مقایسه سرعت دوربین در گوشی های مطرح بازار ، کدام گوشی سریعتر عکس می گیرد ؟

در روزگاری زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند و این مولفه در تمام ابعاد زندگی بشر تاثیر بسزایی دارد.همین موضوع باعث شده تا محصولات هوشمند دیجیتالی نظیر اسمارت فون ها نیز روز به روز به سمت پرسرعت تر شدن در تمامی بخش ها بروند.یکی از بخش های مهم گوشی های هوشمند امروزی دوربین در آنهاست و روزانه میلیون ها عکس در سراسر جهان با این ابزارهای دیجیتالی ثبت می گردد.

شکار لحظه‌ها با دوربین یک گوشی امروزی، مستلزم مهارت و سرعت عمل کاربر است اما مقوله‌ی دیگر این است که اپ دوربین هم به سرعت اجرا شده و فوکوس خودکار در کمترین زمان ممکن عمل فوکوس را به پایان برساند و در نهایت واحد پردازش تصویر تراشه هم به سرعت سیگنال دریافتی را به عکس نهایی تبدیل کند.

اگر دوربین گوشی یکایک مراحل فوق را کند به پایان برساند، ممکن است سوژه‌ی عکاسی دیگر موجود نباشد! به همین علت است که هر از گاهی سرعت عکاسی با دوربین گوشی‌های مختلف مقایسه می‌شود. قطعاً کیفیت عکس هم بسیار مهم است و تنها مأموریت تهیه کردن عکسی بدون فوکوس دقیق، کاهش نویز کافی، نورپردازی مطلوب و … نیست.

فون‌آرنا بنچ‌مارک ساده‌ای برای تخمین سرعت عمل عکاسی گوشی‌ها ترتیب داده که شاید چندان دقیق نباشد و توجهی به کیفیت فوکوس و پرتوگیری نشده باشد ولیکن تخمینی از سرعت عمل گوشی‌های امروزی در عکاسی ارایه می‌کند.

ببینیم کدام گوشی‌ها سریع‌ترین عکاسان موبایل هستند:

سرعت عکاسی گوشی ها بر اساس ثانیه  (کمتر بهتر است )

سرعت عکاسی گوشی های امروزی بر اساس ثانیه (کمتر بهتر است )

دقت کنید که پردازش تصویر در لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۱۰۲۰ سرعت بالایی ندارد و اگر بخواهیم مقایسه صحیحی داشته باشیم باید لومیاهای امروزی یعنی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL را با محصولات دیگر مقایسه کنیم.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام ۱سوال گلکسی نت۴ و۳ مگه داخل بازی نیستن یا دلیل خاصی هست .ممنون میشم جواب بدین