طی ۲۰ سال آینده نیمی از مشاغل ژاپن را ربات ها به دست خواهند گرفت !

به نظر می رسد که داستان هایی که پیشتر فقط آنها را در فیلم های علمی ، تخیلی می دیدم ، رفته رفته در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.به عقیده Yumi Wakao از موسسه تحقیقاتی Nomura Research Institute ، تا ۲۰ سال آینده نیمی از شغل‌ها در ژاپن به دست ربات ها خواهند افتاد و یا به زبان ساده تر نیمی از مردم در ژاپن از کار بی کار خواهند شد !

پروفسور دانشگاه آکسفورد، آقای Michael Osborne که در گذشته درمورد همین موضوع در ایالات متحده و بریتانیا تحقیق و بررسی کرده است، به تازگی با همکاری همین موسسه ۶۰۰ شغل را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه چیزی نشد جر اینکه: به راحتی ۴۹ درصد از مشاغل را می‌توان به کامپیوترها سپرد.

این تیم شغل‌های متفاوت را براساس میزان نیاز به خلاقیت دسته بندی کرده است. و نتیجه این شد که شغل هایی مانند اپراتور پشتیبان، تحویل کالا یا کار کشاورزی بسیار مستعد تبدیل شدن به شغل های کامپیوتری و رباتیک هستند و برعکس، شغل‌هایی که نیاز به آموزش افراد دارند به این زودی ها کامپیوتری نخواهند شد. نتایج کلی تحقیقات NRI این شد که ۴۷ درصد از شغل ها در ا‌یالات متحده در معرض خطر تبدیل شدن به شغل های کامپوتری هستند و در بریتانیا این عدد ۳۵ درصد است.

با این حال این یک محاسبه فنی فرضی است و نمی‌توان به صورت دقیق آن را بررسی کرد. Wakao اضافه می کند که

طولی نخواهد کشید که بخش‌های بسیاری از کارخانه‌ها تمام اتوماتیک و شغل ها به ربات ها سپرده خواهند شد که بنا به گزارشات منتشر شده، شهروندان ژاپنی با آغوش باز منتظر این انقلاب رباتیک هستند.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*