ویژگی هایی که می توانست اچ تی سی وان A9 را به گوشی بهتری مبدل سازد

تنها چند روز از عرضه پرچم دار امسال اچ تی سی یعنی گوشی HTC One M9 به بازار گذشته بود که شکایت خریدران و طرفداران این محصول تمام فضای مجازی را پر کرد.مشکل گرم کردن پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در این گوشی و همچنین نداشتن حرفی تازه نسبت به پرچم دار موفق قبلی این شرکت باعث شد که خیلی زود همه از اچ تی سی وان ام ۹ نا امید گشته و صدای سهام داران این شرکت نیز درآید.پس از آن بود که مدیران اچ تی سی ضمن عذر خواهی رسمی ، خبر از ارائه یک محصول قدرتمند تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ دادند و مدعی شدند که قهرمان جدید اچ تی سی تمام ناکامی های اخیر این شرکت را جبران خواهد کرد.

حالا این گوشی به ظاهر قهرمان ، با نام اچ تی سی وان ای ۹ ( HTC One A9 ) رسما معرفی شده است.محصولی که با آنچه پیشتر در مورد آن شنیده بودیم بسیار متفاوت است.در اچ تی سی وان A9 نه خبری از چیپست ۱۰ هسته‌ای Helio مدیاتک بوده و نه از اسپیکرهای استریو مرسوم اچ‌تی‌سی اثری دیده می‌شود.در واقع با محصولی میان رده روبرو هستیم تا یک پرچم دار.هرچند که بدنه براق، خوش‌تراش، صیقلی و فلزی، اچ‌تی‌سی One A9 را جذاب کرده که در کنار برخورداری پیش‌فرض از آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید ۶ مارشمالو، شاید بتواند توجه برخی کاربران را به خود جلب کند ، اما همچنان با یک قهرمان واقعی فاصله بسیاری دارد.

داستان زمانی جالبتر می شود که مدیر عامل اچ تی سی ادعا کرده بود که HTC One A9 آنقدر قدرتمند است که می تواند جایگزینی برای آیفون های اپل باشد ! اما وقتی مشخصات فنی این گوشی را بررسی می کنیم از خود می پرسیم که این گوشی چگونه می خواهد جای آیفون اپل را بگیرد ؟!

شاید منظور مدیر عامل اچ تی سی طراحی این گوشی بوده باشد ، چرا که اسمارت فون اچ تی سی وان A9 در بسیاری از جهات شبیه به آیفون ۶ های اپل ساخته شده است.

در هر صورت هر محصولی نکات مثبت و منفی، مزایا و معایب خود را دارد و آخرین گوشی اچ‌تی‌سی هم از این قاعده مستثنا نیست. در این نوشته به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی پرداخته‌ایم که اچ‌تی‌سی با لحاظ کردن آن‌ها در One A9 می‌توانست از آن گوشی بهتری بسازد.

پردازنده قوی‌تر

More-powerful-processor.jpg

در اینکه چیپست اسنپ‌دراگون ۶۱۷ از مدل ۶۱۵ آن قوی‌تر است و اینکه انتقال داده‌های LTE را سریع‌تر انجام داده، فرکانس کاری بالاتری داشته و از قابلیت شارژ سریع کوالکام نسخه ۳ پشتیبانی می‌کند، شکی نیست! اما این چیپست در چند ماه آینده به‌راحتی نخواهد توانست جای خود را باز کرده و مورد اقبال تولیدکنندگان قرار گیرد؛ چرا که چیپست‌هایی چون Helio X20 و کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۰ بیشتر خودنمایی خواهند کرد.

۳ گیگابایت رم برای تمام نسخه‌ها

۳-GB-of-RAM-on-all-variants

از لحاظ قدرتی، دو نسخه از گوشی اچ‌تی‌سی One A9 وجود خواهد داشت که اولی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت بوده و نسخه ارزان‌تر آن از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهد بود. می‌توان گفت کمی زننده و زشت خواهد بود وقتی که یک تولیدکننده برای ارزان‌تر کردن گوشی‌هوشمند خود در آن واحد هم از حافظه داخلی بکاهد و هم حافظه رم را کاهش دهد؛ چرا که ممکن است کاربری به حافظه داخلی بیشتر از ۱۶ گیگابایت نیاز نداشته باشد ولی باید کمبود سرعت و کندی عملکرد دستگاه خود را هم نیز تحمل کند.

