تصاویر روزانه ماهواره DSCOVR از زمین در وب سایت جدید ناسا

سازمان فضایی ناسا به تازگی وب سایتی را راه‌اندازی کرده که به صورت روزانه تصاویر ثبت شده توسط ماهواره DSCOVR از زمین را نمایش می‌دهد.DSCOVR نتیجه‌ی همکاری میان ناسا، مرکز NOAA و نیروی هوایی ایالات متحده است و ماموریت نظارت بر شرایط جوی فضا ناشی از خورشید را دارد و همچنین به عنوان نوعی از سیستم هشدار اولیه احتمال وقوع حوادث آسیب زا بکار می‌رود.

این وب سایت می‌تواند مبتنی بر اطلاعات ماهواره DSCOVR، چرخش زمین را در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته به تصویر بکشید. این ماهواره که حاصل تلاش مشترک ناسا و سازمان National Oceanic and Atmospheric Administration است، با هدف ارزیابی آب و هوای فضا طراحی شده است، برای مثال میدان‌های مغناطیسی ساطع شده از خورشید که می‌توانند ارتباطات کره زمین را تخریب کنند. این ماهواره در حال حاضر در فاصله تقریبی ۱ میلیون مایلی از زمین در فضا قرار دارد. در این فاصله نیروهای جاذبه خورشید و زمین این ماهواره را به صورت پیوسته در وضعیت نسبتاً پایداری از زمین نگه می‌دارند.

این فاصله هم چنین نمای بسیار زیبایی از زمین را نیز در اختیار DSCOVR قرار می‌دهد. خوشبختانه طراحان این ماهواره آن را به یک دوربین فیلمبرداری مجهز کرده‌اند که به صورت مختصر EPIC نام دارد. این دوربین در حقیقت یک تلسکوپ قدرتمند است. این دوربین می‌تواند در یک زمان مجموعه‌ای شامل ۱۰ تصویر از زمین را با طول موج‌های مختلف ثبت کند. این تصاویر در نهایت با یکدیگر ترکیب شده و تصاویر بسیار منحصر به فردی را از زمین به نمایش میگذارند که رزولوشن آنها بین ۶.۲ تا ۹.۴ مایل در پیکسل است.

تصاویر این ماهواره ۱۲ تا ۳۶ ساعت پس از لحظه ثبت در اینترنت منتشر می‌شوند. این وب سایت جزییات اجسام موجود در پس زمینه تصاویر و هم چنین زاویه DSCOVR نسبت به خورشید و زمین را نمایش می‌دهد. تمامی تصاویر در این وب سایت آرشیو می‌شوند بنابراین کاربران می‌توانند وضعیت‌های مختلف زمین را در روزهای گذشته تماشا کنند.

برای ورود به این وب سایت اینجا کلیک کنید

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*