گوشی های پرچمدار و محبوب به بازار نیز نتوانسته از سد ضرردهی های متعاقب عبور کند.

تازه ترین خبرها از HTC نیز حاکی از ادامه همین روند هستند. روز گذشته این شرکت تایوانی اعلام کرد که در سه ماهه مالی گذشته متحمل ضرری معادل ۴.۴۸ میلیارد دلار تایوان شده است. برای درک میزان بحرانی بودن وضعیت این شرکت، کافی است به گزارش مالی HTC برای دوره زمانی مشابه در سال گذشته نگاهی بیاندازید. این شرکت سال گذشته برای دوره زمانی مشابه، خبر سود برابر با ۱۸.۵ میلیون دلار آمریکا را منتشر کرد. دارایی این شرکت نیز در دوره های مشابه طی یک سال، از ۴۱.۹ میلیارد دلار تایوان به حدود نصف، یعنی ۲۱.۴ دلار تایوان کاهش یافته است.
HTC طرح های مختلفی را برای نجات این شرکت از بحران اجرا کرده که تاکنون هیچ یک از آنها نتیجه ای نداشته اند. یکی از مهم ترین این اقدامات، انتصاب چر وانگ به عنوان مدیرعامل این شرکت درست پس از عرضه HTC One M9 به بازار بود. اقدام دیگر HTC، ورود به عرصه های دیگر در حوزه IT بود. این شرکت با همکاری شرکت Valve، پروژه ساخت هدست های واقعیت مجازی Vive VR را آغاز کرد، البته با گذشت زمان وعده داده شده، هنوز خبری از عرضه این محصول به بازار نیست. HTC از هزینه های بازاریابی خود نیز کاسته و قرار است کنفرانس ۲۰ اکتبر را فقط به صورت آنلاین برگزار کند.

آنطور که وانگ وعده داده، انتظار می رود HTC در این کنفرانس از محصول جدیدی برای نجات این شرکت از بحران رونمایی کند. امیدواریم آنطور که شایعه شده، HTC سرمایه خود را صرف ساخت گوشی هوشمندی مشابه iPhone نکرده باشد!

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*