۵ دلیل که نشان می دهد خرید گلکسی S6 از نکسوس ۵X منطقی تر است

امسال ال جی وظیفه ی تولید نکسوس ۵X را بر عهده داشت تا یک گوشی موفق دیگر مثل نکسوس ۵ معرفی شود. اما این نکسوس جدید فاقد برخی از ویژگی های مهم است. از طرفی، گلکسی اس ۶ نیز به هیچ وجه کامل نیست، چرا که سامسونگ برخی از مهم ترین ویژگی های سری گلکسی S را در آن حذف کرده است. اما هنوز هم یک گوشی عالی به نظر می‌رسد.با این حال دلایلی وجود دارد که نشان می دهد خرید گلکسی اس ۶ از نکسوس ۵ ایکس منطقی تر است.در اینجا قصد داریم پنج دلیل اصلی را برای خرید گلکسی S6 به جای نکسوس ۵X معرفی کنیم.

عملکرد بهتر

androidpit-s6-5x-antutu-sco

سامسونگ تصمیم بسیار درستی گرفت که به جای چیپ کوالکام از چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در محصول خودش استفاده کرد. با استفاده از این چیپ، گلکسی اس ۶ تا مدتی به عنوان سریع ترین گوشی هوشمند اندرویدی یاد می‌شد. نکسوس ۵X، با پردازنده ی کوالکام اسنپدراگون ۸۰۸ آمده است و ۲ گیگابایت رم دارد. در نهایت باید گفت در این زمینه، نکسوس ۵X اصلا قابلیت رقابت را گلکسی اس ۶ را ندارد.

واقعیت این است که چند وظیفگی و سوئیچینگ بین برنامه ها در گلکسی S6 بسیار راحت تر  از نکسوس ۵X انجام می‌گیرد. این مورد ممکن است ناچیز به نظر برسد اما برای کسانی که به این موارد اهمیت می‌دهند، سرعت نکسوس ۵X اصلا قابل قیاس با گلکسی S6 نیست.

صفحه نمایش QHD

AndroidPIT-Samsung-S6-vs-Ne

در نکسوس ۵X شاهد صفحه نمایش فول اچ دی ( ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ ) هستیم که همانند آنچه که در نکسوس ۵ در اواخر سال ۲۰۱۳ به کار برده شده بود در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل، گلکسی S6 صفحه نمایش QHD یا رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰  دارد.

هرچند نمی‌توان از تمام پیکسل های این صفحه نمایش استفاده کرد و هنوز تمامی مزیت های صفحه نمایش کیو اچ دی قابل بهره برداری نیست، اما در مقایسه با صفحه نمایش فول اچ دی بسیار بهتر عمل می‌کند.

گلکسی S6، صفحه نمایشی با کنتراست و بالاتر و برجسته تر دارد که رنگ ها را عمیق تر از نکسوس ۵X به نمایش در می‌آورد. همچنین صفحه نمایش این گوشی روشن تر است و زوایه دید وسیع تری دارد، در صورتی که که زاویه دید نکسوس ۵X نسبتا ضعیف است و وقتی خارج از مرکز به آن نگاه کنید، صفحه نمایش تاریک  به نظر می‌رسد.

در نهایت و برای اثبات برتری صفحه نمایش گلکسی S6، باید یاد آور شد که این صفحه نمایش به پوشش گوریلا گلس ۴ مجهز شده است اما در نکسوس ۵X شاهد پوشش گوریلا گلس نسخه ی ۳ هستیم.

دوربین بهتر

نکسوس ۵X، از فناوری های تازه ای در دوربین بهره برده که مشابه آن را در نکسوس ۶P دیده بودیم. این مجموعه ی جدید از ویژگی ها، باعث شده فابلیت های عکس بردای و فیلم برداری این گوشی، به ویژه در نور کم در مقایسه با نکسوس های قدیمی بهتر شود. با این حال، هنوز هم از دوربین گلکسی S6 بهتر نیست.

دوربین گلکسی S6، تثبیت کننده اپتیکال تصویر دارد. از آنجایی که تمایل به گرفتن عکس از خود بیشتر شده است، می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد. این موردی است که در نکسوس ۵X فقدان آن احساس می‌شود و گاهی در انجام فوکوس با مشکل رو به رو خواهیم شد.

به طور کلی، گلکسی S6 جزئیات بیشتری فراهم می‌کند و رنگ ها طبیعی تر  هستند و کنتراست بیشتری نسبت به نکسوس ۵X دارند.

qualite-photo-nexus-5x-inte

تصویر ثبت شده با نکسوس ۵X

androidpit-galaxy-s6-camera

تصویر ثبت شده با گلکسی S6

رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ

androidpit-galaxy-s6-featurدر بین تمام نکاتی که تا به حال معرفی شده اند، این مورد ممکن است بحث بر انگیز ترین آنها باشد، مردم عاشق اندروید خالص نکسوس هستند و سرعت به روز رسانی نرم افزار آن، مورد پسند کاربران قرار گرفته است. اما تعدادی ویژگی در گلکسی S6 وجود دارند که اثری از آنها در نکسوس ۵X دیده نمی‌شود.

این خدمات عبارتند از قابلیت حالت صرفه جویی اولترا، قابلیت دانلود سریع تر، حالت چند وظیفگی و تقسیم صفحه نمایش و در آخر، تعداد بیشتری از گزینه های نرم افزاری مربوط به دوربین.

نرم افزار سامسونگ گلکسی S6 با برنامه های عزل ناپذیرش، آپدیت های جدید را به سرعت ارائه برای نکسوس ۵X دریافت نمی‌کند. اما ممکن است برای برخی از افراد، ویژگی های فوق العاده ی گلکسی S6 به قیمت آپدیت کند آن ارزش داشته باشد.

قیمت گذاری

AndroidPIT-Samsung-S6-vs-Ne

این مورد می‌تواند کمی  دل سرد کننده باشد. قیمت گلکسی S6 در ایالات متحده ی آمریکا حدود ۶۰۰ دلار است اما نسخه ی ۳۲ گیگابایتی آن هزینه ی ۴۸۹ دلاری در پیش دارد. در حالی که اگر شما می‌خواهید یک نکسوس ۵X خریداری کنید، نسخه ی ۳۲ گیگابایتی این محصول، هم اکنون با قیمت ۳۷۹,۹۹ دلار در آمازون در دسترس است.

این قیمت گذاری ها به معنای این است که گلکسی S6 حدود ۱۱۰ دلار گران تر از نکسوس ۵X با حافظه داخلی مشابه است. مطمئنا ۱۱۰ دلار مبلغ قابل توجهی است اما اگر ۱۱۰ دلار بیشتر خرج کنید، شاهد ارتقا چشم گیری در کیفیت دستگاه خواهید بود. نکسوس ۵X، یک نسخه ی ارزان تر هم دارد که حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت است. هر چند در حال حاضر، ۱۶ گیگابایت به عنوان حافظه داخلی اصلا کافی نیست.

با این اوصاف و قابلیت هایی که گلکسی S6 دارد، خرید این گوشی با قیمت ۱۱۰ دلار بیشتر، به نظر تصمیم عاقلانه ای می‌آید. این پنج دلیل برای خرید گلکسی S6 کافی هستند هرچند که به قابلیت های دیگر این گوشی نظیر شارژ بی سیم، طراحی بدنه و وسیله ای جانبی مثل Gear VR اشاره نشده است. با این حال، بسیاری از شما نظری مخالف دارید، ما تصمیم گیری را به شما واگذار میکنیم، خرید کدام یک از این گوشی ها تصمیم عاقلانه تری است؟

منبع: androidpit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*