نگاهی به نقاط ضعف و قدرت لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک

مدتی از عرضه اولین لپ تاپ مایکروسافت یعنی سرفیس بوک ( Surface Book ) به بازار می گذرد و نقد و بررسی های بسیاری بر روی آن انجام شده و احتمالا بررسی آن در گجت نیوز را هم خوانده باشید.حالا زمان آن رسیده تا در چکیده ای از این بررسی ها نقاط ضعف و قوت این لپ تاپ ، که در واقع چکیده این بررسی هاست را گرد هم آوریم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

نظرات مثبت

سرفیس بوک یک صفحه نمایش خاص با نسبت تصویر ۳:۲ دارد و در مقایسه با اکثر لپتاپ ها که صفحه نمایش با نسبت ۱۶:۹ دارند اندکی بلند تر است. تام وارن نویسنده سایت The Verge در ابتدا آن را عجیب می دانست، اما پس از مدتی شیفته این صفحه نمایش بلند که برای مرور وب عالی است، شد. از آن جایی که صفحات وب به صورت عمودی هستند منطقی به نظر می رسد اگر بگوییم وبگردی در این صفحات در مقایسه با صفحات عریض لذت بخش تر خواهد بود.

surface-book-1

دیوید پیرس نویسنده Wired می گوید صفحه نمایش سرفیس بوک “بی نظیر” است و زاویه دید آن عالی است. تقریبا از هر زاویه ای به آن نگاه کنید می توانید محتویات صفحه نمایش را ببینید.

می توان صفحه نمایش سرفیس بوک را از صفحه کلید جدا کرد و آن را مانند یک تبلت استفاده کرد، بسیار شبیه به سرفیس پرو. این بدان معنی است سرفیس بوک برخلاف رقیبانش، مک بوک ایر و مک بوک پرو صفحه نمایش لمسی دارد. پتر برایت نویسنده Ars Technica اظهار می کند این لپتاپ در مقایسه با دیگر لپتاپ های هیبریدی بسیار مقاوم به نظر می رسد.

از لحاظ عملکرد، سرفیس بوک، Joel Santo Domingo نویسنده سایت PCMag را تحت تاثیر قرار داده است. او در بررسی خود در رابطه با عملکرد این لپتاپ آورده است به راحتی می تواند با رقبای فوق العاده قابل حمل خود مانند مک بوک پرو رقابت کند. رقبای ویندوزی اش نیز مانند نسل دوم ThinkPad Helix لنوو یا Portege Z20t-B2112 توشیبا حدود صد تا دویست دلار گران تر هستند، ولی تطبیق پذیری سرفیس بوک را ندارند و از لحاظ عملکرد و عمر باتری بهتر از آن نیستند.

surface-book-2

تقریبا همه ی بررسی کنندگان ترک پد و صفحه کلید سرفیس بوک را ستایش کرده اند و بسیاری از آن ها گفته اند که بهترین ترک پدی است که در میان لپتاپ های ویندوزی وجود دارد. حتی تام وارن نیز آن را با ترک پد مک بوک پرو مقایسه کرده است و آن را عالی خوانده است.

نظرات منفی

تنها نظر منفی که در رابطه با ترک پد سرفیس بوک خوانده ایم، نظر Mario Aguilar بوده است که گفته است: “ترک پد به خوبی عمل نمی کند و اغلب بسیار حساس است یا به اندازه کافی حساس نیست.”

اکثر بررسی کنندگان فضای خالی میان صفحه کلید و صفحه نمایش هنگام بسته بودن را دوست ندارند. پتر برایت نویسنده Ars Technica معتقد است از آن جایی که لولا در این لپتاپ محل اعمال فشار است، سرفیس بوک مستعد پذیرش آسیب است. در برخی از بررسی ها نیز بررسی کنندگان از لرزش صفحه گلایه کرده بودند. در بررسی سایت Engadget ذکر شده است در حالت لپتاپ، صفحه نمایش اندکی می لرزد و در جای خود کاملا ثابت نیست.

surface-book-3

نظر منفی دیگری که تقریبا در همه بررسی ها حضور دارد پیرامون قیمت سرفیس بوک است. اکثر بررسی کنندگان گفته اند سرفیس بوک با قیمت پایه ۱۴۹۹ دلاری، گران است. با این وجود همه بررسی کنندگان بر این موضوع واقف بوده اند که قیمت گران برای محصول خاصی چون سرفیس بوک طبیعی است.

نظر شما در مورد سرفیس بوک چیست ؟

منبع : techinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*