کالبدشکافی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک : کابوس تعمیرکاران !

این روزها گجت های الکترونیکی روز به روز باریک تر و جمع و جور تر طراحی و تولید می گردند.ویژگی که به نظر می رسد همه از آن راضی باشند به غیر از تعمیرکاران.خب طبیعی است که هرچه دستگاه باریک‌تر باشد نیاز به مهندسی قطعات به‌منظور قرارگیری و استفاده بهینه از فضای کم هر محصول بیشتر احساس می‌شود و همین موضوع تعمیر اینگونه دستگاه ها را بسیار سخت تر از نمونه های قبلی خواهد کرد.تا جایی که لپ تاپ تازه وارد مایکروسافت سرفیس بوک ( Microsoft Surface Book ) در آزمایشگاه کالبدشکافی iFixit امتیاز تعمیر پذیری ۱ از ۱۰ را به خود اختصاص داده و این دستگاه را به کابوس تعمیرکاران مبدل ساخته است !

اگر شما اهل دنبال کردن اخبار تکنولوژی باشید، قطعا نام iFixit را شنیده اید. این گروه بعد از معرفی هر گجت الکترونیکی جدید، قطعات آن را جدا کرده و دوباره آن ها را جمع می کند. در واقع کار iFixit یک جور شبیه سازی حالت تعمیر است. بعد از آن iFixit از نظر میزان تعمیر پذیر بودن محصول، به آن امتیاز می دهد. به این وسیله کاربران می فهمند که آیا این محصول را می توانند تعمیر کنند یا خیر.

لپ تاپ Surface Book شرکت مایکروسافت از این شرکت امتیاز ۱ گرفته است. اگر امتیاز ۱۰ را به عنوان بهترین نمره در نظر بگیریم، درک نمره ۱ برای شما آسان می شود. با در نظر گرفتن تعداد زیادی عامل، نمره تعمیرپذیر بودن این لپ تاپ ۱ شده است. لذا باتوجه به این نمره می توان فهمید که تعمیر کردن این لپ تاپ چه قدر مشکل خواهد بود.

surface-book-teardown_61

به طور باورنکردنی بازکردن صفحه نمایش این لپ تاپ سخت است چرا که صفحه نمایش به پنل های اطراف چسبانده شده است. پردازشگر و رم هردو به مادربورد متصل هستند و بیس باتری نیز به بدنه لپ تاپ چسبیده شده است. به دلیل اینکه تمام اجزا لپ تاپ در پشت بورد قرار دارند لذا حتی برای کوچک ترین تعمیرات نیر باید تمام مادربورد خارج شود.

با این تفاسیر اگر خواسته باشید، صفحه‌نمایش سرفیس‌بوک را با یک نمونه دوربین‌دار آن تعویض کرده و یا یک هارد SSD را به کار بندید، باید ریسک داغ کردن چسب‌های اطراف نمایشگر را به‌جان بخرید، چرا که ممکن است شیشه آن خرد شده و یا کابلی از آن پاره شود.

اگر قصد دارید که یک سرفیس‌بوک یا هر گجتی از خانواده سرفیس را بخرید، خود را از دردسر دور کرده و یک گارانتی قوی و خوب را برای آن انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل راحت باشید. مطمئن باشید که در صورت انجام این کار بعدها از خودتان تشکر خواهید کرد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر کالبدشکافی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ( Microsoft Surface Book ) دعوت می کنیم :

منبع : iFixit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوست عزیز املاتون رو شدین ۱۸ ، رازی: کاشف الکل بود، شکل درست کلمه ی مورد نظر شما راضی هستش.
    کلمه ی سخت تر رو هم متاسفانه سختر! نوشتید.