پنل های شفاف خورشیدی ، پنجره اتاق شما را به منبع تولید انرژی مبدل خواهد کرد

بدون شک انرژی ، یکی از بزرکترین چالش های دنیای امروز است.محققان بسیاری از سرار جهان در حال کار بر روی پروژه هایی مختلف برای کشف منابع انرژی جدید و همچنین بهره گیری از انرژی های پاک و تجدیدپذیری نظیر نور خورشید هستند.در همین راستا محققان دانشگاه میشیگان به تازگی موفق به تولید صفحات خورشیدی بسیار شفافی شده اند که پنجره اتاق شما را به منبع تولید انرژی مبدل خواهد کرد !

در حال حاضر، صفحات خورشیدی موجود در بازار از شفافیت چندان بالایی برخودار نیستند و برخی نیز رنگی هستند که نمی توانند انتخاب مناسبی برای شیشه های پنجره ساختمان ها باشند.

بر اساس تعاریف ارایه شده، جسم شفاف به ماده ای گفته می شود که نور را به طور کامل از خود عبور دهد، با استناد به این تعریف، ساخت صفحات خورشیدی شفاف عملاً غیرممکن است چرا که این پنل ها با جذب فوتون‌‌ها و تبدیل آن به الکترون‌ها، انرژی تولید می کنند.

از این رو، محققان دانشگاه میشیگان آمریکا، برای دستیابی به پنلی که به معنی واقعه کلمه شفاف باشد و بتوان از آن انرژی تولید کرد، از ماده ای به نام (Transparent Luminescent Solar Contractor (TLSC استفاده کرده اند که می تواند با جذب طول موج هایی از نور که برای چشم انسان غیرقابل تشخیص نیست، به محققان در مهار نورهای فرابنفش و مادون قرمز کمک کند.

به عبارتی دیگر این صفحه قادر است طیف های فرابنفش و مادون قرمز نور خورشید را جذب کرده و سپس این نورها را به سمت لبه های پنل که در آنجا سلول‌های خورشیدی تعبیه شده اند هدایت کند که بدین ترتیب، این انرژی به الکتریسیته تبدیل می شود.

transparent-solar-paneles-1

با ورود این تکنولوژی به دنیای ما انسان‌ها می توان در آینده ای نزدیک از آن برای تامین انرژی بسیاری از ساختمان هایی که از نمای شیشه ای بهره می برند استفاده کرد و از آنجایی که این پنل ها از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با شیشه های معمولی ندارند، می توان انتظار داشت که با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شود.

نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست ؟

منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*