نسخه جدید و رایگان بازی PES 2016 در راه است

بازی PES 2016 یا Pro Evolution Soccer 2016 مدتی قبل برای پلتفرم پی سی و کنسول های نسل هشتم و هفتم عرضه شد و توانست برخلاف نسخه های قبلی خود، به موفقیتی نسبتا چشمگیر دست یابد. نسخه جدید سری بازی PES، نه تنها روزنه امید را در دل طرفداران زنده کرد بلکه سبب شد که کونامی به رقابت با سری فیفا ترغیب شده و توجه بیش تری به PES نشان دهد.حالا کمپانی ژاپنی کونامی تایید کرده که ورژن رایگان یا Free to Play عنوان PES 2016 در دستور کار قرار دارد و پیش از آغاز سال جدید میلادی، در اختیار گیمرهای سراسر جهان قرار می گیرد.

طبق اعلام رسمی شرکت کونامی که ساعاتی پیش صورت گرفت، نسخه ی جدید آنلاین و کاملاً رایگان از بازی PES 2016 که ساختاری F2P خواهد داشت، در تاریخ هشتم دسامبر جاری (حدود دو هفته ی دیگر) برای دو پلتفرم Play Station 3 و Play Station 4 عرضه خواهد شد و در حال حاضر تنها دارندگان کنسول های خانگی نسل پیشین و نسل حاضر شرکت سونی قادر به تجربه کردن این بازی خواهند بود.

بنا بر این اظهارات، بازی آنلاین PES 2016 در گام نخست تنها هفت تیم مختلف را در دل خود جای داده است که شامل تیم های باشگاهی بایرن مونیخ آلمان ، یوونتوس ایتالیا ، آ اس رم ایتالیا و همچنین دو تیم ملی فرانسه و برزیل خواهند بود (نام دو تیم دیگر حاضر در این بازی در حال حاضر اعلام نشده است و همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد). در این میان به موجب دانلود کردن بازی رایگان و آنلاین PES 2016 علاقمندان این تجربه ی جدید قادر به انجام مسابقات خود در بخش Exhibition خواهند بود و علاوه بر آن اعضای شرکت کونامی اعلام کرده اند که این نسخه از بازی یک بخش تمرینی کامل و همچنین قسمت My Club را نیز در دل خود جای داده است.

به نظر می رسد که علاقمندان بخش My Club می توانند بدون هیچ نوع محدودیت خاصی به این بخش از بازی دسترسی داشته باشند و در قالب آن به تشکیل و سازماندهی کردن تیم های فوتبال مورد علاقه ی خود از طریق به خدمت گرفتن بازیکنان موجود در این بازی بپردازند. بر طبق اعلام اعضای شرکت کونامی، علاقه مندان به وقت گذرانی با بخش My Club از نسخه ی آنلاین و رایگان بازی PES 2016 می توانند بازیکنان مورد نظر خود برای شکل دهی تیم منتخب شان را در این بخش از طریق امتیاز هایی که به موجب انجام موفقیت آمیز مسابقه های مختلف خود به دست می آورند به خدمت بگیرند و در عین حال کسانی که مایل هستند تا هر چه زود تر به بازیکنان مورد نظر خود دست یابند و حوصله ی از سر گذراندن مسابقات پی در پی را ندارند، به جای کسب امتیاز های درون مسابقه ای می توانند این بازیکنان مورد نظر را همچون سایر آثاری که از قابلیت پرداخت درون برنامه ای در ساختار خود بهره می برند ، از طریق پرداخت پول واقعی خریداری نمایند.

به این ترتیب به نظر می رسد که اعضای شرکت کونامی بالاخره در حال محقق کردن اهداف خود برای جا سازی امکان پرداخت درون برنامه ای در فرنچایز های محبوب خود از جمله بازی PES 2016 هستند و به زودی به آرزویی که طی چند ماه اخیر به صحبت مکرر در مورد آن پرداخته و جنجال های فراوانی را نیز در این زمینه بر انگیخته بودند خواهند رسید.

البته موارد ذکر شده در سطور بالا از جمله تعداد تیم های حاضر در این نسخه و همچنین مد های قابل بازی و امکانات موجود در نسخه ی جدید و آنلاین بازی PES 2016 تنها مواردی هستند که به هنگام انتشار بازی آنلاین PES 2016 در تاریخ هشتم دسامبر جاری در دسترس خواهند بود و در واقع این موارد در طول زمان قابل ارتقا هستند.

در همین راستا اعضای شرکت کونامی در میان گفته های خود بر این نکته تاکید کرده اند که تا زمان آمدن نسخه ی بعدی سری PES به حمایت پیوسته ی خود از نسخه ی آنلاین و رایگان بازی PES 2016 ادامه خواهند داد و به موجب آپدیت های متعدد، به مرور محتوا های بیشتری را برای این بازی جدید و کاملاً آنلاین منتشر خواهند ساخت. محتوا هایی که هیچ بعید نیست که بخشی از آن ها تنها با پرداخت وجه نقد قابل دریافت باشند. به هر حال اعضای شرکت کونامی در گام نخست خود برای منتقل کردن سری بازی های PES به فازی جدید، تصمیم گرفته اند تا تجربه ی تازه و کاملاً آنلاین از بازی PES 2016 را تنها برای دارندگان کنسول های انحصاری سونی در نسل هفتم و هشتم امکان پذیر سازند و هیچ مشخص نیست که آیا فرآیند تجربه کردن این بازی در ادامه ی راه برای دارندگان سایر پلتفرم های موجود نیز امکان پذیر خواهد بود یا تنها به همین دو پلتفرم خانگی محدود خواهد شد.

در هر صورت نسخه ی اصلی بازی PES 2016 که حدود دو ماه پیش از این شاهد عرضه شدن آن به بازار بودیم که توانست نمایش بسیار موفقی را از خود به جا بگذارد و به موجب تغییرات رو به جلو و نسبتاً بنیادینی که در ساختار خود گنجانده بود موفق شد تا بسیاری از هواداران قدیمی سری PES را به یاد خاطرات خوبی که در نسل ششم بازی های کامپیوتری از این مجموعه ی شبیه ساز فوتبال داشتند بیاندازد. باید دید که آیا نسخه ی آنلاین بازی PES 2016 نیز قادر به تکرار چنین موفقیتی خواهد بود یا این که شرایط جور دیگری برای شرکت کونامی رقم خواهد خورد.

منبع : vg247

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. برا بازی کردنش نیاز به پلاس داره؟یا بدون داشتن پلاس هم میشه انلاین بازی کرد؟