اسپیکرهای استریو

Where-are-the-stereo-speake

اچ‌تی‌سی با تعبیه اسپیکرهای BoomSound در محصولات خود، شهرت دارد و معمولاً از آن‌های به عنوان امضای این شرکت یاد می‌شود و در سال‌های اخیر نکته مثبتی بوده‌اند برای اینکه برخی کاربران به خریدن محصولات این شرکت ترغیب شوند. دیدن گوشی که از آن به عنوان پرچم‌دار اچ‌تی‌سی نام برده می‌شود، آن هم تنها با یک اسپیکر معمولی در پایین دستگاه، کمی عجیب و غریب و البته ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

دکمه‌های سخت‌افزاری

Hardware-buttons

یک دکمه Home که در آن حسگر اثرانگشت تعبیه شده است، در پایین دستگاه قرار گرفته است که امری طبیعی است و مشکلی ندارد؛ اما چرا کلیدهای سخت‌افزاری بازگشت و اپلیکیشن‌های اخیر اضافه نشده تا از شر دکمه‌های مجازی خلاص شویم؟ در طول سال‌های اخیر استدلال‌های زیادی پیرامون اینکه کدام راه‌حل بهتر است – کلید‌های مجازی یا سخت‌افزاری- عنوان شده است؟ اما اینکه یک گوشی از هر دو نوع آن برخوردار باشد دیگر منسوخ شده و پسندیده نیست.

قابلیت شارژ بی‌سیم

Wireless-charging

قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از ویژگی‌های راحت به حساب آمده که کم کم جای خود را در گوشی‌های معرفی شده سال ۲۰۱۵ باز کرده است. شاید نبود آن خیلی مسئله مهمی نباشد، اما به هرحال وجود آن می‌تواند به ترغیب کاربران برای خرید گوشی، کمک کند.

باتری بزرگ‌تر

Larger-battery

استفاده از یک باتری با ظرفیت ۲۱۵۰ میلی‌امپرساعت حالا دیگر برای پرچم‌داران منسوخ شده و تولیدکنندگان دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. این مسئله مورد تردید است که باتری اچ‌تی‌سی One A9 بتواند برای استفاده‌های طولانی و پردازش‌های سنگین دستگاه، پاسخ‌گویی ایده‌آلی را از خود نشان دهد.

سنسور مادون قرمز

IR-blaster

سنسور مادون‌قرمز تعبیه شده در گوشی‌های هوشمند، کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق گوشی خود، به کنترل سایر وسایل دیجیتال منزل خود نظیر تلویزیون مبادرت ورزند. سامسونگ هم در پرچم‌داران امسال خود این سنسور را حذف کرده است و ظاهراً اچ‌تی‌سی هم این روند را دنبال کرده است. در اچ‌تی‌سی One A9 خبری از سنسور مادون‌قرمز نیست.

مقاومت در برابر آب

Water-resistance

چه بخواهید و چه نخواهید، عمدی یا سهوی، ممکن است روی گوشی‌هوشمندتان آب بریزد که در گونه مواقع اگر گوشی شما ضدآب بوده و یا دست کم مقاومت کمی در برابر آب داشته باشد، خیال شما راحت خواهد بود. تنها محافظی که اچ‌تی‌سی ‌در گوشی One A9 بدین منظور لحاظ کرده است،ضمانت‌نامه‌ یا همان گارانتی تحت عنوان UH OH است که مطمئنا هیچ کاربری دلش نمی‌خواهد تنها به علت یک سهل‌انگاری کوچک یا یک خطای سهوی، گوشی‌اش را به گارانتی بدهد و چندین روز را بدون آن سر کند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*