ادوبی با انتشار یک آپدیت مشکل امنیتی جدید فلش پلیر را برطرف کرد

همانطور که دیروز در خبر ها داشتیم ، به تازگی یک حفره امنیتی خطرناک در نرم افزار فلش پلیر کمپانی ادوبی کشف شده که قادر به وارد کردن آسیب های جدید به دستگاه قربانی خود می باشد.این مشکل در بالاترین حد نفوذپذیری یعنی درجه‌ی critical، در سیستم درجه بندی امنیتی ادوبی مشخص شده است.بر همین اساس امروز ادوبی با انتشار یک آپدیت جدید این مشکل را برطرف کرده است.

روز گذشته کمپانی Adobe خبر از کشف حفره امنیتی جدیدی در آخرین نسخه از از نرم افزار فلش داد. هکرها با استفاده از این حفره قادر بودند به کامپیوتر دسترسی پیدا کرده و موجب نقص در عملکرد آن شوند. این بار هم همچون دفعات قبل، اعلام شد این حفره امنیتی همه دستگاه هایی که از سیستم عامل های لینوکس، ویندوز، و مک استفاده می کنند را تهدید می کند.
Adobe برای حل این مشکل به سرعت دست به کار شد، و امروز بسته ای با نام APSB15-27 را منتشر کرد که این مشکل امنیتی را برطرف می کند. Adobe اعلام کرده به شواهدی مبنی بر استفاده محدود هکرها از این حفره امنیتی برای ضربه زدن به کاربران دست یافته است.
Adobe فهرستی از نسخه های مختلف فلش که دچار این آلودگی بودند را اعلام کرده: دسکتاپ runtime و فلش پلیر برای کروم ۱۹.۰.۰.۲۰۷ و قبل از آن در مک و ویندوز، نسخه ۱۸.۰.۰.۲۵۲ و قبل از آن برای مک و ویندوز، فلش برای مایکروسافت اج/اینترنت اکسپلورر ۱۱ در ویندوز ۱۰، فلش برای اینترنت اکسپلورر ۱۰ و ۱۱ روی ویندوز ۸ و ۸.۱، و فلش ۱۱.۲.۲۰۲.۵۳۵ روی لینوکس.
این اولین بار نیست که فلش دچار چنین مشکلات امنیتی شده؛ سابقه امنیتی این نرم افزار به حدی مخدوش است که بسیاری از سازمان ها نسبت به مسدود کردن آن در مرورگرهای کارمندان خود اقدام کرده اند. اگر شما هم کاربر فلش هستید، حتما آخرین نسخه آن را از طریق لینک زیر دانلود و نصب کنید.

Download Adobe Flash Player

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*