تماشا کنید: VertiGo ربات چرخ‌داری که از دیوار راست بالا می رود !

با اینکه این مدل روبات‌ها مانند پهبادها متداول نیستند، اما تعداد روبات‌هایی که برای بالا رفتن از دیوار طراحی می‌شوند هر روز در حال افزایش است. آنچه که VertiGo را متفاوت می‌سازد این است که می‌تواند نه تنها بر روی زمین حرکت کند بلکه از راست نیز بالا می رود!

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همانطور که در مقدمه خواندید، این روبات فوق العاده می‌تواند به راحتی در سطوح‌های مختلف حرکت نموده و حتی دیوارهای بلد نیز نمی‌توانند مانعی برای VertiGo باشند. این روبات توسط همکاری مشترک تحقیقات دیزنی زوریخ و انستیتو تحقیقاتی ETH زوریخ ساخته شده است. در این ربات از پوشش سبک فیبر کربن استفاده شده. دو ملخ کج هواپیما و ۴ چرخ که با پرینتر سه بعدی تولید شده اند نیز بر روی بدنه سوار شده اند تا روبات بتواند حرکت کند.

در حالت زمینی ملخ‌ها به حالت افقی قرار می‌گیرند و زاویه ای تشکیل می‌دهند که روبات بتواند در هر سطحی حرکت کند و وقتی به سمت دیوار نزدیک شد، ملخ‌ها به حالت عمودی در می‌آیند تا با مکش و دفع هوا، حالت چسبندگی ایجاد می‌نمایند و روبات بتواند به راحتی با جرکت چرخ‌ها از دیوار بالا برود.

vertigo-2

پس از قرار گرفتن VertiGo به صورت عمودی بر روی دیوار، این روبات با حرکت چرخ‌ها به سمت بالا خواهد رفت و ملخ‌ها باعث می‌گردند تا بر زمین نیفتد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این روبات تماشا نمایید.

منبع: Gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*