هکرهای چینی اطلاعات مربوط به هواپیمای جنگنده F-35 آمریکا را ربوده اند !

ادوارد اسنودن،پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی در آمریکا مدارک و مستنداتی را به مجله آلمانی “اشپیگل” داده است که بر اساس آن هکرهای چینی به سامانه اطلاعاتی جنگنده مدرن F-35 دست پیدا کرده و اطلاعات و مستندات مربوط به این هواپیمای جنگنده را ربوده اند.

اسنودن در ادامه اضافه کرده است که بسیاری از اطلاعات مخفی این جنگنده شامل مواد اولیه،سیستم خنک کننده موتور،طراحی و…که شامل چند ترابایت میگردد،از سوی چین ربوده شده است.

این در حالی است که مقامات و سخنگوی وزارت خارجه چین این اتهامات را رد کرده و از پذیرش آنها سر باز میرنند.عده ایی بر این باور هستند که اگر این اطلاعات از سالهای پیش تا کنون توسط هکر های چینی به سرقت رفته است،پس به چه علت ارتش این کشور همچنان فاقد یک جنگنده مشابه با F-32 II است؟

پاسخ در اینجا است که چین در کپی این جنگنده بسیار ماهرانه عمل کرده است و مدل هایی مانند J-31 و J-20 نمونه هایی هستند که در تولید آنها از این اطلاعات استفاده شده است.

f-35--1

جنگنده F-35 II پیشرفته ترین جنگنده عمود پرواز و ناو نشین جهان است که به رهبری آمریکا و با کمک شرکای جهانی به تولید رسید.پس از تولید و طراحی جنگنده F-22،ایالات متحده که تمایلی برای صادرات آن حتی به نزدیک ترین هم پیمانانش نداشت،طرح F-35 را برای راضی نگاه داشتن آنها معرفی کرد.

بر روی جنگنده J-31 جزئیات دقیق و فنی F-35 دیده میشود و برخی از متخصصان این شباهت و مهندسی معکوس را کاملا تائید میکنند.طی اسناد ارائه شده توسط اسنودن،احتمال هک و سرقت اطلاعات رادرا این جنگنده نیز بسیار یحتمل به نظر میرسد.در حال حاضر دولت چین که صاحب چند ترابایت اطلاعات محرمانه پروژه F-35 است،قادر به تولید این جنگنده خواهد بود.

جالب است بدانید که چین در جدیدترین تجارت جهانی خود،فروش هواپیماهای جنگنده را آغاز کرده است.این جنگنده ها نمونه های کپی شده و مهندسی معکوس نمونه های معتبر جهانی است.

منبع : digitalmunition

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*