نگاهی به آی‌مک های جدید و لوازم جانبی سری مجیک اپل

کمپانی اپل به تازگی نسل جدید کامپیوتر های آی مک ( iMAc ) خود را در دو سایز ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی معرفی کرده است.از مهمترین تغییرات در آی مک های جدید می توان به ارتقاء کیفیت صفحه نمایش و بهبودهای سخت افزاری در این محصولات اشاره کرد.اپل همچنین همزمان با رونمایی از iMac های جدید از مدل جدید لوازم جانبی سری مجیک خود شامل مجیک کیبورد، مجیک ماوس ۲ و ترک‌پد مجهز به فورس‌تاچ ( مجیک ترک‌پد ۲ ) هم رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.مثل همیشه با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت اپل روز گذشته نسل جدید iMac های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی خود را معرفی کرد. مهم ترین تغییرات iMac های نسل جدید به روز شدن صفحه نمایش و بالاتر رفتن وضوح آن ها است. البته سایر ویژگی های سخت افزاری این محصولات نیز به روز شده اند، که در ادامه به مرور آن ها خواهیم پرداخت.

(2)

نسخه کوچک تر و ۲۱.۵ اینچی iMac سرانجام به صفحه نمایش با وضوح ۴K مجهز شده است، که در مقایسه با صفحه نمایش Full HD نسل گذشته، بهبود قابل توجهی است. البته شرکت اپل به همین امر نیز بسنده نکرده است و با به کارگیری یک فناوری جدید موفق شده است ۲۵ درصد رنگ زنده تری را نمایش دهد که مهم ترین آن ها رنگ های قرمز، سبز و زرد است، از این رو رنگ ها در این صفحه نمایش دقیق تر و پویا تر خواهند بود. البته این فناوری بر خلاف وضوح ۴K در نگاه نخست چندان به چشم نمی آید و با مرور زمان کاربران متوجه تفاوت های ناشی شده از آن می شوند.

(3)

ویژگی های سخت افزاری نسخه ۲۱.۵ اینچی iMac نیز به مدت ۲ سال تقریباً دست نخورده باقی مانده بود، که در نسل جدید با تغییرات زیادی رو برو شده است. این محصول از پردازنده های Broadwell اینتل بهره خواهد برد. البته ممکن است در نگاه نخست استفاده از پردازنده های نسل گذشته اینتل کمی ناراحت کننده به نظر رسد اما باید گفت این پردازنده ها نمونه های جدید نسل Broadwell هستند که در ژوئن گذشته توسط شرکت اینتل طراحی شده است. با این حال شاید مهم ترین دلیل عدم استفاده شرکت اپل از پردازنده های Skylake عدم پشتیبانی آن ها از پردازنده های گرافیکی Iris Pro باشد و انتظار می رود، در آِینده با افزوده شده این قابلیت به پردازنده های نسل ششم اینتل، شرکت اپل نیز سر انجام محصولات خود را به این پردازنده ها مجهز کند. لازم به ذکر است نسخه پایه iMac از پردازنده دو هسته ای ۱.۶ گیگاهرتزی Core i5 و نسخه پیشرفته آن که از صفحه نمایش ۴K نیز بهره می برد از پردازنده چهار هسته ای ۳.۱ گیگاهرتزی Core i5 و بالاتر استفاده خواهد کرد.

(4)

البته برای تجربه کامل وضوح ۴K باید پردازنده های ۳.۱ گیگاهرتزی خود را به مدل های بالاتر ارتقا دهید، چرا که پردازنده گرافیکی Iris Pro کمک فراوانی به نمایش بهتر تصاویر خواهد کرد. از سوی دیگر کاربران انتخاب های زیادی را برای رم iMac خود خواهند داشت که از میان آن ها می توان به رم های ۸ و ۱۶ گیگابایتی ۱۶۰۰MHz LPDDR3 و یا ۱۸۶۷GHz LPDDR3 اشاره کرد. درگاه Thunderbolt 2 و حافظه داخلی با ظرفیت بالاتر نیز دیگر انتخاب های کاربران خواهد بود.

در حالی که شرکت اپل تقریباً تمامی ویژگی های داخلی نسخه ۲۱.۵ اینچی iMac را تغییر داده است، ویژگی های ظاهری آن همچنان بدون تغییر مانده اند. البته این امر به معنای ظاهر نامناسب نیست، بلکه همچنان ظرافت در طراحی و باریک بودن آن یکی از ویژگی های ارزشمند این محصول به شمار می رود. البته کناره مشکی صفحه نمایش در مقایسه با محصولاتی نظیر MacBook ممکن است کمی بزرگ به نظر رسد، اما به محض نگاه کردن به صفحه نمایش ۴K توجه شما از این کناره ها به محتوای صفحه نمایش جلب خواهد شد.

(1)

البته صفحه کلید، Trackpad و موس این محصول نیز با تغییراتی هرچند کوچک همراه بوده است.

در نهایت باید گفت نسخه پایه این محصول که از صفحه نمایش Full HD بهره می برد، با قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلار و نسخه پیشرفته آن که از صفحه نمایش ۴K استفاده می کند با قیمت اولیه ۱۴۹۹ دلار و از هم اکنون در دسترس هستند.

