ورود همزمان سیستم پرداخت موبایلی اپل و سامسونگ به چین

کشور چین به خاطر جمعیت بسیار زیادی که دارد ، یکی از بهترین و بزرگترین بازارهای جهان برای کمپانی های مختلف به حساب آمده و همه تلاش می کنند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.در همین راستا دو کمپانی اپل و سامسونگ به تازگی اعلام کرده اند که سرویس پرداخت موبایلی خود را تا پیش از آغاز سال جدید چینی در اختیار کاربران این کشور قرار خواهند داد.

در روزهای گذشته شرکت اپل عنوان کرد با شرکت مالی UnionPay به یک قرارداد همکاری مشترک دست یافته است تا خدمات پرداخت همراه خود موسوم به Apple Pay را در کشور چین عرضه نماید. حال شرکت سامسونگ نیز عنوان کرده است، به قرارداد همکاری مشترکی مشابه دست یافته است. بر این اساس خدمات پرداخت همراه Samsung Pay از اوایل سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران UnionPay خواهد بود که زمان دقیق آن به مقررات قانونی و انجام بررسی های حقوقی بستگی خواهد داشت.

گفتنی است فعالیت اصلی شرکت مالی UnionPay ارائه خدمات مبتنی بر کارت های بانکی است و مشارکت با آن یکی از نخستین اقدامات الزامی، شرکت های مختلف برای ارائه خدمات پرداخت همراه جدید در کشور چین خواهد بود. البته در هسته اصلی خدمات پرداخت همراه تفاوتی ایجاد نخواهد شد و کاربران چینی نیز می توانند همانند کاربران سایر نقاط مختلف جهان، با وارد کردن اطلاعات کارت های بانکی و اعتباری خود مبلغ خرید خود را توسط پایانه های فروش مجهز به فناوری NFC پرداخت نمایند.
لازم به ذکر است در حالی که کمتر از دو ماه به آغاز سال جدید چینی در ۸ فوریه باقی مانده است، هر دو شرکت اپل و سامسونگ امیدوارند خدمات پرداخت همراه آنان تا پیش از آن تاریخ با پشت سر گذاشتن موانع قانونی، عملیاتی شده باشد. با این حال چنانچه این دو شرکت فرصت طلایی تعطیلات آغاز سال جدید را نیز از دست بدهند بازهم حضور آنان در کشور چین بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. برای مثال میزان تراکنش های صورت گرفته در حراجی Single Day به خوبی توانست با حراجی Black Friday بازارهای غربی رقابت کند.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*