احتمال واگذاری تجارت سنسورهای دوربین توشیبا به سونی

بر اساس گزارش های جدید منتشر شده ، کمپانی سونی تصمیم گرفته تا تجارت سنسورهای تصویری توشیبا را خریداری کند . این بخش خود قسمتی از تجارت نیمه هادی های LSI این شرکت بحساب می اید. مبلغ توافق شده این دو شرکت برای واگذاری تجارت سنسورهای دوربین توشیبا به سونی معادل ۱۶۵ میلیون دلار می باشد.

پس از رسوایی­­ بزرگ مالی توشیبا در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و اعلام دروغین کسب ۱.۳ میلیارد دلار سود به سرمایه‌داران، تغییرات مدیریتی کلانی در سطح این شرکت انجام پذیرفت و ماساشی موروماچی به عنوان ریاست این شرکت برگزیده شد؛ در این بیناما سهام توشیبا بسیار افت کرد و صنعت تولید نیمه‌رساناها که پیش‌تر نیز سودآوری بسیار اندکی را به دنبال داشت در معرض تعطیلی قرار گرفت.

در همین راستا شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم سونی برای خرید بخش تولید سنسورهای تصویری توشیبا که به عنوان زیرمجموعه‌ی صنایع نیمه‌رسانای توشیبا فعالیت می‌کند، شنیده می‌شود. طبق شایعات رقم پیشنهادی سونی ۱۶۵ میلیون دلار بوده که مالکیت کارخانه‌ی سنسورسازی در شهر اویتای ژاپن و واحدهای تحقیقاتی و فناوری مربوطه راشامل می‌شود. تحقق این امر بدین معنی است که توشیبا دیگر در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهد داشت وبه طور کل از بازار سنسورهای تصویری کناره‌گیری خواهد کرد اما از سوی دیگر سونی نیز با توجه به سودآوری بخش سنسورهای خود، صاحب کارخانه‌‌‌ی دیگری در ژاپن خواهد شد و می‌تواند تداوم موفقیت خود را تضمین نماید.البته نباید فراموش کنیم که سونی در زمینه‌ی بازار تلفن‌های هوشمند عملکرد چندان خوبی نداشته و بخش موبایل این شرکت تنها در یک برهه‌ی یکساله فرصت خواهد داشت تا بتواند حیات خود را ادامه دهد.

این در حالی است که بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه جهان تلاش می‌کنند تا در پرچمدارن خود از سنسورهای ساخت سونی استفاده کنند و این مسئله تا آن‌جا پیش رفته که فروش قطعه یاد شده در سال جاری به نسبت سال گذشته با ۴۰ درصد افزایش رو به رو شده است.

گرچه این خبر هنوز رسما تایید نشده، اما به موجب این خرید سونی صاحب کارخانه Oita توشیبا می گردد. البته می توان این خبر را تا حدودی درست دانست، چرا که بخش سنسورهای سونی عملکرد بسیار خوب و پربازده ای را برخلاف دیگر بخش های این شرکت رقم زده است.

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*