(5)

از سوی دیگر مهم ترین تفاوت نسل جدید نسخه ۲۷ اینچی iMac نسبت به نسل پیش، بهره گیری تمامی مدل های آن از صفحه نمایش با وضوح ۵K است. به این معنا که هم اکنون دیگر نیازی به پرداخت هزینه ۱۹۹۹ دلاری برای تجربه صفحه نمایش های ۵K را نخواهید داشت و با پرداخت ۱۷۹۹ دلار نیز می توانید از این صفحه نمایش ها بهره مند شوید. علاوه بر آن این صفحه نمایش ها همانند نسخه ۲۱.۵ اینچی از فناوری نمایش رنگ های زنده تر بهره می برد که موجب افزایش دقت و پویایی رنگ ها به میزان ۲۵ درصد خواهد شد. این فناوری که با نام red-green phosphor LEDs شناخته می شوند، همانطور که از نام آن بر می آید، رنگ های قرمز و سبز را از نو تولید می کند. البته LED های استاندارد رنگ آبی را به خوبی نمایش می دهند اما با ورود فناوری LED های سه رنگ، رنگ های قرمز و سبز نیز در کنار رنگ آبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهند شد.

apple-imac-0180.0

iMac های ۲۷ اینچی بر خلاف نسخه های ۲۱.۵ اینچی از پردازنده های Skylake اینتل بهره می برند. نسخه پایه این محصول با پردازنده چهار هسته ای و ۳.۲ گیگاهرتزی Core i5 ارائه می شود و نسخه پیشرفته آن به پردازنده چهار هسته ای ۴.۰ گیگاهرتزی Core i7 مجهز خواهد شد. پردازنده گرافیکی سری Radeon R9 شرکت AMD که از پردازنده M380 با ۲ گیگابایت رم آغاز و به پردازنده M296X با ۴ گیگابایت رم ختم می شود نیز وظیفه پردازش فعالیت های گرافیکی را برعهده خواهد داشت. برای رم کلی سیستم نیز می توانید از ۸ تا ۳۲ گیگابایت رم های ۱۸۶۷MHz DDR3 استفاده کنید که نسبت به رم های ۱۶۰۰MHz DDR3 نسل پیش بهبود یافته است. علاوه بر آن درگاه Thunderbolt 2 نیز دیگر ویژگی قابل ذکر این محصول خواهد بود.

apple-imac-0043.0

نسخه ۲۷ اینچی iMac نیز همانند برادر کوچک تر خود از صفحه کلید، Trackpad و موس با طراحی جدید بهره می برد که همه آن ها با درگاه Lightning قابل شارژ هستند و دیگر نیازی به باتری های AA نخواهد بود. موس و صفحه کلید به همراه iMac ارائه می شود اما برای تهیه Trackpad باید هزینه ای جداگانه را پرداخت کنید. البته از آن جایی که سیستم عامل OS X هر روز بیشتر به Trackpad وابسته می شود ممکن است در نهایت مجبور به تهیه آن شوید. این محصول نیز همانند نسخه ۲۱.۵ اینچی iMac از هم اکنون در دسترس است.

همانطور که در پاراگراف های بالا اشاره شد ، در کنار عرضه‌ی آی‌مک‌های جدید، اپل از عضوهای جدید سری مجیک نیز رونمایی کرد. مجیک کیبورد، مجیک ماوس ۲ و ترک‌پد مجهز به فورس‌تاچ مجیک ترک‌پد ۲، سه عضو جدیدی هستند که از این پس قرار است به عنوان اصلی‌ترین لوازم جانبی کامپیوترهای آی‌مک، و البته سایر کامپیوترهای مک شناخته شوند.

Magic-Trackpad-2-image-001

در نسل جدید این محصولات نه تنها طراحی عوض شده است، بلکه باتری وسیله‌ها نیز با آن‌ها ادغام شده و قابلیت‌هایی نظیر امکان شارژ مجدد باتری با کابل لایتنینگ، پشتیبانی از بلوتوث ۴، و شیوه‌ای جدید در متصل‌کردن آن‌ها به کامپیوتر نیز از راه رسیده است. برای متصل‌کردن نسل پیشین ماوس، کیبورد و ترک‌پد اپل، نیاز بود که به بخش تنظیمات بلوتوث مک بروید و روند معمول که برای متصل‌کردن وسایل جانبی بی‌سیم انجام می‌دهید را پی بگیرید. اما در نسل جدید این محصولات، کار به مراتب راحت‌تر شده و پروسه‌ی اتصال ساده شده است.

Magic-Mouse-2-image-007

از آن‌جایی که در محصولات جدید از بلوتوث ۴ به جای بلوتوث ۲ استفاده شده است، هوشمندی کافی وجود دارد که وسیله در حال استفاده‌شدن است یا نه. بدین ترتیب محصولات جدید از این طریق می‌توانند باطری خود را در مواقع نیاز حفظ کنند تا عمر طولانی‌تر داشته باشند.

Magic-Keyboard-image-001

اپل مجیک کیبورد را ۹۹ دلار، مجیک ماوس ۲ را ۷۹ دلار و مجیک ترک‌پد ۲ را ۱۲۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. عرضه‌ی این محصولات در وبسایت این شرکت و برخی خرده‌فروشی‌های مشخص آغاز شده است. اگر یکی از آی‌مک‌های جدید را خریداری کنید، مجیک کیبورد و مجیک ماوس ۲ را نیز به همراه آن دریافت خواهید کرد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*