بریتانیا در حال ساخت بزرگترین مزرعه بادی دریایی دنیا

شرکت Dong Energy A/S که در زمینه انرژی های تجدیدپذیر فعالیت می کند در حال ساخت بزرگترین مزرعه بادی دریایی دنیا است. این مرزعه بادی در دریای ایرلند واقع خواهد شد و در حدود ۱۲ مایلی سواحل غرب بریتانیا می باشد.بر اساس برآوردهای انجام شده ، انرژی تولید شده توسط این مزرعه بادی می تواند برق مورد نیاز برای ۵۰۰ هزار خانه را تامین کند.

با توجه به سابقه کمپانی Dong هیچ تعجبی از این کمپانی در ساخت چنین پروژه عظیمی نیست. این کمپانی بزرگترین کمپانی در زمینه انرژی در دانمارک می باشد و بزرگترین توسعه در مزرعه های بادی دریایی می باشد. این کمپانی سال هاست که رابطه مستحکمی با انگلستان داشته است و در زمینه های بسیاری از قبیل ساخت و اجرای پروژه های مزرعه باد با انگلستان همکاری داشته است که برای مثال می توان به پروژه های انجام شده در Barrow، Burbo Bank و Walney Island اشاره نمود.

با در نظر گرفتن پروژه های مذکور و بعضی پروژه های دیگر این کمپانی در آلمان، کمپانی Dong هم اکنون قریب به ۵٫۱ گیگاوات انرژی بادی ظرفیت ایجاد کرده است. این کمپانی درصدد آن است که ظرفیت را بیش از این نیز افزایش دهد و با توجه به دورنمای تعیین شده کمپانی تا سال ۲۰۲۰، این میزان را تا ۶٫۵ گیگاوات انرژی بادی دریایی ارتقا دهد.

در ادامه موفقیت کمپانیDong با پروژه Walney، به این کمپانی پیشنهاد دیگری نیز در سال ۲۰۱۴ شد تا فاز بعدی پروژه Walney که توسعه و افزایش توان این مزرعه بادی می باشد را به عهده بگیرد. در پروژه جدید Walney، این کمپانی بایستی بر روی توسعه مزرعه های بادی ۳۶۷ مگاواتی Walney 1 و Walney 2 کار کند. این کمپانی قصد دارد تا ۴۰ توربین ۸ مگاواتی جدید و ۴۷ ماشین ۷ مگاواتی جدید نصب کند.

این مجموعه بهمراه توربین های جدید قادر به تولید ۶۶۰ مگاوات انرژی می باشد که می تواند نزدیک به ۴۶۰ هزار منزل را انرژی رسانی کند. انتظار می رود این مزرعه بادی در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری برسد.

منبع: digitaltrends