صدور مجوز برای ۴۵ هزار پهباد در آمریکا تنها در ۵ روز

همانطور که پیش از این در خبرها داشتیم ، ایالات متحده آمریکا به تازگی قانونی تصویب کرده که بر اساس آن تمامی پهبادها ( درون-Drone یا هواپیماهای بدون سرنشین ) بدون داشتن مجوز حق پرواز در آسمان این کشور را نخواهند داشت.سازمان هوانوردی فدرال از ۲۱ دسامبر سامانه ای را جهت اعطای مجوز و به دارندگان پهباد ها راه اندازی کرد و اعلام شد که از آغاز سال ۲۰۱۶ ، هیچ پهباد بدون مجوزی تردد در آسمان آمریکا را نخواهد داشت.حالا پس از گذشت تنها ۵ روز ، گزارش شده که ۴۵ هزار پهپاد برای پرواز در آسمان آمریکا مجوز دریافت کرده اند.

هزینه ثبت پهباد و دریافت مجوز در سامانه ثبت اداره هوانوردی فدرال آمریکا ، ۵ دلار اعلام شده و مهلت ثبت نام ( برای پهباد های فروخته شده فعلی ) تا ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۶ اعلام شده است.

بنا به گزارش منتشر شده در سایت منبع ،  مراحل ثبت نام بسیار ساده و سریع بوده و تنها اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، آدرس منزل و آدرس ایمیل پرسیده خواهد شد که پس از ثبت نام، تاییدیه ای برای پرواز این پهپادها در آسمان صادر خواهد شد که کاربر می بایست آن را بر روی پهپاد خود نصب کند که در صورت عدم دریافت این مجوز، مشمول جریمه ۲۷ الی ۲۵۰ هزار دلاری و تا ۳ سال زندان خواهند شد.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا پیش بینی کرده که فقط در تعطیلات سال نو میلادی حدود ۴۰۰ هزار پهباد جدید فروخته شود که تمامی این پهباد ها می بایست مجوز لازم را از سامانه یاد شده دریافت کنند.

با توجه به سهولت استفاده ، دسترسی و کاربردهای وسیع اینگونه گجت ها ، و همچنین احتمال استفاده جهت مقاصد منفی و خرابکارانه ، به نظر می رسد که اقدامات مشابه ای برای ساماندهی پهبادها، بزودی در سایر کشورهای جهان از جمله کشور خودمان نیز انجام شود.

نظر شما چیست ؟

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظر من ۲تا نکته جالب داشت، یکی اینکه سعی کردن زود دست بکار بشن.
    دو اینکه مجوز دادن راحته، اما تنبیه سخته. حتی اگه قدرت تنبیه رو نداشته باشن اینقد مجوز دادن راحته که همه حاضر میشن مجوز بگیرن.
    حالا تو ایران باید پهباد+فاکتور خرید+کارت ملی+ شناسنامه+فرم ثبت نام اینترنتی+خود آدم+ رضایت نامه ولی+ کارت پایان خدمت+ فیش واریزی+ عوارض شهرداری+ استشهاد محلی+ سابقه کیفری+ گواهی عدم اعتیادو بیماری روانی +گواهی روندن پهباد از سازماندهوا‌ فضا+ جی پی اس+ +فرم انصراف از یارانه(چون کسی پول این قرتی بازیا رو‌ داره به نون شب‌محتاج نیس) رو شخصا ببریم تا بهش مجوز بدن البته اگه صف خلوت باشه شایدم یه چیزی بالا یا پایین میز هم‌ باید رد بشه ?