شرکت JDI صفحه نمایش OLED آیفون ۸ را خواهد ساخت

به فاصله ی چند هفته پس از معرفی آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس، شایعات راجب نسل بعدی این گوشی منتشر شدند. اما اکنون صحبت از آیفون ۷ نیست. به نظر میرسد که اپل برنامه ی چند سال آینده خود را تعیین کرده است. چرا که شایعات جدید از احتمال ساخته شدن صفحه نمایش آیفون ۸ به وسیله JDI خبر می‌دهند.

برای یک معرفی کوتاه، JDI یکی از چندین کمپانی بزرگ در زمینه تولید صفحه نمایش است. پیش از این، شایعاتی در مورد سرمایه گذاری ۱.۷ میلیارد دلاری اپل در JDI گفته شد که همین موضوع صحت خبر را دو چندان میکند. بنابر شایعات، دو کمپانی اپل و JDI همکاری طولانی مدتی خواهند داشت نتیحه ی این همکاری تولید شدن نمایشگر های آیفون ۸ به وسیله JDI است.

گفته می‌شود که اپل تصمیم دارد آیفون ۸ را در سال ۲۰۱۸ معرفی کند و همانطور که در چندین شایعه مرتبط ذکر شده بود، نمایشگر های این نسخه از نوع OLED قرار خواهند گرفت. کاملا مشهود است که اپل برای وجود مسائلی همانند صرفه جویی در مصرف باتری تصمیم دارد در نسل های بعدی آیفون از صفحه نمایش OLED بهره ببرد. البته قبلا شنیده بودیم که احتمالا یکی دو شرکت سامسونگ و ال جی برای تولید نمایشگر آیفون برگزیده خواهند شد. اما اکنون ممکن است که JDI به عنوان منبع جایگزین استفاده شود.

lcd-amoledاز طرفی، شایعاتی راجب تولید نمایشگر OLED شیائومی به وسیله ال جی شنیده میشود. با توجه به اینکه اپل هم به تکنولوژی OLED روی آورده است، به نظر میرسد در چند سال آینده صفحه نمایش OLED رکن هر گوشی  هوشمند به حساب آید.

منبع: phonearena