نتایج ضعیف دوربین آیفون ۶ اس در بررسی های DxOMark !

DxOMark ، نام موسسه ای است که در زمینه مقایسه و بررسی‌ دوربین‌‌های دیجیتال فعالیت می‌کند. این مؤسسه به تازگی دوربین آیفون ۶ اس را مورد ارزیابی قرار داده که برخلاف انتظار شاهد نتیجه‌ی ضعیف این اسمارت‌فون هستیم !

این نتایج در حالی به دست آمده است که انتظار می‌رفت با توجه به بهبودهای انجام گرفته بر روی آیفون نسل جدید، شاهد رقابت تنگاتنگ آن با دیگر پرچمداران امسال باشیم.

iphone-6s-camera-DxOMark

همانطور که می دانید ، آیفون ۶ اس به دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای ۴K مجهز شده و توانایی ثبت عکس‌های با کیفیت‌تر در شرایط نوری مختلف را داراست، با این وجود دوربین این محصول امتیاز ۸۲ را کسب کرده که با امتیاز نسل پیشین خود یعنی آیفون ۶ برابر می‌باشد. این در حالی است که بسیاری از رقبای اندرویدی آیفون در سال جاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در بخش دوربین به خود دیده و امتیازاتی بالاتر از پیشینیان به دست آورده‌اند.

بد نیست بدانیدDxOMark نتایج بررسی‌های خود را این گونه اعلام کرده است که دوربین اصلی آیفون ۶ اس به لطف فوکوس خودکار و سریع، نوردهی مناسب، وایت‌بالانس خوب و ثبت جزئیات سوژه در نور کم، قادر است تا عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند؛ اما از سوی دیگر نویزهای موجود در عکس‌های کم‌نور، سایه افتادن روی رنگ‌ها در فضای بسته، زردی کم‌جان تصاویر در محیط‌های باز و در آخر ایجاد گهگاهی سایه‌های مصنوعی از نقاط ضعف دوربین این گوشی به حساب می‌آیند.

در بخش ویدئو نیز، فوکوس به سرعت و دقت انجام پذیرفته، اکسپوژر و وایت بالانس وضعیت خوبی داشته اما وجود نویز در فیلمبرداری با نور کم یکی از مشکلات دوربین آیفون ۶ اس بیان شده و در کل دوربین این گجت از نظر ضبط ویدیو امتیاز قابل قبولی گرفته است.

در پایان باید اشاره کنیم در رده‌های اول تا سوم رده‌بندی دیکسومارک، به ترتیب‌ اسمارت‌فون‌های سونی اکسپریا زد۵، سامسونگ گلکسی اس ۶ اج و گوگل نکسوس ۶پی قرار گرفته‌اند.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گلکسی اس ۴ دوربینش از سونی زد وان بهتره چرا اسمش نیست

  2. تو همه بررسی ها همیشه چندم میشه و میره اون وسط وسطا،
    اونوقت قیمتش از همه بالاتر،
    طرفداراش هم همینطور!