بمب باران سایبری ترکیه: حمله به ۴۰۰ هزار وب سایت دولتی و قطع شدن اینترنت

ترکیه در حال تجریه‌ی یکی از بدترین حملات سایبری‌ است که تاکنون در این کشور رخ داده. ظرف دو هفته‌ی اخیر تعداد ۴۰۰ هزار وب‌ سایت‌ دولتی و مالی این کشور مورد حملات DDoS قرار گرفته اند. دولت ترکیه برای جلوگیری از ادامه این بمب باران سایبری، اینترنت این کشور را قطع کرده است!

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید

تعداد زیادی از بانک‌های مطرح ترکیه مانند Isbank ،Garanti و Ziraat Bank اعلام کرده اند که تراکنش کارت‌های اعتباری آن‌ها با مشکل رو به رو شده است. هنوز کاملا مشخص نیست که چه کسی مسئول این حملات است، اما یکی از افراد غیر دولتی ترکیه گفته که این حملات از طرف منابع سازماندهی شده‌ی خارج از ترکیه بوده است. خیلی از نشریات ترکیه مدعی هستند که روسیه در این حملات سایبری دست داشته است. در ماه گذشته با سرنگونی بمب افکن روسی توسط جنگده‌ی ترکیه ای، دو کشور با تنش‌های زیادی رو به رو شدند. در گذشته نیز روسیه اقدام به حملات سایبری بر علیه کشورهایی زد که مورد خشم این کشور واقع شده بودند. دو کشور استونی و گرجستان نیز دچار حملات سایبری مشابهی شده بودند که گفته شده بود روسیه در این حملات دست داشته است.

با اینکه رسانه‌ و خبرگزاری ترکیه انگشت اتهام را به سمت روسیه می‌گیرند، گروه ناشناس (Anonymous) مسئولیت حمله را به عهده گرفته است. این گروه، ویدیویی را در فضای مجازی منتشر نموده و گفته که این مجازات اینترنتی ترکیه بخاطر حمایت از گروهک تروریستی داعش (ISIS) است.

در ویدیوی گروه Anonymous گفته شده:

ما دیگر نمی‌پذیریم که رییس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به کمک به داعش ادامه دهد.

در ادامه‌ی ویدیو سخنگوی گروه گفت:

دولت محترم ترکیه، اگر شما حمایت از داعش را ادامه دهید، ما حمله به اینترنت شما، روت DNS، بانک‌ها و سایت‌های دولتی ترکیه را ادامه خواهیم داد و آن‌ها را از کار خواهیم انداخت. بعد از روت DNS، به فرودگاه های شما، تجهیزات نظامی، و ارتباطات خصوصی دولت ترکیه حمله خواهیم نمود. ما زیرساخت های حیاتی بانکی شما را از بین خواهیم برد. به این جنون خاتمه بده ترکیه. سرنوشت شما در دستان ماست.

بنابر گزارش سرویس خبری RT، سازمان امنیت ویژه سایبری ترکیه به همراه سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICTA)، و اداره ارتباطاتات (TIB) موظف شده اند تا جلوی حملات را بگیرند. دولت ترکیه هنوز در مورد حملات شخص، گروه یا کشوری را متهم نکرده و فقط گفته که همه چیز تخت کنترل است.

دولت ترکیه همچنین برای جلوگیری از این حملات ارتباط اینترنت کشور را با خارج از آن به طور کلی قطع کرده و می توان گفت که این کشور در حال حاضر فاقد اینترنت است!

اوایل امسال، ارتش الکترونیک سوریه، گروهی وفادار به دولت سوریه، گفته که توانسته به حساب‌های ایمیل دولت ترکیه نفوذ کند.

منبع: Techspot

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دمش گرم :Tounge-Out: :Tounge-Out: :Delighted: :Delighted:
    ترکیه با خرید نفت از داعش به نفت ایران ضرر زد