بهترین اتفاقات سال ۲۰۱۵ از نگاه بیل گیتس

بیل گیتس ، این بزرگ مرد افسانه ای عصر حاضر، به رسم سال های گذشته لیستی از بهترین اتفاقات و اخبار سال ۲۰۱۵ را در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.از ریشه کن سازی فلج اطفال در آفریقا گرفته تا رشد چشم گیر بانکداری با تلفن همراه.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بیل گیتس در این باره می گوید :

سه سال است که من لیستی کوتاه از اخبار خوب سال که ممکن است شما از آنها مطلع نباشید را منتشر می‌کنم.انتشار این اخبار در روزهای پایانی سال ، حس و حال خوبی به مردم داده و تعطیلات را برای آنها دلپذیر تر می کند.

۶ مرود از بهترین اتفاقات سال ۲۰۱۵ از نگاه بیل گیتس

۶- آمریکا نخستین منطقه ازبین برنده سرخک

good-things_2015_rubella_10

بر اساس گزارشات بهداشت جهانی، آمریکا نخستین منطقه سطح جهانی است که توانسته موفق به بیماری سرخک بومی شود که این امر حاصل ۱۵ سال واکسیناسیون وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا می‌باشد. لازم به ذکر است که سرخک شدید در نوزادان موجب نقص عضو و یا گاهاً منجر به مرگ می‌شود.(خود بیل گیتس نیز به عنوان یکی از حامیان طرح مبارزه با عرضه واکسن‌های ارزان سرخک شناخته می‌شود.)

۵- رشد عظیم بانکداری به وسیله تلفن همراه

good-things_2015_kenya_1000

با تاکید بر اهمیت بانکداری موبایلی، بیل گیتس  آن را به عنوان بهترین ابزار برای ریشه کن شدن فشار اقتصادی نامید. در حالی که بیش از ۲میلیاد نفر از مردم هنوز هم از عدم دسترسی به خدمات بانکی و سرمایه گذاری رنج می‌برند، خدمات بانکداری موبالی می‌تواند موجب تغییر این سناریو شود.
گزارش جدید منتشر شده توسط محققین موسسه بروکینگز نشان می‌دهد که بسیاری از موسسات سرمایه گذاری کلان، در حال زیرساخت سازی بانکداری موبایلی در جهت رفع وضعیت بحرانی فعلی می‌باشند.در حالی که تا سال ۲۰۱۱ تنها ۴۲ از مردم از بانکداری موبایلی استفاده می‌نموده اند، این رقم درصد به ۷۵ افزایش یافته است.

۴- دانشگاه‌های الکترونیکی از راه دور رایگان می‌شوند

good-things_2015_sat-prep_1

بزرگترین آکادمی دانشگاه‌های الکترونیکی از راه دور به نام “آکادمی خان” یادگیری دانش آموزان از منزل را کاملاً رایگان نموده است. اینک دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند تا با ابزار مختلف آنلاینی که در اختیار دارند، در منزل اقدام به یادگیری دروس تعاملی نمایند.

۳- اهدای جایزه نوبل به محققین مبارزه با بیماری فقرا

good-things_2015_nobel_1000

امسال جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی به دکتر ویلیام کمپبل از ایالات متحده اهدا شد. وی و تیم تحقیقاتی‌اش به صورت رایگان نقش موثری در درمان بیماری‌های خاص افراد فقیر (به خصوص بیماری مالاریا) داشته اند.

۲- استدلال نیل تایسون به نفع علم

good-things_2015_ndt_1000x1000_v14

نیل تایسون فیزیکدان مشهور دنیا، با دریافت معبرترین جایزه علمی تحت عنوان “آکادمی ملی علوم” روز درخشانی را برای علم رقم زده است. نیل تایستون صاحب یکی از محکمترین استدلال علمی می‌باشد که تا به امروز ثبت گردیده است.

۱- یک سال بدون فلج اطفال در آفریقا

good-things_2015_polio-free_1000x1000_v6

در تاریخ ۲۴ ژوئیه نیجریه یک سال کامل بدون مورد جدیدی از بیماری‌های فلج کننده و گاهاً کشنده اطفال را سپری کرده است.مبارزه جهانی برای ریشه کن کردن فلج اطفال در سال ۱۹۸۸ و در ۱۲۵ کشور دنیا آغاز شد. که این لیست امروزه به ۲ کشور رسیده است. این دو کشور افغانستان و پاکستان هستند که البته ۹۹ درصد راه برای خروج این دو کشور از لیست انجام شده و امیدواریم که به زودی این اتفاق بی‌افتد.

منبع : fossbytes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوشحالم از اینکه خیلی ساله فلج اطفال از کشور ما ریشه کن شده طبق عکس بالا

  2. سلام جناب عرفان،
    اخوی انشالله این کامنت رو بخونی.
    حقیقتش من اخبارتون رو از طریق اپ فارسیبرد دنبال میکنم. خیلی هم کارتون رو دوست دارم شاید در طول روز ۲ساعت پای مطالب شما باشم، مخصوصا گزارشات اختصاصی. اما توی خیلی از مطالبتون، مخصوصا اونایی که شما نویسندشی غلط املایی هست. امثال من اشتباه کنن موردی نیست اما مثال شما مثه تار مو تو کاسه شیره.
    من چند هفتس با افزونه ورد ویراستار آشنا شدم، رایگانم هم هست، توصیه میکنم یه نظری بهش بندازی. خدا قوت
    http://www.virastyar.ir