فورس تاچ و سنسور تشخیص اثر انگشت ، ویژگی های رایج در گوشی های آینده

تمام شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان ، همواره در تلاش هستند تا محصولات خود را با ویژگی های جدید و خاص روانه بازار کنند.ویژگی هایی که بر خی از آنها به دلیل عدم استقبال کاربران به دست فراموشی سپرده خواهند شد و برخی دیگر هم به خاطر کاربردی بودنشان به امکانی رایج در تمام اسمارت فون ها مبدل می شوند.حال گفته می شود که دو ویژگی فورس تاچ و سنسور تشخیص اثر انگشت در سال آینده از جمله امکانات رایج گوشی های هوشمند خواهند بود.

البته همن حالا نیز در بسیاری از گوشی های بازار شاهد حضور سنسورهای اثر انگشت هستیم و آن را در هر گوشی میان رده یا منحصر به فردی می توانیم بیابیم.

به گفته منابعی که با زنجیره تامین گوشی های تایوانی در ارتباط هستند، قابلیت فورس تاچ نیز به یکی از قابلیت های اصلی گوشی های تولید شده در سال ۲۰۱۶ تبدیل خواهد شد. قابلیت فورس تاچ به کاربران اجازه می دهد تا بین یک لمس کوچک، یک لمس معمولی و لمس عمیق صفحه نمایش تمایز ایجاد کنند و با هر یک از آنها، دستورات متفاوتی را ارسال کنند. اپل این قابلیت را برای اولین بار در آیفون های جدیدش (آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس) به کار گرفته و نام آن را “لمس سه بعدی” گذاشته است. این قابلیت که به “peek” و “pop” نیز معروف است می تواند با یک لمس کوچک، محتوای اپلیکیشن ها را به صورت کلی نمایش دهد و با یک لمس عمیق تر، اپلیکیشن های مورد نظر کاربران را باز کند.

سنسورهای اثر انگشت نیز با ورود سرویس های پرداخت موبایلی مختلف مانند اپل پی، سامسونگ پی و اندروید پی، به رایج ترین قابلیت های گوشی های هوشمند تبدیل شده اند. طراحان تایوانی مدارهای یکپارچه سازی منتظر کسب سودهای کلان از طریق افزایش درخواست تولید کنندگان برای بکارگیری قابلیت های بیومتریک هستند. اسکنرهای اثر انگشت عموماً برای تشخیص هویت افرادی که از طریق پرداخت موبایلی خرید می کنند استفاده می شوند. برخلاف اسکنرهای اثر انگشت که ممکن است در گوشی های اندرویدی میان رده نیز به کار گرفته شوند، قابلیت فورس تاچ تنها در گوشی های اندرویدی منحصر به فرد سال ۲۰۱۶ قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*